DeBracy
Eventuellt helt fantastisk
Faehrengaust skrev en hel artikelserie om glömda ställen i miljöer vi ändå brukar använda: Stället som SL glömde
Man jag har ju "Ars Magica, Realms of Power: Faerie" i bokhyllan (oläst). Ska genast kolla om den innehåller något matnyttigt.Måns;n278930 said:Ars Magica har en modul som handlar om älvor/älvlandet. Fearis heter det rätt och slätt. Vill minnas att det är klassisk keltisk mytologi, men det var ett tag sedan.
Mmmm, jag läste just om hela serien. Den är verkligen sjukt bra (som det mesta man kan hitta på Nor Bannog)!DeBracy;n278931 said:Faehrengaust skrev en hel artikelserie om glömda ställen i miljöer vi ändå brukar använda: http://norbannog.blogspot.se/p/blog-page_15.html"]Stället som SL glömde[/URL]
Faeries i Ars Magica har en unik syn på faeries och kan ge en hel del inspiration. Personligen tycker jag inte om deras spinn men det är nog mest en smaksak.anth;n278932 said:Man jag har ju "Ars Magica, Realms of Power: Faerie" i bokhyllan (oläst). Ska genast kolla om den innehåller något matnyttigt.
Alla andra faerie-beskrivningar i rollspel är mest "alver är människor med långa öron" och känns inte alls älv-likt.
Ska se om den här boken skiljer sig från resten.
Tvärtom; nu börjar det bli riktigt bra:zonk;n279016 said:Knarkade, pårökta älvskogar i psykedeliska färger
Skimrande oljiga tjärträsk
Rykande, bullriga vättestäder i kustgrottor
Sandblästrade, hägringfyllda vidder av varm-is i öknens hjärta
.. ok det här börjar spåra ur
Oj! Nu börjar vi snacka!Peter;n279047 said:Tvärtom; nu börjar det bli riktigt bra:
- En stad på toppen av pelaren som bär upp himlavalvet
- Förstenade mangroverdjungler
- En purpurskimrande öken som växlar mellan vår värld och inferno
- En flygande alvö på luftburet erövringskrig
Changeling: The Lost?anth;n278932 said:Man jag har ju "Ars Magica, Realms of Power: Faerie" i bokhyllan (oläst). Ska genast kolla om den innehåller något matnyttigt.
Alla andra faerie-beskrivningar i rollspel är mest "alver är människor med långa öron" och känns inte alls älv-likt.
Ska se om den här boken skiljer sig från resten.
Hmmmm på nästa DanCon kanske jag ska köra nått äventyr i Marmorbaden, ett skumt badhus i Altdorf ... :grin:Lukas;n278878 said:Badhus!
Avsaknaden av badhus i de flesta fantasysettings gör mig ledsen.
Magnus Seter;n279176 said:Hmmmm på nästa DanCon kanske jag ska köra nått äventyr i Marmorbaden, ett skumt badhus i Altdorf ... :grin: