Re: oMgh4x!!!111!!!1
Jag hade en figur ur den sista serien, som hade ett sotrts klot på magen som man kunde se symbolen i istället.
"En sorts klot"? Det var ju bara en plastkula med en bild i andra änden som lystes upp när det kom in ljus. De första serierna var ju betydligt mer high tech med sina små lappar som var värmekänsliga. (Man satte fingret på dem tills en bild uppenbarade sig) Den första serien hade rätt lökiga bilder, men den andra serien hade snygga färgbilder och var jättefina.
(Grejen var att varje Battle Beast hade en av tre bilder; Eld, Vatten eller Stock (=jord). Eld vinner över Stocken, Stocken vinner över Vattnet och Vattnet vinner över Elden. På så vis kunde man ha olika småhäftiga sten, sax och påse-strider mot varandra)
Även om den delen av Battle Beastarna var astråkig. Jag tyckte bara att de var häftiga figurer. Djurvarelser med en massa cybernetik, liksom. Min favvo var nog pandan med ninjasvärdet, men de flesta var asballa. Vi hade hittat på ett spel som man kunde använda för att köra wrestlingmatcher mellan olika gubbar, och alla gubbar hade olika specialattacker, styrkor och svagheter. Allt det där memorerade vi. Shit, bara jag tittar på bilderna nu så kommer jag direkt på att apan i röda dräkten hade specialegenskapen "dubbelslag", extra starka kast och att hans specialmanöver var "diagonal hoppspark". Kängurun hade också "dubbelslag", men dessutom "dubbelspark" och "slagsmålkombo", och han slogs på en 3:a istället för att kasta. Fast han hade en dålig specialmanöver; "uppercut", som bara gjorde 4 skada, mindre än en piledriver. Hmm... Fan, vi brukade köra turneringar med varandra hur länge som helst, och föra statistik och grejer.
Det skulle vara kul att arbeta på ett leksaksföretag så att man skulle kunna göra häftiga leksaksgubbar som hade häftiga spelregler redan från början istället för sådana där simpla sax, sten och påse-bullshitgrejer som de förolämpade oss med när vi var små.
Alla ungar jag kände kunde ha hittat på häftigare spelregler för strid än så.