Nekromanti Vilddjur & Bruksdjur

Fienden

Hero
Vet någon någonting om den här mystiska boken? Har arbetet ens börjat? Förutom demon-boken och shaman-boken så är det här en av dem som jag ABSOLUT vill ha!

//Kraetyz, vänder sig till forumgudarna för hjälp

k7e9

Hero
Har inte hört att det ska vara något på gång med den, så antagligen är det ganska dött på den fronten om jag får gissa men jag vill också ha den. Kan skriva under på Shamanboken också, den hade varit fin om den kom någon gång.

duncan_UBBT

Swordsman
Hm. Förmodligen betyder "Release: ej fastställd" att typ två pers diskuterade en idé till en modul över lunchen, sedan tänkte de att hemsidan varit död för länge och gjorde en uppdatering.

Fienden

Hero
Duncan said:
Hm. Förmodligen betyder "Release: ej fastställd" att typ två pers diskuterade en idé till en modul över lunchen, sedan tänkte de att hemsidan varit död för länge och gjorde en uppdatering.
Låter ungefär som man föreställer sig Neogames.

G

Guest

Guest
Jag vill också ha den, så tillvida att den innehåller mer än monster och varelser, jag vill gärna veta mer om djurhållning och jakt i de olika kulturerna i mundana, kanske lite info om avel och träning också...

Sedan skulle jag föredra shamaner och demonerböckerna, men med tanke på att det kan finnas flera författare vill jag att alla tre prioriteras lika mycket...

/Zorbeltuss

k7e9

Hero
Tyvärr så, hemsidor måste uppdateras annars blir det bara irriterande. Fler (spel)företag har problemet, Järnringens Coriolissida har t.ex. fortfarande en lanseringssida där det står "[HÖSTEN/VINTERN 2008]" på ett par produkter. Gravt frustrerande om man ser fram emot modulerna. Man kan konstatera att de flesta kunder tycker bättre om när företag lovar lite men klarar av att hålla (eller överträffa) sina löften, än när företag lovar stort men inte håller det. Annars blir det så här och folk säger saker som det som just sagts här.

Tyvärr har folk idéer till produkter, det hamnar på releaseplaner och sedan stannar det där. Folk ser beskrivningarna och ser fram emot släpp som kanske aldrig kommer att bli av, som t.ex. Vilddjur och Schamaner båda är böcker som legat på releaseplanen sedan jag började spela Eon för en herrans massa år sedan, jag vill ha böckerna (speciellt Schamaner) men har nog gett upp hoppet.
Jag har sagt det förr, men säger det igen: Neogmames behöver en ny, fräsch hemsida och någon som kan uppdatera den med jämna (korta) intervall.

Poseur

Swashbuckler
Mm håller helt och hållet med här. Åtminstone fixade dom ju en blogg när vi gnällde om det här sist för "några" månader. Och såvitt jag vet så håller dem ju på med en ny hemsida också, vilket dom dock gjort vääääldigt länge.

Men Bloggen är definitivt ett steg i rätt riktning.

Jag vill dessutom också ha vilddjur. Men än hellre andra böcker såsom schamaner bland annat. Jag hoppas att vilddjur kan bli en bra informationsbok om just jakt, fiske, överlevnad, djurhållning, avel och kultur och sådant kring djur.
Men känns inte som om någon författare gärna tar upp och börjar skriva på vilddjursboken. Känns som det finns mer intressanta ämnen, både för författare och för majoriteten av spelare.
Liksom dom flesta är väl de facto mer intresserade utav en demonbok än en bok om åsnor och älgar?

/Poseur dricker kaffe

DesertRain

Hero
Det finns väldigt många moduler jag vill ha före vilddjur och bruksdjur. Fast det kanske beror på vilken typ av kampanj man spelleder.
Alvboken verkar ju komma snart nu i alla fall, bättre sent än aldrig antar jag.

