Nekromanti Vildhjärta?

Warent

Veteran
Hej!
Det är så att jag funderar på att införskaffa v6 äventyret Vildhjärta, men innan jag gör det vill jag veta om det är värt pengarna...?

Så, vad tycker ni är det värt att köpa?
Är det ett bra äventyr?
Är det lätt att spelleda för en "nybörjar SL"?

//Warent, fattig just nu...

jonix

Warrior
enligt mig

om det är värt pengarna...

Tyckte den var för tunn för 180 spänn, 140-150, kanske helst 130 spänn då hade det varit ett mycket bra köp

är det värt att köpa?

Man kan klara sig utan den.

Är det ett bra äventyr?

Ja, det är ett bra äventyr

Är det lätt att spelleda för en "nybörjar SL"?

Det anser jag att det är.

Jag reagerar inte på innehållet, bilderna eller något annat (jo, kanske det lite väl lilla typsnittet som iaf jag var tvungen att anstränga mig för att läsa i mörkret, lite onödigt).
Det jag reagerar på är priset. Men har man pengar så gå och köp, har man inte så skall man inte vara sur över att man kanske går miste om en massa info.
Mitt tips är att spara pengarna till J.B. för det lär behövas...

jonix.e@sweden.com
UIN: 104897134

banan

Veteran
Har man väldigt mycket pengar är det ett givet köp men här följer likväl en minirecension för den tveksamme.

+ Väldigt snygg produkt, vackra illustrationer och trevlig layout
+ Underhållande läsning även om man inte tänkt spela det
+ En finfin sagostämning som nästan får ögonen att tåras av glädje

- Svårt att spelleda för en nybörjar-SL då äventyret till stor del bygger på fredliga samtal med olika varelser. Att rollspela sådana samtal ställer mycket större krav på SL än renodlade "rensa rent i trollgrottan-äventyr".
- När de "fredliga" samtalen någon gång bryts av strider möts rp:na av så infernaliskt svåra motståndare att ungefär hälften av spelartruppen med all säkerhet förolyckas i någon av de första stridern.
- Äventyret är ganska styrt och lämnar litet utrymme för improvisation.

Men som sagt; rika människor bör genast infördskaffa det för det är hursomhelst förbaskat rolig läsning.