Vila i frid @afUttermark

Mogger

Hipsteranka
Tidigare i veckan fick vi det väntade men oerhört tragiska beskedet att @afUttermark gått bort i cancer. Det ligger lite för nära för att jag ska kunna skriva någon längre minnestext, men vill åtminstone att ni ska veta det. @afUttermark var inte bara med i min spelgrupp sedan tidigt 90-talet utan även min bästa vän, och vi har hittat på det mesta tillsammans. Så det känns oerhört tomt.

Bilden nedan är ett porträtt av Björn (som är hans riktiga namn) signerat @Styrman . Det baserar sig på den långa kampanj jag fick vara en del av. Det var Björn som introducerade mig till Ereb Altor, och utan honom hade vi aldrig skrivit Kopparhavet och senare Ereb Altor. Men som sagt går vår vänskap långt utanför spelbordet, även om det var där allt började. Och för den delen slutade. Jag hälsade visserligen på honom på sjukhuset strax innan hans bortgång, men vi hade ett väldigt intensivt spelmöte i vår T2000-kampanj för inte speciellt länge sedan. Så utan att överdriva har rollspel varit en röd tråd i våra liv och vår vänskap. Världen är en fattigare plats nu. Men det hyllningsinlägget får jag vänta lite med.

Jag hoppas vi ses igen, på en stökig taverna i Pendons sämre kvarter.
afuttermark-web.jpg

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Men herregud, vad otroligt tråkigt! Han skrev alltid så bra inlägg och spred positiva vibbar.

Jag beklagar sorgen, och även om jag inte kände honom utanför forumet tåras mina ögon.

Franz

Nin geed gali jirey geed loo ma galo
Så oerhört sorgligt och tragiskt!! Det fanns ett tillfälle här på forumet då han berättade att han hade tumörer och sedan dess funderade jag ofta över det, men jag kände honom inte alls tillräckligt väl för att våga fråga vidare om det.

Han gjorde intryck av att vara en person med ett stort hjärta. Jag blev alltid glad av att läsa de inlägg där han pratade om att han ville att den fiktion han konsumerade skulle innehålla hopp, godhet och människor som hjälptes åt, och att han därmed hade svårt för dystopier. Det fick mig alltid att tänka att han nog ser det bästa hos människor.

Tyckte även att han var så otroligt duktig på att skriva såväl stämningstexter som idékoncept. Jag brukar annars ha svårt för stämningstexter men hans läste jag alltid med glädje! Minns även att jag blev väldigt imponerad över de uppslag han kom på till Krickdala i tabellen över ”mysigheter”.

Mina tankar går till hans nära och kära! Beklagar verkligen sorgen! ❤

Leon

Leo carcion
Det här är så fruktansvärt sorligt och orättvist. Jag har bara haft kontakt med Björn via Måns, Ereb Altor/Kopparhavet och forumet, men var väldigt imponerad av hur positiv, kreativ och mänsklig han var. Den siste som förtjänar att drabbas av sådan här skit.

Av vad jag såg kämpade han med styrka, mod och värdighet, in i det sista.

Finns så mycket mer att skriva. Tänker på Björn, hans familj, hans spelgrupp. Fuck cancer.

Rangertheman

Myrmidon
Beklagar sorgen! Mina tankar går till familj och vänner.

Jag kommer att sakna hans inlägg här på forumet.

Lukas

Mannen i Gult
Fuck cancer !

Denna förbannade sjukdom har tagit för många fina människor och lämnat efter så väldigt mycket sorg.

Styrman

Veteran
Jag träffade Björn första gången på ett födelsedagshäng i en park och rollspel blev vårt samtal rakt igenom. Vi pratade bland annat om hur man visualiserade sig världen när man spelar. När jag ser framför mig en realistisk film ala game of throne möter Jönssonligan så sa Björn att han såg spel som tecknade filmer. Jag tror det säger ganska mycket om hans härliga fantasi och personlighet.
När jag senare blev inbjuden att jobba med Kopparhavets hjältar så dök Björn upp igen som Måns bästa vän. Detta gjorde att vi återupptog kontakten och skrev om rollspel och delade med oss av olika historier från våra spelmöten i respektive spelgrupper.
Jag fick tyvärr inte så många chanser att umgås med Björn men den kontakt jag hade med honom genom åren var alltid fin och härlig. Som många av er skriver blev man alltid varm och glad av att läsa vad han skrev, både i forum och personligt.
Jag hoppas han nu får segla vidare på kopparhavet och får fortsätta sina äventyr i den värld han älskade att skriva små historier om.

Tankarna går till familj och vänner i sorgen. ❤💛🖤

vije

Warrior
Oerhört sorgligt. Även om jag inte kände honom känns det fint att få vara med och arbeta in hans fantastiska idéer i Ereb Altor!
Styrka till alla hans andra och kära.