Legion

Warrior
Senaste mötet kring vilddjur & bruksdjur hölls för hela 2 dagar sedan, och skribent är tillsatt på arbetet. Maria Sundstedt, ny heltidsmedarbetare för Neogames och Skuggspel, håller som bäst på att gå igenom de ca 40 sidor texter som finns färdigskrivna, och har strukturerat upp arbetet med boken, som för övrigt fått ändrat arbetsnamn till "Mundana bestar".

k7e9

Hero
Härlig att veta att det är något på gång även på den fronten. Nu på senaste har man ju bara hört om alver via bloggen.
Mer nya böcker åt oss! :gremsmile:

Dark Lotus

Warrior
epic... *bugar för informationen som vanligt*
känns skönt att få veta sådant man har frågat om förut på forumet o så kommer det svar! yay! XD tanken är skappande..

Regmolar

Swashbuckler
Underbart! Är det fler moduler som har börjat köra igång såhär i "hemlighet"? :gremwink:

Är det skrivna materialet helt nytt eller räknas också information från Monster & varelser?

Legion

Warrior
Det är helt ny information. Vi kommer inte återanvända någonting av det från gamla Monster & Varelser, även om några av varelserna kommer följa med. Allt är helt nyskrivet, och skrivet i just de här projektet. Dessutom håller jag just på att gå igenom alla de texter som skrivits genom åren, och som inte räknats in i den nyskrivna texten. Vi har sett till att skriva ner mer eller mindre hela beskrivningar av olika varelser när de använts till andra moduler, eller när någonting användbart kommits på osv. och några av dem kommer slinka med in i modulen också. Men redan nu börjar det kännas som om 64 sidor vilket var planerat från början inte kommer räcka, på långa vägar....
Och naturligtvis blir det nya illustrationer till allting med...såvida ni inte hellre vill att vi återanvänder de gamla bilderna :gremwink:

Poseur

Swashbuckler
Låter riktigt fint det! Härligt att saker händer såhär i smyg. Och härligare att få reda på att saker händer i smyg.

Och bara så att ni på neogames vet det... JAG MÅSTE HA MED EN FULLSTÄNDIG BESKRIVNING OCH BILD PÅ BROSKHUNDARNA IFRÅN THALAMUR!
Jag bara älskar dessa små underbart söta varelser :gremgrin:

/Poseur gillar.

Dark Lotus

Warrior
Det låter bra legion! ^^
Jag får väll hoppas på 100a sidor minst när den är klar ,om att det kommer stå allt ifrån om hästar och pandor xD hehe.
och andra diverse smådjur xD

Legion

Warrior
Boken kommer behandla allt från husdjur och bruksdjur (inklusive en uppsjö riddjur)till de mest fruktansvärda rovdjur.
Bara för att boken handlar om "normala" varelser, och inte monster som sådant, behöver det ju inte betyda att det bara blir djur vi känner till från vår värld. Och mycket energi läggs ner på att få det till att kännas som egna varelser. Känslan får inte bli som myologiska kreatur, där det ofta handlar om två eller 3 ihopparade till ett. Tanken är att boken ska vara användbar för alla i en spelgrupp, med information om ridjur, djur som går att dressera, djur som är nyttiga och lönsamma att jaga för sin päls eller andra komponenter (vi arbetar på utökade regler för jakt med fokus på handel snarare än enbart överlevnad mm.), och varelser spelledaren kn ha nytta av som motståndare och spelupplägg.

Purgatory: Jargien är i dagsläget runt 270 sidor....rå text...utan illustrationer eller kartor....så man kan nog utgå från att den blir på minst 320 sidor, efter slutredigering och layout.

Vi jobba på en hel del i "hemlighet" :gremwink: Allt har inte med existerande system, eller ens med rollspel att göra. Men vi har kunnat öka tempot betydligt, nu när vi är 2 stycken som arbetar heltid, och en som arbetar halvtid. Det är förbaskat skönt!