Spindis har alltid varit rolig<3Henke;n335800 said:Av de få serietidningar jag läst om superhjältar så finns där sällan någon direkt comic-relief utan är genomgående ganska allvarliga.
Utveckla gärna! Jag tror jag tycker den är den bästa, eller åtminstone i topp tre av hela Pixars produktion. Vill gärna förstå varför du tycker så precis tvärtom.2097 said:(Jag tycker the Incredibles är den allra sämsta filmen nånsin så därför kom jag att tänka på tecknat!)
Ok, lika bra att erkänna direkt. Jag har aldrig läst Spindelmannen (alltså aldrig)2097;n335802 said:Spindis har alltid varit rolig<3
Tycker denna typ av wise-cracking varit en del av Marvel i alla år.
Fast jag tycker som vanligt serietidningarna är roligare än filmerna T_T
För mig, ett gag jag alltid tänker tillbaka på var ett nummer av Hulken under House of M och har för mig det var PAD som hade skrivit det men är inte säker. Men Banner är nån sorts diplomat och pratar i telefon med nån och så säger han "Or Hulk will smash" och jag tyckte det var så himla kul. Hmm, en sak som kan vara rolig är den typen av kontraster? Att han säger en sån gonzo grej på ett seriöst sätt i ett diplomatiskt samtal. Stoneface är ofta nåt som jag kan tycka är jättekul.
Personligen står jag inte ut med Marvel-grejen överhuvudtaget om det inte finns humor. Har inte sett Avengers-filmerna alls, utom den första, och det är en av få gånger jag på allvar funderat på att lämna biografen. Och skälet är att det inte funkar för mig när det försöker vara seriöst och allvarligt. För jag kan inte se förbi trikåerna, plastrekvisitan, CGI-orgien, eller de extremt handwavig:a berättelserna.*Henke;n335800 said:Kanske handlar det om att bredda tittarskaran eller att genomgående superhjälte-action skulle bli för jobbigt att ta in?
Jag tyckte om Inside Out men i övrigt gillar jag inte Pixars filmer. Cars, Wall-E, Toy Story… Däremot älskar jag Trassel och Frost. Det är inte bara anti-Lasseter, jag tyckte om Tinkerbell-filmerna och där var han ju inblandad.Khan;n335803 said:Utveckla gärna! Jag tror jag tycker den är den bästa, eller åtminstone i topp tre av hela Pixars produktion. Vill gärna förstå varför du tycker så precis tvärtom.
Oj, håller med om att den är bra, men Pixar har ju gjort många fantastiska filmer (Wall-E, Upp, Hitta Nemo, Monsters Inc, Insidan ut, Toy Story filmerna etc etc).Khan;n335803 said:Utveckla gärna! Jag tror jag tycker den är den bästa, eller åtminstone i topp tre av hela Pixars produktion. Vill gärna förstå varför du tycker så precis tvärtom.
Jag älskar svenska namn (speciellt kodnamn på personer, tycker det blir urlöjligt när dom säger "Spajdermän" i en svensk pratbubbla medan namnet "Spindelmannen" kryper sig direkt in i hjärnan och bygger ett bo där) men den här fantastiska (klart bäst bästa—eller hittills enda bra, fast jag har inte sett Coco än—Pixar) filmens svenska namn måste ju tillhöra botten. Den borde ha hetat inifrån och ut eller nåt liknande. "Insidan ut" är nästan lika dåligt som om den skulle ha hetat "Utochinvänd", det blir som det där avsnittet av Treehouse of Horror ni vet T_THenke;n335809 said:Insidan ut
Jag gillar inte alls engelsk humor, typ Pang i Bygget och Stephen Fry och Ricky Gervais och ja, jo, Hot Fuzz T_TKhan;n335805 said:Engelsk humor i film som inte (bara) är komedier är också bra. Guy Ritchies två första filmer är fantastiska på den fronten, samma sak med Shaun of the Dead och Hot Fuzz.
Tänkte först OT:a men valde att skapa en separat TV-serie tråd HÄR istället...Khan;n335805 said:När det gäller humor har jag långt mycket mer jag avskyr än jag gillar. Mest ogillar jag det som var populärt när jag var ung. South Park, American Pie och Family Guy är bara vedervärdigt, om än av olika anledningar. Jag avskyr pinsamhetshumor av den typ många sitcoms kör med, och klarar absolut inte av burkskratt. How I met your mother är kanske den sämsta TV-serie som gått på TV.
Medhåll! Många av dessa är lysande rent scenmässigt...Khan;n335805 said:Jag tror jag är mest förtjust i torr humor levererad med stenansikte. Titta vi flyger! och de andra filmerna i ZAZ katalog är inte så bra. Men de har några av de bästa scenerna jag vet, och jag älskar den typen av hårt citerbara dumheter proppfulla med ordvitsar och ordlekar och perfekt levererat trams.
Medhåll igen!Khan;n335805 said:Engelsk humor i film som inte (bara) är komedier är också bra. Guy Ritchies två första filmer är fantastiska på den fronten, samma sak med Shaun of the Dead och Hot Fuzz.
Det här skulle nog kunna kräva en tråd i sig själv, men för mig var det antagligen redan Harry Potter. Förstår verkligen ingenting av den filmserien.entomophobiac;n335807 said:*: Min fru har haft en teori om att när du slutar "hänga med" i det som är trendigt så är du gammal. Marvel har fått mig att känna mig gammal... För jag hajar inte grejen överhuvudtaget. För henne var det Twitter.
Nu ger jag mig ut på väldigt djupt vatten här, men är inte superkraften egentligen en ripoff på Marvels Mr.Fantastic i Fantastic Four ?2097;n335808 said:Och mitt hjärta har redan en Elasti-Girl, orginalet från Doom Patrol..
Helst ser jag inga svenska titlar på utländska filmer överhuvudtaget (men självklart dubbning av barnfilmer). Förstår inte ens varför man började med översättning av titlar till svenska? Finns så många exempel på dåliga svenska titelöversättningar att jag får ont i huvudet.2097;n335810 said:Jag älskar svenska namn (speciellt kodnamn på personer, tycker det blir urlöjligt när dom säger "Spajdermän" i en svensk pratbubbla medan namnet "Spindelmannen" kryper sig direkt in i hjärnan och bygger ett bo där) men den här fantastiska (klart bäst bästa—eller hittills enda bra, fast jag har inte sett Coco än—Pixar) filmens svenska namn måste ju tillhöra botten. Den borde ha hetat inifrån och ut eller nåt liknande. "Insidan ut" är nästan lika dåligt som om den skulle ha hetat "Utochinvänd", det blir som det där avsnittet av Treehouse of Horror ni vet T_T
Ja jo jag är en sur gammal tant!<3
Filmversionen av Harry Potter är kass över hela brädet.Henke;n335818 said:Det här skulle nog kunna kräva en tråd i sig själv, men för mig var det antagligen redan Harry Potter. Förstår verkligen ingenting av den filmserien.
Plastic Man fanns långt före Mr Fantastic.Henke;n335820 said:Nu ger jag mig ut på väldigt djupt vatten här, men är inte superkraften egentligen en ripoff på Marvels Mr.Fantastic i Fantastic Four ?
Tack för påminnelsen. Jag ÄLSKAR den första Sällskapsresan. 2:an och 3:an är också helt ok men framförallt den första...Ulfgeir;n335839 said:Det jag verkligen INTE gillar är tönthumor/pinsamhetshumor. Ex Dum & Dummare, Sällskapsresan-filmerna,