Nekromanti Vilka är drakväktare?

Fahnen

Swordsman
Finns det någon info om vilka som är Drakväktare?? Antagligen kommer det stå i Drakmodulen, eller snarare det ska stå där. Hänvisa nu inte till Drakväktartriologin det är en jäkla massa sidor att läsa om man vill ha några namn, om de nu finns någon info där samt att det skulle vara dyrt att köpa dem.

Midar har inte läst drakväktartriologin.

Jade

Warrior
Har för mig att det finns en lista i början av bok tre i Drakväktar-trologin (Demonen) där de tio drakväktarna är uppspaltade klart och tydligt.

och förutom drakväktar-trilogin vet jag inte vart du i dagsläget kan hitta information om den.. någon glad hemgjord sida kanske? :gremtongue: ingen aning...

Belldozer

Veteran
Jo, jag tycker mig också komma ihåg något sådant (har ju självklart lånat ut böckerna, så jag kan inte kolla upp det), har dessutom för mig att det var i i versform, men är inte säker (med namnet på såväl drake som väktare).

//Stefan Gunnarsson

Fahnen

Swordsman
Re: totalt OT...

Jag har alltid stått lojal mot Dvärgarna och tirakerna framför allt tirakerna det är de där långörade deppade stolta skogälskarna eller Alver som de kallas med annnat namn som jag inte är lojal. De gjordes som något Tirkerna skulle träna vapenarmen på. Och vem satan behöver intelligens, bildining när man kan ha styrka och muskler??

Midar säger: Ju större Rp desto bättre Rp.

Boboliwsy

Warrior
Japp, på sidan 6 och 7 i Demonen står en lista över de tjugo.
Exempel:
Ran, den Hängivne,
med korpsvart hår och brinnande ögon

Mouja

Hero
Vilka är i liv?? [Spoiler | Drakväktar trilogin]

Inte för att förstöra nöjet, men många dör i de böckerna. Så om du/någon tänkt använda drakväktare så måste du/någon välja att det som Roman skrev om inte hände i ditt Mundana.
Själv så har jag lagt alla noveller om Eon lite åt sidan, inget av det har hänt riktigt än i mitt Mundana.

Swamp_UBBT

Veteran
Re: Vilka är i liv?? [Spoiler | Drakväktar trilogin]

Det står en gnutta om drakväktarna och dräparna i legender och hemligheter men där står inte så mycket.. bara allmänn fakta om dem.

Mouja

Hero

Läser du hela Drakväktar trilogin så tror jag att du får en ganska bra förklaring om vilka som är i liv och vilka som inte är det.... tro mig, jag har läst den (trilogin).

Mycket bra böcker också... Roman vet hur man skriver, det är säkert... kolla bara Vargen & Kättaren, utmärkt bok... mycket rekomenderad av mig.

storken

Warrior

Eller så hittar du på själv, precis som mr. Roman har gjort.

Svar på tal

Finns det någon info om vilka som är Drakväktare??
Yes, hittade exempelvis följande på neogames hemsida. Listningen av drakväktarna är för övrigt densamma som återfinns i del tre i triologin - "Demonen".

Antagligen kommer det stå i Drakmodulen, eller snarare det ska stå där.
Är inte säker på att det finns plats för en liknande listning i drakboken men det är inte omöjligt att en sådan listning kan återges även där. Ser dock hellre att platsen yttnyttjas till nyskrivet material istället för att återanvända gammal skåpmat. Dock så kommer naturligtvis boken ytterligare att fördjupa det hela.

Fahnen

Swordsman
Re: Svar på tal

Kommer det inte tas upp relationen drake-drakväktare? Jag vill veta mer om Drakväktarna ju......

Midar tänker köpa en drake.

Så vitt jag vet, återfinns det endast ett fåtal av dom, och den mest kände månde väl ändå vara allas vår Carwelan, han som vaktar Viksartziva, en av dom första drakarna

//Aralion Ravathon, Cavalles av det Jargiska Kejsardömet, tylika eon-avslöjare...... ; )