Ond bråd död
Swashbuckler
Som titeln.
Nån som vet? Jag skulle gärna se en revised Mundana ganska direkt efter Eon IV släppts.
Nån som vet? Jag skulle gärna se en revised Mundana ganska direkt efter Eon IV släppts.
En ny magibok ska det bli! Oklart när, men med nya magiregler så behöver Mystik & magi ersättas.Finns det planer på att släppa nyversioner på tex Vapenmästaren, Mystik o Magi och andra moduler som inte bara beskriver en del av Mundan utan har mer regelpåverkan?
Glädjer mig att höra! Gillar Mystik och Magi och anser inte man klarar sig utan den (liksom krigarens väg för att spelet ska flyta) men den behöver rejäl uppfräschning, många fler effekter tack! Personligen tycker jag vissa besvärjelser tar lite lång tid att lägga och blir motiverat svåra.avatarex said:En ny magibok ska det bli! Oklart när, men med nya magiregler så behöver Mystik & magi ersättas.Finns det planer på att släppa nyversioner på tex Vapenmästaren, Mystik o Magi och andra moduler som inte bara beskriver en del av Mundan utan har mer regelpåverkan?
Köper ditt argument men tycker att böcker som vi väntat på i 10 år, som neogames dessutom hänvisat till trots att de inte finns, borde släppas helt till Eon III. Sen kan Absolon, Sylfens vrede och framtida magimoduler osv bli enbart Eon IV kompatibelt.Poseur said:Alltså är inte det resonemanget lite invalid. I dagsläget sitter jag med EonIII men jag har ju en hel massa böcker som gjordes till EonI och EONII.
Och sedan så utvecklas ju böckerna utav ett gäng olika privatpersoner som vill just skriva den boken, men saker kommer ivägen och rollspelskrivande är inte direkt prioritet för de flesta.
Medan de böcker som håller på att skrivas, kommer ju självklart uppdateras till EONIV regler. Liksom är ju kinda dumt att släppa demoner ett par veckor före EONIV och den inehåller EonIII regler. Som exempel alltså.
/Poseur
Jag säger släpp de nästan färdiga böckerna först när de ändå varit i princip klara i 2 år. Sen släpp Eon 4 och konvertering. Då vill alla köpa allt.Poseur said:Så du menar att man ska släppa nästa uppdatering utav regelsystemet men fortfarande släppa patcher till det gamla?