Nekromanti Vilka kommer till GothCon & vad har ni tänkt att hitta på?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Den forumit som besöker Indierummet utan att upphäva sin stämma och högt deklamera sitt användarnamn så man kan hälsa ordentligt … kommer jag förmodligen inte att hälsa på.

chrull

Stockholm Kartell
Dante;n11969 said:
Den forumit som besöker Indierummet utan att upphäva sin stämma och högt deklamera sitt användarnamn så man kan hälsa ordentligt … kommer jag förmodligen inte att hälsa på.
Menar du att du inte kommer glida runt i din rollspel.nu-tröjja hela tiden? För om du gör det kommer ju folk hälsa på dig!

chrull

Stockholm Kartell
Sidospår: vi kanske ska trycka upp tröjjor som det står "Bäst i Sverige på rollspel" på så att alla kan känna igen oss, säga hej och berömma oss för hur bra vi är på rollspel? :D

Hunk

Hero
Jag kommer att dyka upp på GothCon, men jag vet inte hur mycket. Jag måste i alla fall hämta upp ett Mutant: År Noll från Fria Ligan, ett gäng tenngubbar och böcker på Narren och tre ex av det legendariska rollspelet MDD hos författaren (varav två skall överlämnas till DeBracy). Så min prognos är att jag åtminstone kommer att säga hej till en forumit under konventet. Dante tänker jag däremot inte presentera mig för.

Sedan överväger jag att gå på min första GothCon-pub, men det är en förhandlingsfråga med min fru (när är sista anmälningsdag?). Jag funderar också på att kränga lite grejer som ligger och skräpar i min källare på auktionen, men jag är förmodligen för lat för att orka köa vid aktionsinlämningen.

Prognosen för att det blir något spelande under konventet är ganska dålig. De senaste åren har det mest blivit tjöt med gamla bekanta och inte mycket spelande och jag kommer att ha med min femårige son under delar av konventet och han är en otålig liten rackare som har svårt att sitta bredvid utan att förstöra när hans far spelar spel. Tyvärr har inte dagis uppfostrat honom ordentligt.

Andy

Vila i frid
Jag kommer och ska visa upp Symbaroum tillsammans med min Järnringskollega Mattias Johnsson.

Om det går så vill jag spela Eon IV, Mutant: År Noll och ett par strider i Davokar.

Björn den gode

Swashbuckler
Jag kommer också vara på GothCon, tänkte som vanligt försöka spela lite magic (ibland får jag tid till det), Diplomacy, och sen hänga runt med vänner och spela brädspel. Om någon drar i mig kan det också hända att jag spelleder något och det är inte omöjligt att jag får tid till en sväng i indierummet.

Brior

Swordsman
Jag kommer dit på fredagen för att glida runt och signera "Vredesverk" och dyker förmodligen också upp på shaguliternas pub på torsdagskvällen (kan jag ju inte missa). Är på Sfb på torsdag eftermiddag.

Pilzefrau

hon/henne
Jag kommer spela äldsta dottern Prudence i musikalen En Shoggoth på Taket, som jag hoppas att alla här kommer och beskådar! Den kommer bli helt fantastisk, det lovar jag er. Dessutom kan jag avslöja att det finns en scen som i vår version får stort mervärde för rollspelare jämfört med hur den ser ut i originalmanus...

På lördagen har vi inga föreställningar, så då hoppas jag kunna spela lite spel. WRNU-OSR låter spännande – var hittar jag det? Indierummet? Förutom det hänger jag i Indierummet och spelar vad som blir av. Jag kan fås att spelleda något av alla AW-hack jag kånkar runt på, och det jag själv är mest sugen på är Dream Askew, eller att få spela Monsterhearts (med någon annan som MC alltså).

chrull

Stockholm Kartell
Pilzeman;n12122 said:
WRNU-OSR låter spännande – var hittar jag det? Indierummet?
Man hittar det där man hittar mig. Var jag kommer hänga mest återstår att se. Indierummet är en möjlig plats.