Nekromanti Vilka får man träffa på gothCon??

Johan K

Gammal & dryg
Så, det börjar ju återigen bli dags för årets begivenhet GothCon.
Vilka av er får man träffa & vad har ni tänkt att göra i år??

För min del så är det första gången jag har bokat in mig i 3 arrangemang för rollspel..
Sedan blir det väl i vanlig ordning att flyta runt & träffa folk.

/ Johan K, som är klart konventspepp just nu!!

Korpa

Umenörd
Jag kommer i år också. För min del blir det väldigt mycket Indierum och sedan viger jag en del av lördagen (12-19) åt Isis.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag kommer för första gången att ha bord i makarrummet, tillsammans med Krille och Kaleidoskoparna om jag fattat allt rätt. Däremot kommer jag inte att sitta där hela tiden - jag har butikspersonal i form av Xhakhal och Ronja (hon som gjort en massa schyssta bilder till mina spel alltså).

På lördagen ska jag spela Den tredje kapitenen och vad det nu var årets Robert Jonssonförfattade scenario hette.

I övrigt är planen att driva runt och snacka med folk och - som vanligt - spela så lite som möjligt.

Eventuellt att jag raggar tag i ett par typer och försöker speltesta delar av Rotsystem...

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Mig får man INTE träffa, så det är lika bra att ni andra också låter bli att åka …

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Mig får man träffa!

Jag kommer förmodligen bara vara där en dag (lördagen lutar det åt) och flyta runt och kolla läget.

Med största sannolikhet blir det också sisådär en sex-sju korv med bröd.

Zorbeltuss

Hero
Johan K said:
Så, det börjar ju återigen bli dags för årets begivenhet GothCon.
Vilka av er får man träffa & vad har ni tänkt att göra i år??

För min del så är det första gången jag har bokat in mig i 3 arrangemang för rollspel..
Sedan blir det väl i vanlig ordning att flyta runt & träffa folk.

/ Johan K, som är klart konventspepp just nu!!
Jag har väl inte så mycket möjlighet att undvika :gremwink: om vädret fortsätter som det är nu eller blir bättre kommer jag nog vara mest ute, riktigt gött väder idag.

/Zorbeltuss som kommer bli hämtad om hen inte dyker upp på konventet ^^

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Nässe said:
Petit Moi kommer vara där, spela indiespel och hålla på
Kan du ta med mitt Changeling?

Själv kommer jag att arra Avgrundens Årstider och drälla i indierummet. Jag kommer säkerligen spela något AW-baserat spel, plus något annat folk snackat om för att se what the fuss is about.

Lukas

Mannen i Gult
Jag kommer vara där.
jag kommer mest hänga i Indierummet men sedan så har jag ett senario inbokat på lördagen.

//Lukas som önskar att alla forumiter hade namnskylt med deras wrnu-namn

Matolo

Warrior
De två gånger jag har varit på GothCon har jag strosat omkring mellan affärer, spelmakarbord och indierum.

Båda gångerna har det blivit en inbokad omgång rollspel och en spontan. Och så lite kort- och brädspel. Jag har haft riktigt trevligt, så jag har inte planerat några radikala ändringar.

I enlighet Lu-kaazh önskemål kommer jag att vara märkt med namnskylt. Ses i helgen.

Radioaktiv

Hero
Jag och anarch kommer att vara där, jag spelar lite vad som helst, kanske Coriolisgrejen. Anarch skall spela VtES en del av tiden, annars sitter väl han också i indierummet ibland gissar jag. (Lagom vagt det där).