Hans E Magnusson
CAPS LOCK
Ja, vad för bra Western filmer och serier har kommit typ de senaste 2-3 åren. Blev sugen på lite pang pang.
Nja den var inte speciellt bra. Orkade inte se klart hela säsongen.Ska också ha kommit en serie om Bass Reeves förra året, som jag inte tagit tag i att se ännu, men den kan nog vara värd att kolla upp!
Bass Reeves-serien var okej, men tappade fart efter ett tag.Tycker att det har varit lite torka på den fronten, de senaste åren; eller så har jag bara inte hängt med (eller är för kräsen). News of the world från 2020 med Tom Hanks var rätt bra, vill jag minnas. Även om den utspelar sig i sydstaterna efter inbördeskriget snarare än vilda västern. På liknande tema har vi serien The Good Lord Bird från samma år, som istället utspelar sig innan kriget drar igång; mycket svartkrutspangande, mörk humor och Ethan Hawke i toppform.
Det kom ju en Billy the Kid-serie 2022, men kan knappast rekommendera den. Ska också ha kommit en serie om Bass Reeves förra året, som jag inte tagit tag i att se ännu, men den kan nog vara värd att kolla upp!
Snart 9 år, för den nyfikne!Bone Tomahawk, men den är nog äldre än 2-3.
Tänkte samma om Meek's Cutoff, men den kom ännu tidigare! 2010. Avgå alla!Fan, tiden går för fort. Jag tänkte att Hostiles borde nämnas men den är ju för sjutton redan så gammal som från 2017. Nåväl, det är en bra film så jag slänger in den i mixen ändå.
Hostiles (film) - Wikipedia
en.wikipedia.org