Star trek är najs så länge du inte får en röd tröja.Jag vill ju inte vara med i en grupp där jag är helt värdelös och bara är en börda för alla. Så något sammanhang där någon utan en massa hemlig agent/ninja träning eller superkrafter kan bidra. Men jag vill inte heller sova i skogen. Så gärna High Tech!
Så Star Trek The Next Generation eller Deep Space 9! Jag kan plugga och vara användbar på skeppet/rymdstationen! De har bartenders och grejer som hjälper till ibland. Det kan inte vara så många kurser innan jag kan göra något vettigt, och jag kan bo i en perfekt post-scarcity utopia utan pengar tills dess! Jag kan deala med risken att bli beroende av holo decket.
Alternativt, alltså, om de delar ut Green Lantern ringar…
Ja, jag tror inte någon vid sina sinnes fulla bruk kommer välja 40kStar trek är najs så länge du inte får en röd tröja.
Överlag så känns "äventyrargäng efter att man har uppfunnit penicillin" bättre än alternativet (undantaget är 40k).
Jag tror jag skulle stuva om bokstäverna i ditt team lite och gå på Halo Jones. Jag menar, hur kan man motstå en tagline som "Where did she go? Out. What did she do? Everything."?Indiana Jones, Han Solo och Rick Deckard. För att det skulle vara så väldigt förvirrande.
Jag gick ju i samma tankar, så du kan vara med i min grupp av c-lags"hjältar" jag beskrev ovan, och sen kan det bli en massa kul banter mellan dig och mig om vem som ska bestämmaSålänge jag är den mest framstående hjälten alternativt den mest kompetente i gruppen så spelar det mindre roll.
Man vill ju inte vara den som bär på dem andras sadelväskor.
Jack Nicholson alltså?Jag tar tillbaka min tidigare kommentar. För mig så blir det Peter Fonda och Dennis Hoppers karaktärer i Easy Rider. Alla äventyr behöver inte vara action.