Nekromanti Vilka andra rollspelsforum besöker ni?

Mogger

Hipsteranka
The Forge - Ibland händer det intressanta saker, ibland läser jag bara gamla trådar. En guldgruva oavsett.
Story Games - Lite menlöst, det är ganska många "How awesome is you game?"-trådar som sedan bara får larviga svar, men det finns inga andra levande indiespelsforum.
Anyway - Jag brukar inte fatta det Vincent pratar om förrän 1 år efter att han skriver det, så jag läser mest gamla inlägg.
Burning Wheel-forumet - Främst när jag spelar något BW-spel och undrar något.
Fria Ligan - Trakorien och kommande Coriolisregler ska bli kul att se. Är ju gamla bekantskaper från mutantforumet hela bunten.

Svarte Faraonen

ром и смерть
RPGnet, även om jag mest hänger på deras motsvarighet till OT- och Kulturforumen. Rollspelsbitarna verkar så jobbiga.

Barf Forth Apocalyptica, men det är väldigt fokuserat på regelfrågor till Apocalypse World.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Jag besöker inga utländska forum, så listan blir väldigt kort. Utöver Rollspel.nu så är det bara Sveroks forum och forumet på MylingSpel som jag håller ett öga på.

Edit: Justja, Fria Ligans forum kollar jag också förbi på emellanåt. :gremsmile:

terje

xenomorf mystiker
OD&D Discussions

Sen lurkar jag på Storygames och rpg.net också. Vid sällsynta tillfällen går jag in på Barbarians of Lemuria, Last Cycle (kult-rpg) och Yog-Sothoth.

Patrick Bateman

Warrior
WRNU - Sen Järnringenforumet gick i graven är det här min största forumfix. I min smak lider dock wrnu av att det är liten aktivitet på de specifika rollspelsspel-forum (Eon, Western etc) som finns här. Diskussioner om rollspelsteori, politik etc kan visserligen vara intressanta att iaktta "från läktaren". Det kan vara intressanta att läsa, men jag orkar/vill inte posta själv. För mig hade det varit mer intressant med trådar om specifika spel (som jag spelar, ska tilläggas).

Järnringenforumet - Under alla år jag spelat (och spelar fortfarande) Mutant var det här mitt forum par excellence. Efter att Mutant lades ned som produkt sjönk dock aktiviteten. Under senaste halvåret-året innan det stängdes helt var forumet bara en skugga av sitt forna jag. Ändå känns det väldigt tråkigt att inte ha ett eget forum för mitt favoritrollspel.

Rpg.net - Ganska länge har jag använt mig av sajten för att läsa deras recensioner. På senare tid har jag även börjat använda mig av deras forum, som läsare. Finns det ett spel på engelska, kan man antagligen hitta någon tråd om det här. Jag vet inte om det finns information som går på djupet om olika spel. Men om man är nyfiken på ett nytt spel och vill läsa andras omdömen, är det en guldgruva.

Burning wheel forum - För något år sedan blev jag ägare till Burning Wheel. När jag vill ha inspiration eller bara info i störsa allmänhet är det hit jag går. Tonen är vänlig och hjälpsam och spelens skapare, Luke Crane, är själv en mycket aktiv forumit. Baksidan är en i mina ögon ganska hög grad av "fanboy-ism" och en ofta direkt uttalad åsikt om hur spelen bör spelas. Frågor av typen Är inte den här regeln bruten?" kan besvaras med varianter av "Spela inte spelet på det viset!" och sen förväntas man vara nöjd med det. Lite synd, tycker jag.

FFG:s forum - Eftersom den ena spelgruppen jag är aktiv i spelar Rogue Trader, är jag till och från inne och läser på deras forum relaterade till WH40K-universat. Jag har dock väldigt svårt för layouten på deras forum. Dessutom känns forumen dåligt organiserade och det finns många skräp-trådar. Man måste ögna igenom en hel del, innan man hittar något verkligt läsvärt.

Fria Ligan - Kul att se vad som rör på sig i deras fabrik. Samt en förhoppning om att de någon gång, någon dag ska få tummen ur och viga en del av forumet till Mutant-trådar.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Jag hänger nog mer än hälften av tiden här på WRNU.

Av den tid som är kvar ägnar jag mer än hälften åt Story Games.

Av den tid som är kvar ägnar jag mer än hälften åt RPGNet.

Av den tid som är kvar ägnar jag mer än hälften åt Hyperions forum. (Norsk motsvarighet till SVEROK, fast med ett mer intressant forum.)

Dessutom tittar jag till SVEROKs forum någon gång i månaden för att se om det har sagts något om indiespel, det har det sällan.

--

Uppseglande är G+, som iofs inte är ett forum, men det förs ibland intressanta diskussioner där.

ripperdoc

Myrmidon
Patrick Bateman said:
WRNU - Sen Järnringenforumet gick i graven är det här min största forumfix. I min smak lider dock wrnu av att det är liten aktivitet på de specifika rollspelsspel-forum (Eon, Western etc) som finns här. Diskussioner om rollspelsteori, politik etc kan visserligen vara intressanta att iaktta "från läktaren". Det kan vara intressanta att läsa, men jag orkar/vill inte posta själv. För mig hade det varit mer intressant med trådar om specifika spel (som jag spelar, ska tilläggas).
Ja, det är en tendens jag tycker mig ha sett också. Visserligen tycker jag inte att Eon-forumet har lite aktivitet - det är väl snarare undantaget som bekräftar regeln.

Men det har också att göra med hur trender har svängt från ett fåtal stora spel till massor av små spel och hemmabyggen (i alla fall trenden om man mäter från de som hörs och syns på nätet).

Necross

Swashbuckler
I perioder, mest när jag postat nån fråga där, är jag på
RPG-net
EN World
WotC
White Wolf

Sverok tittar jag till ibland, men det är aldrig särskilt givande.

Av det som tangerar rollspel använder jag Boardgamegeek och Elder Kindred Network (VTES).

(Tråkigt förresten att wrnu fått ett så svåröverskådlig förstasida.)

Johan K

Gammal & dryg
Jag besöker i princip bara detta forum, är inne på sverok´s forum sporadiskt.