Han said:
Alver är rätt kass. Ger på tok för lite insyn på alver och presenterar saker som gör de überbäst.
Tja, jag gillar informationen över samhällsfunktionerna, samt all utrustning och de magiska artefakter och ting som är ganska så Tolkien. Sedan vad det kommer till allt "überbästande" så har jag ju skalle själv att säga ifrån för vad som funkar och inte - man får inte vara 10 år och eggad på allt som är äg-ascoolt om man skall använda sig av majoriteten av dessa moduler, för då kommer allt bli über.
Kort sagt, jag gillar stora delar av boken och kan nog plocka bort de överdrivna bitarna eftersom jag ser på det precis som du själv.
Han said:
Tjuvar och lönnmördare ger lite fler yrken, men är rätt kass. Ger ingen information som man inte kan lista ut själv.
Tycker att den här boken är asskoj, har för mig den bjuder på en massa roliga utrustningslistor och idéer till de mest konstiga hjälpmedel samt några organisationer - om jag inte minns fel?
Han said:
Magikerns handbok har mysiga bilder och ger lite vettig insikt i magin... men är annars kass. Besvärjelserna är obalanserad.
Tror att detta kan vara en viktig del för att kunna skapa en äkta del av samhället - magikernas lilla värld, som kommer vara en del av varje stor stad och så, där sedan konstiga byggnader kommer att göra på positiva och negativa intryck på folk.
Han said:
Svartfolk är en vettig modul, då den håller sig på en vettig nivå. Allting är inte djävulsbäst.
Ja, den är riktigt grym, speciellt bitarna och deras krigsföring, deras något överdrivna krigsmaskiner som jag själv skulle vilja plocka ned på jorden litegranna, och sedan de vackra raderna om hur orcher lätt överlever på att käka grus och lera. Man ser verkligen Tolkiens uruk-hai'er framför sig. Kultklassiker att sitta och bläddra i efter eller före rollspelskvällen!
Han said:
Att bara spela med Kaos Väktare kan nog ge en rätt mörk ton, men den ger inget som man direkt kan presentera för spelarna.
Mycket viktig del för att få den mörka sidan av ockultismen och magin. Man måste liksom ha den har lilla extra biten för att krydda upp "helvetet" - de mörka planen!
Den är speciellt rolig om något RP skall hålla på med demonologi.
Han said:
Monsterböckerna är bättre än monsterboxen, enligt mig, även om den senare innehåller fler "erebiska" folkslag. Fokusera främst på att skaffa Monsterboken 1.
Jag tycker nästan det själv, va. Monsterboxen tillför så jävla mycket som jag inte behöver, jag vill ju bara ha ett gäng varelser att föra in, så att världen blir mer levande. Med Monsterböckerna borde jag få ett urval att välja och rata ur.
Nåväl, vill bara göra klart för alla att jag inte bara söker just moduler tillhör 91, utan jag snackar om alla moduler, det är ju bara att byta lite poäng och så, så passar alla böcker till varandra hur bra som helst. GC och CL är ju bara att göra om till vanlig FV i princip, så är det klart.