De här
Det första jag köpte till min DoD4-park (förutom grundboxen då) var Monsterboxen. Den var väldigt poppis på den tiden och jag tänkte ibland "hur tusan kunde vi lira utan den här?". Fast egentligen användes den nog mest till att alla de nya spelbara raserna gav RP:na optimeringsalternativ vid karaktärsskapandet... Det enda jag vet om Monsterböckerna är att dom kom ut tidigare.
Ereb Altor-boken (som väl är en omtryckning utan ändringar av den tidigare utgivna boxen) är mitt näst bästa tips. Nu kanske det är lättare att haka på nåt nätprojekt och skapa världar, eller göra det själv, men för oss på det glada 90-talet så var det här en enorm inspirationskälla för alla våra äventyr. Kände man för att äventyra med riddare läste man lite om Zorakin och sen skrev man ihop nåt.
Magiboxen var det en kusin som ägde, men jag köpte den i mitt nostalgiryck för typ 5 år sen. Den gjorde magiker mycket roligare i alla fall. Magikerns Handbok står också i min hylla (övergår äganderätten till mig om en kompis har dumpat den här för flera år sedan?), men den har jag ingen vidare koll på. Utan att ha koll säger jag ändå att den är sämre (känns som om det är mindre energi lagd på den).
Krigarens handbok och Tjuvar och lönnmördare är båda ganska meningslösa. Köptes likt magiboxen i mitt nostalgiryck efter att en kusin stått för dem på den gamla goda tiden. Yrkesbeskrivningar och lite annat jox fungerar som inspiration för mig, men %:en användbar sida / total sida är ganska låg. Å andra sidan så blir man vanligtvis besviken när man läser om saker som var jättebra när man var fjortis.
Resten jag äger är äventyr, så uppenbarligen var inga andra moduler intressanta för mig.
Det första jag köpte till min DoD4-park (förutom grundboxen då) var Monsterboxen. Den var väldigt poppis på den tiden och jag tänkte ibland "hur tusan kunde vi lira utan den här?". Fast egentligen användes den nog mest till att alla de nya spelbara raserna gav RP:na optimeringsalternativ vid karaktärsskapandet... Det enda jag vet om Monsterböckerna är att dom kom ut tidigare.
Ereb Altor-boken (som väl är en omtryckning utan ändringar av den tidigare utgivna boxen) är mitt näst bästa tips. Nu kanske det är lättare att haka på nåt nätprojekt och skapa världar, eller göra det själv, men för oss på det glada 90-talet så var det här en enorm inspirationskälla för alla våra äventyr. Kände man för att äventyra med riddare läste man lite om Zorakin och sen skrev man ihop nåt.
Magiboxen var det en kusin som ägde, men jag köpte den i mitt nostalgiryck för typ 5 år sen. Den gjorde magiker mycket roligare i alla fall. Magikerns Handbok står också i min hylla (övergår äganderätten till mig om en kompis har dumpat den här för flera år sedan?), men den har jag ingen vidare koll på. Utan att ha koll säger jag ändå att den är sämre (känns som om det är mindre energi lagd på den).
Krigarens handbok och Tjuvar och lönnmördare är båda ganska meningslösa. Köptes likt magiboxen i mitt nostalgiryck efter att en kusin stått för dem på den gamla goda tiden. Yrkesbeskrivningar och lite annat jox fungerar som inspiration för mig, men %:en användbar sida / total sida är ganska låg. Å andra sidan så blir man vanligtvis besviken när man läser om saker som var jättebra när man var fjortis.
Resten jag äger är äventyr, så uppenbarligen var inga andra moduler intressanta för mig.