Nekromanti Vilka artiklar skulle vi vilja se i Fenix?

Nightowl

Champion
Yiffbejber och den Rosa Dvärgen

Mutant: UA vore bra för både cosplay-porr och furries!

Sedan ska jag häckla Rising:
Tabletoptidningen Red Dwarf
Jag tror det är TV-serien som heter så... :gremgrin: Annars kan jag bara hålla med; artiklar i White Dwarf fick mig att skaffa en del av deras grejer, för, liksom, "Fan va KUL dom har, jag vill spela!" fastön jag fattade nada.

Sånt är bra!

Erik

Rising

Vila i frid
Re: Yiffbejber och den Rosa Dvärgen

Tabletoptidningen Red Dwarf
--------------------------------------------------------------------------------
Jag tror det är TV-serien som heter så...
Ah, yes. Jag kände att det var något fel när jag skrev det, men, jag kunde inte riktigt peka på vad felet egentligen var.

Men det var ju bra att jag fick in en referens till Red Dwarf. Första säsongen är ändå något av det allra bästa som någonsin gått på TV (så vitt jag kommer ihåg).

Nåja, carry on...

P Lex

Warrior
Bra med recensioner i Fenix

Recensioner finns redan på nätet; de är små i formatet och passar utmärkt att läsa på skärm, dessutom är de färskare på nätet och man kan läsa flera olika recenscenter på ett och samma ställe, samt kommentera recensionerna och läsa andras kommentarer.
Snicksnack! Klart recensioner hör hemma i Fenix. :gremwink:
Du har väl rätt i allt men jag håller inte riktigt med. Jag vill läsa recensionerna i en tidning eftersom jag inte bor ute på nätet. En fördel med recensioner i en tidning är att man även läser (om än snabbt) om sådant som man normalt inte skulle läsa. Jag har tex svårt att tänka mig att jag skulle ha läst recensioner av Cadwallon eller Mamma Mia om det inte vore för att de publicerats i Fenix. Och om jag skulle bli så pass intresserad av ett spel att jag måste leta rätt på fler recensioner (eller kommentarer) så klarar jag nog av det också.

Arfert

Facit
Re: Bra med recensioner i Fenix

Jag håller med... det är bra med recensioner i tidningen eftersom man ser spel och kampanjmaterial som man annars kanske inte visste fanns, eller visste att man var intresserad av... på nätet måste man ju aktivt leta, och det är kul att få saker presenterat för sig.

Stället som SL glömde

[ QUOTE ]
Och dra i Faehrengaust om att publicera hans artikelserie "Stället som SL glömde" som är hur bra som helst.

[/ QUOTE ]

Tackar.

För min del är det inget problem med att publicera serien Stället som SL glömde, men jag är tveksam till värdet av det med tanke på att den funnits på nätet under en lång tid så de som är intresserade har säkert redan läst den.

Fenix

Warrior

Personligen tycker jag det finns alldeles för få ställen som recenserar svenska spel. Vad finns det för sidor på nätet som regelbundet recenserar t.ex. svenska rollspel förutom rollspel.nu?

/Anders

Havoc

Swordsman
Re: Lite mer porr, annars bra.

I aim to please. (-:

--
Åke
Jag visste att jag kunde lita på dig. Nu gäller det bara att prångla in serien i Fenix...

Vad säger redaktionen, skulle inte Fluff Candy passa utmärkt i Fenix, nu när Portent flyttar vidare.

Frank_UBBT

Veteran
RETRO-artikel!

En artikel om gamla rollspel från forna 70-80 tal, inklusive ett par koboldnostalgiska grottröjaräventyr.

Elaka fällor och monster, magiska prylar och spells, för gamla AD&D och DoD, eller uppdaterade till något modernare system.

Hur som helst... en nostaglitrip, där den verkliga rollspelkänslan och stämningen äger rum - i den mörka, mystiska underjorden.

Hunk

Hero
Re: RETRO-artikel!

Det vore jättekul, gärna i kombination med ett par "Vad hände sen"-artiklar om gamla rollspelsrävar, -system och -kampanjvärldar. Ett nostalgitemanummer tror jag absolut vore på sin plats. Det mesta var ju trots allt bättre förr!

Johan K

Gammal & dryg
Re: Lite mer porr, annars bra.

Schysst inlägg Rosen !
är det månne något som vi kommer att få se längra fram i i Fenix ?? :gremtongue:

Illern

koppariller

Instämmer; nu senast köpte jag serien ]Donjon på Bok- och biblioteksmässan. Hade jag inte sett den recenserad i Fenix hade jag antagligen inte insett att den var intressant även om jag faktiskt sett den bland det övriga myllret av böcker, album och tidningar på mässan.Jag skulle säkert kunna komma på fler exempel om jag ansträngde mig.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Deltråd utbruten och flyttad …

Den deltråd om bl.a. porr i Noir som följde på inlägget ovan är utbruten och återfinns numera i Rollspelsforumet.

Johan K

Gammal & dryg
Re: RETRO-artikel!

Att man inte kom & tänka på det ! =)
Skulel åxå tycka att det vore kul med en återspelgling på gammla rollspel & andra spel som inte kanske uppmärksammas så mycket längre.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Re: Små kompletta spel

Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att skriva något sådant. Jag har några idéer på lager. Sedan är frågan om det är vad redaktörerna vill ha.

Arfert

Facit

jag har redan skickat in ett spel till redaktionen... får se vad de tycker...

Illern

koppariller

Kanske dogmaspel med sina, oftast, enkla regler men med mer världsbeskrivning och spelidéer?

P Lex

Warrior
Dogma? Nej, tack.

Kanske dogmaspel med sina, oftast, enkla regler men med mer världsbeskrivning och spelidéer?
Är övertygad om att dogma gör sig bäst på nätet...

Fenix

Warrior
Re: Recensioner i DFG

Det är jättekul att även den Fjättrade Gåsen uppmärksammar svenska spel:) Min fråga gällde dock vilka sidor på nätet som recenserar svenska spel?

Jag har fortfarande inte fått några förslag på bra recensionssidor, men väntar tålmodigt.

/Anders