WRNU - Sen Järnringenforumet gick i graven är det här min största forumfix. I min smak lider dock wrnu av att det är liten aktivitet på de specifika rollspelsspel-forum (Eon, Western etc) som finns här. Diskussioner om rollspelsteori, politik etc kan visserligen vara intressanta att iaktta "från läktaren". Det kan vara intressanta att läsa, men jag orkar/vill inte posta själv. För mig hade det varit mer intressant med trådar om specifika spel (som jag spelar, ska tilläggas).
Järnringenforumet - Under alla år jag spelat (och spelar fortfarande) Mutant var det här mitt forum par excellence. Efter att Mutant lades ned som produkt sjönk dock aktiviteten. Under senaste halvåret-året innan det stängdes helt var forumet bara en skugga av sitt forna jag. Ändå känns det väldigt tråkigt att inte ha ett eget forum för mitt favoritrollspel.
Rpg.net - Ganska länge har jag använt mig av sajten för att läsa deras recensioner. På senare tid har jag även börjat använda mig av deras forum, som läsare. Finns det ett spel på engelska, kan man antagligen hitta någon tråd om det här. Jag vet inte om det finns information som går på djupet om olika spel. Men om man är nyfiken på ett nytt spel och vill läsa andras omdömen, är det en guldgruva.
Burning wheel forum - För något år sedan blev jag ägare till Burning Wheel. När jag vill ha inspiration eller bara info i störsa allmänhet är det hit jag går. Tonen är vänlig och hjälpsam och spelens skapare, Luke Crane, är själv en mycket aktiv forumit. Baksidan är en i mina ögon ganska hög grad av "fanboy-ism" och en ofta direkt uttalad åsikt om hur spelen bör spelas. Frågor av typen Är inte den här regeln bruten?" kan besvaras med varianter av "Spela inte spelet på det viset!" och sen förväntas man vara nöjd med det. Lite synd, tycker jag.
FFG:s forum - Eftersom den ena spelgruppen jag är aktiv i spelar Rogue Trader, är jag till och från inne och läser på deras forum relaterade till WH40K-universat. Jag har dock väldigt svårt för layouten på deras forum. Dessutom känns forumen dåligt organiserade och det finns många skräp-trådar. Man måste ögna igenom en hel del, innan man hittar något verkligt läsvärt.
Fria Ligan - Kul att se vad som rör på sig i deras fabrik. Samt en förhoppning om att de någon gång, någon dag ska få tummen ur och viga en del av forumet till Mutant-trådar.