Nekromanti Vilka är era favorit saker med WOD?

God45

#PrayersForBahakan
Andra generationen består av Enoch den vise, Irad den starka och Zillah den vackre... Kanske. Andra möjliga medlemmare av den andra generationen är Haquim, Seth typhon, Lilith, Brujah, andra som Cain har förvandlat senare (Några av dem dyker upp i ett scenario i Gehenna, det dumma scenariot där Cain och Lilith har ett knyttnävs slagsmål medan spelarna tittar på)... och enligt Cappadocius Cain.

God45

#PrayersForBahakan
Jag drar någon sorts perverst nöje från lore diskutioner om owod. Att det är stort, motsägelse fullt, konstigt utspritt och så vidare får mig bara att känna mig mer som en medeltida theolog som diskuterar obskyra religösa texter. :gremwink:

Att ha diskutioner om vem Baali antiduvulianen är in-character är också rätt coolt. :gremsmile:

Cybot

Mest spelbar
God45 said:
Jag drar någon sorts perverst nöje från lore diskutioner om owod. Att det är stort, motsägelse fullt, konstigt utspritt och så vidare får mig bara att känna mig mer som en medeltida theolog som diskuterar obskyra religösa texter. :gremwink:
Det kändes som om det var meningen. oWoD är kanske den första settingen där historiker är de karaktärerna som är mest bad ass. Förutom kanske Indiana Jones då.

cogitare

Swashbuckler
Börnmo said:
Tack! :gremsmile:

God45 said:
Andra generationen består av Enoch den vise, Irad den starka och Zillah den vackre... Kanske. Andra möjliga medlemmare av den andra generationen är Haquim, Seth typhon, Lilith, Brujah, andra som Cain har förvandlat senare (Några av dem dyker upp i ett scenario i Gehenna, det dumma scenariot där Cain och Lilith har ett knyttnävs slagsmål medan spelarna tittar på)... och enligt Cappadocius Cain.
Jag kan villigt erkänna att min oWoD lore är ganska rostig vid det här laget. Haquim kommer jag ihåg aspirerade på att vara 2nd gen, likaså Ravenna (eller vad nu progenitorn till Ravnos hette) om jag minns. Lilith var ju väldigt mytomspunnen och fick väl tom. ett eget supplement i "Revelations of the dark Mother" där hon nästan likställdes med Caine som en möjlig ur-vampyr som alla (eller somliga) andra sprang ur.

Och det är lite detta jag menar när det kommer till att nWoD är oklart och man får bestämma själv. Eftersom informationen i oWoD inte är lätt tillgänglig (som Krank) är inne på och inte heller av speltillverkarna direkt klassad som sann eller osann och ofta presenterad i berättande form av någon (kindred) historiker (som anatole eller beckett eller vykos eller någon annan) så blir det ändå ett väldigt stort mått av att SL själv får bestämma vad som är sanningen i hans kampanj/setting baserat på vad han läst och vilka böcker han faktiskt har tillgång till :gremsmile:

Cog.

Botulf

Hero
Vad gillar ni med the world of darkness?

Hunter:the Vigil
För att det är roligare att jaga vampyrer och varulvar i SWAT-team.

WoD Core+ de humanocentriska expansionerna.
Just för att det då blir mer av ett traditionellt skräckrollspel med mänskliga proportioner. Och känns mer lättanpassligt efter valfri monster-of-the-week TVserie eller oneshots.

Vampire:tR(eller tM, spelar inte stor roll)
Trenchcoats&Katana´s! Badwrongfun-versionen helt enkelt.

God45

#PrayersForBahakan
Visionary
You scored 27% Zeal, 29% Mercy, and 47% Vision!

Visionaries are the leaders of the pack, always looking for more information, better ways of leading other hunters in combat. Some lead from the front, others from the back, but the long and short of it is that Visionaries like you keep the other Hunters in line and together. The big picture is all that concerns you. Under your leadership, maybe the good guys have a chance.

Vad fick ni för resultat? :gremsmile:

Hattifnatten

Warrior
Jag spelleder just nu en Mage: The Awakening grupp, och det jag tycker är skönt, från en spelledares perspektiv, är att den bygger mycket på narrativt berättande, och inte jättestorlagna strider med mycket att komma ihåg, + att det inte inehåller alltför mycket tärningsslag under den tiden.

God45

#PrayersForBahakan
Antemannen said:
Jag spelleder just nu en Mage: The Awakening grupp, och det jag tycker är skönt, från en spelledares perspektiv, är att den bygger mycket på narrativt berättande, och inte jättestorlagna strider med mycket att komma ihåg, + att det inte inehåller alltför mycket tärningsslag under den tiden.
Kan man fråga efter detaljer om din kampanj? Alltid nyfiken på hur folk spelar mage :gremsmile:

Hattifnatten

Warrior
Visst :gremsmile:

Jag kommer att spelleda den i ett klassiskt detektiv-äventyrs läge, fram tills det att rollpersonerna gör en upptäckt, vilket kommer att vara en maskin samt massa information, vilket i sin tur leder dem till en hemlig organisation som kallas för: Omega Blue.

Därefter så komer det att bli lite mer strider, men inte så fasligt många.

Jag vill helst av allt fokusera på intriger och sociala maktrelationer, istället för monsterslakt..