Nekromanti Vilka är era favorit saker med WOD?

Übereil

Swashbuckler
Gangrel (100%) (trots att jag föredrar att vara innomhus så bidde jag 100% Gangrel...)
Brujah (92%)
Toreador (92%)
Tremere (92%)
Assamite (87%)
Nosferatu (87%)
Ravnos (70%)

Übereil, som undrar om de tänker true Bruja

God45

#PrayersForBahakan
Vad jämna resultat alla får, jag fick 100% Tremere och sedan droppade de rakt till 50% för den näst närmsta...

Recca

Femme Fatale
Toreador (100%)

Tremere (100%)

Ventrue (90%)

Gangrel (80%)

Malkavian (80%)

Ravnos (70%)

Assamite (60%)

Brujah (60%)

Jag är alla klaner på en gång.

Vimes

Sillkung
Toreador (100%)
Brujah (75%)
Gangrel (60%)
Malkavian (60%)

God45

#PrayersForBahakan
Recca said:
Toreador (100%)

Tremere (100%)

Ventrue (90%)

Gangrel (80%)

Malkavian (80%)

Ravnos (70%)

Assamite (60%)

Brujah (60%)

Betyder inte det att man är Caitiff? :gremwink:

Tell

Hero
Tzimisce (100%)

Followers of Set (86%)

Tremere (86%)

Lasombra (78%)

Ventrue (63%)

-udda. ingen av förstagissningarna fanns på top-5 listan.

God45

#PrayersForBahakan
Orfeus said:
Tzimisce (100%)

Followers of Set (86%)

Tremere (86%)

Lasombra (78%)

Ventrue (63%)

-udda. ingen av förstagissningarna fanns på top-5 listan.

Vilka förhandsgissade du på? Jag sattsade på Followers of Set men fick typ inga procent i den klanen.

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
God45 said:
Vad gillar ni med the world of darkness?
Med reservation för att jag inte har spelat WOD och inte kan förkortningarna.
Kapitel 8 i NWoD (Core) tycker jag är välskrivet.

:t6b-2: :t6r-5:
//EvilSpook

Tell

Hero
Giovanni, malkav, eller toreador; i den ordningen. Visserligen låter de flesta av alternativen rimligare när jag läser på, men utan att ha vidare färska minnen, så misstänkte jag att lätt udda, strukturcentrerade, nekromantiska italienare var det närmaste man kunde komma.

God45

#PrayersForBahakan
Jag gillar fortfarande dumma quiz, nu i Mage the ascension variant: http://quizilla.teennick.com/quizzes/1054414/which-tradition-mage-are-you

You are a member of the Celestial Chorus, or a "Chorister". While others may dismiss you as a fundamentalist freak, or preachy conservative, you have conviction in your soul that cannot be broken, a certainty in your faith. You know that your way is right, for when you feel the song inside, it is beautiful and unifying, drawing all of creation together. Of course, being a mage of this Tradition means you must exterminate those who would disrupt humanity's rise to divinity. And like any fanatic, yours is a righteous wrath.

slanfan

Hero
Toreador (100%)
Malkavian (86%)
Tremere (72%)
Ventrue (72%)
Assamite (58%)

Malkavian på 86% känns lite jobbig :/

God45

#PrayersForBahakan
slanfan said:
Toreador (100%)
Malkavian (86%)
Tremere (72%)
Ventrue (72%)
Assamite (58%)

Malkavian på 86% känns lite jobbig :/
Galet jobbigt? :gremwink: Jag fick Tremere 1:a och Giovanni 2:a så tydligen är jag incestriös, ond och arrogant oavsett vilket :gremwink:

Men gör Mage quizen också och får du Maurader där så bör du kanske besöka en psykolog... :gremwink:

Recca

Femme Fatale
God45 said:
Recca said:
Toreador (100%)

Tremere (100%)

Ventrue (90%)

Gangrel (80%)

Malkavian (80%)

Ravnos (70%)

Assamite (60%)

Brujah (60%)

Betyder inte det att man är Caitiff? :gremwink:
Jo. Det är sexigt med Caitiffs. Jag är en kameleont. :gremsmile:

Recca

Femme Fatale

"Weird Science!" Thus spake the Son of Ether. You're a little loopy, a little loony, but generally reliant on your fascination with the intricate workings of the universe to Get Things Done. Whether you specialize in gadgets, mathematics, or any number of esoteric science, your technomantic leanings are surpassed only by your wonder. You seek to spread this wonder to others, and when they don't shun you for your "mad scientist" bent, they share your enthusiasm. And if they don't, well... you'll find a way to make them.

Anarchclown

Swashbuckler
Jag är tydligen Toreador. Det var väl kanske inte vad folk tänker på när de träffar mig. Men men.

Förresten. Hur många svarar att de är aggressiva och ofta börjar slå folk? Antar att det är kriteriet för att bli Brujah då eller? Annars kan man tycka att rebellisk ådra skulle kunna finnas med?

Laowai

Hero
Tremere (100%)

Gangrel (97%)

Ravnos (93%)

Assamite (85%)

Toreador (81%)

Coolt, jag diggar både tremere och gangrel.
Ravnos och assamite har jag sämre koll på, är de tuffa?

God45

#PrayersForBahakan
Laowai said:
Tremere (100%)

Gangrel (97%)

Ravnos (93%)

Assamite (85%)

Toreador (81%)

Coolt, jag diggar både tremere och gangrel.
Ravnos och assamite har jag sämre koll på, är de tuffa?
Ravnos har en extra best is sig förutom den vanliga som alla vampyrer har som gör dem våldsamma. Deras extra best driver dem till att begå inte bara brott i allmänhet men en specifik sorts brott. Tillexempel att fuska på kort eller att begå avancerade bankrån. Hela klanen är i stort sett Brad Pitt eller George Clooney från oceans eleven. Ja och deras egna disciplin är att skapa illusioner. Oturligt nog var de i de tidigare böckerna förknippade med Romani folket och det var en hel del tjuv-aktiga zigenar stereotyper... Men det avtog med tiden.

Assamiterna är en väldigt hårt sammanhållen sekt som tjänar sin antedeluvian Haqim, som antagligen är av 2:a generationen och Cains dommare och högra hand. De flesta av deras elders tillhör en bloods kult som fokuserar på att diablirisera ovärdiga klaner och upphöja sig själv närmre Haqim och Cain.

Den mellan unga generationen har däremot funnit gud och följer istället för Haqims väg Mohammeds väg och tror att de förbannats och välsignats av gud för att skydda det muslimska folket och vara hämnare mot monster som skadar islam.

Den unga generationen är mer eller mindre fokuserade på att vara badass lönmördare av Schakalen varianten.

De är ärke-fiender med Tremere eftersom Tremere klanen förbannade dem till att inte kunna diablirisera utanför sin egen klan på medeltiden. De trollade dock bort denna förbanelse med sin egen magi runt 1999 och är nu fria att suga när själar och blod igen. :gremsmile: