Reaper och Warhammer som sagts. Brukar finnas att köpa styckevis på Ebay om man inte vill ha en hel uppsättning likartade figurer. Där finns det en hel del som kan funka som styggelser också om ni trots allt är sugna på att skapa sådana.
Brittiska tillverkare av miniatyrer för krigsspel brukar mycket att välja på. Essex miniatures och Dixon miniatures har båda stor mängd ganska snygga tennfigurer från diverse historiska epoker. Essex har även en fantasy range. Mirliton är en italiensk tillverkare med liknande utbud + mycket i fantasygenren (dessa är dock inte lika snygga och hållbara tycker jag). Samtliga dessa har ok priser, ca 1 £/1 € st, fast frakten kan bli lite dyrare om man inte samordnar sina köp till få tillfällen.
Snyggast, och dyrast,är Mithril miniatures som gör Lord of the Rings-figurer sedan många år (gjorde bl.a. till gamla MERP). Min favorit. Men som sagt, de kostar en del, typ 40 kr och uppåt per st. Bra till hjältar kanske?
Detta tillverkare jag köpt från vid något tillfälle, men det finns mycket mycket mer om man vill botanisera vidare. I varje fall i Stockholm brukar dessutom en del av spelbutikerna ha ett blandat utbud där det går att fynda om man går dit att rotar runt.