Ungefär som Vicotnik skrev. Jag har inte personligen någonting jag känner att jag inte vill ha med i spel på det sättet. Jag gillar egentligen att ha med potentiellt jobbiga och laddade saker, under förutsättning att vi som grupp är kapabla att hantera dem på ett seriöst sätt. Det är en anledning för mig att spela rollspel att i en trygg miljö utforska människor och situationer jag inte kommer i närheten av (tack och lov) i mitt vanliga liv och som jag har svårt att förstå och sätta mig in i, men som uppenbarligen är en del av samhället och mänsklig erfarenhet. (Och eftersom det på något plan intresserar mig också är en del av mig.)
One-shots med främlingar och spelare en inte spelat med så mycket blir ju lite annorlunda, men mer av hänsyn till dem än att jag personligen känner något behov av att filtrera bort. (Jag är inte nödvändigtvis så jävla bra på det här och har fuckat upp det och skäms ganska mycket över det tillkortakommandet.)
Däremot tycker jag det är otroligt viktigt att hantera känsliga ämnen, vad de än kan tänkas vara, med respekt och försiktighet. För mig personligen är exempelvis Dogs in the Vineyard ett spel jag endast skulle spela med spelare som jag är säker på kan hantera ämnet på ett seriöst sätt. (Jag är orolig för att det blir "alla kristna är dumma i huvet eller självgoda moralriddare i en svartvit värld", typ, och det är jag verkligen inte intresserad av att spela.)
Jag har också väldigt svårt för slentrian. Jag tycker det är viktigt att problematisera. Att vara rasistisk eller sexistisk för att "det var så där och då" duger liksom inte. Det vill jag inte ha vid mitt bord.