Tjena!
Jag sitter här med Monster Manual I och bläddrar lite. Tanken slår mig att det fortfarande, efter några års spelande, bara är en liten andel av monstren i boken som har varit i spel. Med "i spel" menar jag att rollpersonerna har slagits mot, iakttagit, eller fått information om existensen av varelsen i fråga. (Rollpersonerna behöver inte ha fattat vilken slags varelse det var!)
Så nu till frågorna. Du får bara besvara en av dem! Visa tydligt vilken!!
1a) Vilka monster (i MM) har ni haft i spel?
1b) Vilka monster (i MM) har ni INTE haft i spel?
Här kommer min lista över
1a) MONSTER VI HAR HAFT I SPEL
Air elemental
Animated object
Basilisk
Black dragon
Blue dragon
Bodak
Bugbear
Doppelganger
Drow
Dryad
Dwarf
Earth elemental
Elf
Fiendish hawk
Ghost
Giant wasp
Gnome
Goblin
Golem
Grimlock
Hag
Halfling
Half-celestial
Half-elf
Half-fiend
Half-orc
Hawk
Hobgoblin
Horse
Howler
Hydra
Kobold
Mind flayer
Monstrous spider
Mummy
Ogre
Pixie
Quasit
Rat, dire
Skeleton
Snake
Thoqqua
Tiefling
Troll
Vampire
Violet fungus
Viper
Vrock
White dragon
Wight
Wild elves
Wolf, dire
Wyvern
Zombie
Wow mer än 50 olika "monster" -- nästan 60! Jag kan ha glömt någon enstaka... men det här är ju bara en liten bråkdel av alla de 500 varelser som trängs innanför pärmarna på Monster Manual. Just nu så undrar jag varför jag köpte MM2. Det finns ju jättemycket kvar att hämta i 1:an; aasimar, aboleth, abyssal dire rat, achaierai, air mephit, allip, androsphinx, ankheg, annis, ape, aquatic elves, etc etc etc.
Jag sitter här med Monster Manual I och bläddrar lite. Tanken slår mig att det fortfarande, efter några års spelande, bara är en liten andel av monstren i boken som har varit i spel. Med "i spel" menar jag att rollpersonerna har slagits mot, iakttagit, eller fått information om existensen av varelsen i fråga. (Rollpersonerna behöver inte ha fattat vilken slags varelse det var!)
Så nu till frågorna. Du får bara besvara en av dem! Visa tydligt vilken!!
1a) Vilka monster (i MM) har ni haft i spel?
1b) Vilka monster (i MM) har ni INTE haft i spel?
Här kommer min lista över
1a) MONSTER VI HAR HAFT I SPEL
Air elemental
Animated object
Basilisk
Black dragon
Blue dragon
Bodak
Bugbear
Doppelganger
Drow
Dryad
Dwarf
Earth elemental
Elf
Fiendish hawk
Ghost
Giant wasp
Gnome
Goblin
Golem
Grimlock
Hag
Halfling
Half-celestial
Half-elf
Half-fiend
Half-orc
Hawk
Hobgoblin
Horse
Howler
Hydra
Kobold
Mind flayer
Monstrous spider
Mummy
Ogre
Pixie
Quasit
Rat, dire
Skeleton
Snake
Thoqqua
Tiefling
Troll
Vampire
Violet fungus
Viper
Vrock
White dragon
Wight
Wild elves
Wolf, dire
Wyvern
Zombie
Wow mer än 50 olika "monster" -- nästan 60! Jag kan ha glömt någon enstaka... men det här är ju bara en liten bråkdel av alla de 500 varelser som trängs innanför pärmarna på Monster Manual. Just nu så undrar jag varför jag köpte MM2. Det finns ju jättemycket kvar att hämta i 1:an; aasimar, aboleth, abyssal dire rat, achaierai, air mephit, allip, androsphinx, ankheg, annis, ape, aquatic elves, etc etc etc.