Hur skulle ni - utan spoilers - lista de bästa svenska rollspelskampanjerna? Jag tänker på kampanjer i stil med Nidlands kampanjen eller Svavelvinter till DoD samt Sylfens vrede till Eon?
Pirit, Nordhomlia, Hinderburg till Mutant: Undergångens Arvtagare är bra.
Övriga jag kan komma på, till exempel Härskarserien till DoD, eller Nekropilis + Bris Brygga till Mutant var väl okej.
Jag tyckte att den första delen av den Nidländska reningen var så dålig att jag aldrig läste resten. Och den här bloggen får mig att tro att det var ett klokt beslut:
Undergångens arvtagare (innnehåller Pirit-Den innersta kretsen, Nordholmia-Kaisers testamentet, Hindenburg-Min älskade): till Mutant: Undergångens arvtagare. Topp 5 i världen.
Den svarta solen (innehåller Vildhjarta, Snösaga, Galtevår och Likstorm) till Drakar och Demoner Trudvang. Svår att spelleda men det finns en del schyssta scener och kan ge en bra stämning men kräver en hel del arbete.
Det är mina tips om det är kampanjer du är ute efter. Sen finns många bra äventyr som inte ingår i en kampanj.
Den svarta madonnan inleds helt öppet, med flera ledtrådar att följa upp. Fisktank i Tyskland. Sen finns det nyckelscener som driver storyn framåt och är passager för att komma till nästa fisktank, typ.
Det 'r min upplevelse i alla fall. Jag har både spelat det och spellett det flera gånger.
Krugal svylses förbannelse, inte en kampanj men ett humoristiskt äventyr om varför vansinniga trollkarlar bygger labyrinter fulla med monster.
Fanns puboocerat i ett Sinkadus
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.