Nekromanti Vilka projekt har du på gång?

IcarusDream

Anti-populist
MandaWall;n191434 said:
Sen skulle jag vilja skriva ett spel som Witcher eller dragon Hunter där man jagar monster.
Du.. vi skulle kunna använda samma regelbas som är i D******** och i Stålsökarna, fast vi bara döper om färdigheter och lägger till fler vapen? Borde gå hyfsat snabbt att fixa.

Genesis

Ni dés ni maître
Alldeles för många projekt, som vanligt:

Nerver av stål
Mitt film noir-spel är nu i princip färdigskrivet och behöver bara fixas med språket och layoutas. Spelet kommer nog att vara bildfritt, så layout blir inte så jobbigt. Egentligen skulle det nog må bra av ett externt speltest eller två, men jag vet inte om jag orkar rekrytera folk till det. Rollspelare är svårflörtade!

Hunger
Har bytt namn ett par gånger, och kommer säkert att göra det igen. Det här är mitt matigare sword&sorcery-spel. Jag har ett regelsystem som jag tror jag är rätt nöjd med. Det är enkelt, fexibelt och nästan lite småtraddigt (!) i känslan, då det innebär lite klasser och en massa specialförmågor, men jag måste speltesta det, och speltest av nya spel är alltid jobbigt. Jag håller på att skriva ett scenario (!!) till det som jag ska försöka provspela.

Anatman
Jisses, det här spelet blir aldrig klart. Jag är fortfarande, efter många år och flera speltest, bara i konceptfasen. Jag vet vad jag vill åstadkomma, men har svårt att hitta rätt verktyg för det. Efter ett givande samtal med Gnomvid och Pilzeman på Fjällcon är jag dock ånyo uppfylld av idéer som jag vill sätta på pränt.

AB Calyptico
Det här spelade vi på LinCon. Jag ska nog slänga ut resolutionsmekaniken helt och bara förlita mig på "friform". Det kan bli ett roligt ensidesrollspel. Pitch: AB Calyptico tillverkar allehanda domedagsvapen och framtidsteknologi. Ni spelar anställda som arbetar på ett projekt som närmar sig slutfasen. Ni har alla olika personliga mål och drömmar, och bestämmer er för att försöka använda den experimentella teknologin för att uppfylla dessa. Därefter går saker fruktansvärt, fruktansvärt fel.

SAM
Ett spel inspirerat av George Orwells 1984, Franz Kafkas Processen och Terry Gilliams Brazil. Dystopiskt, satiriskt och lite samhällskritiskt. Spelas med en enskild huvudroll (Sam), som försöker att hitta ett sätt att leva i en värld som krossar alla fria tankar. Har ett första utkast, men spelet saknar en bra motor som kan driva det framåt och se till att det inte stannar.

Drakar och bananer
Det här spelet har skrivits ned av Pilzeman (dock på engelska) och redigerats och layoutats av Rickard. Jag har fått en massa bra feedback i en tråd på Story Games och behöver verkligen få tummen ur och fixa till det ännu bättre, så att jag kan lägga upp det på urverkspel.com.

Caligo

Swashbuckler
Halvblind som jag är tar allt lång tid men det svenska rollspelet QuestCore (som redan finns på engelska) är snart redo för layout. Det kobbas även på med Fantasysettingen och fantasyspelet Stormring. Det mest intressanta projektet är nog en ny sorts kortspel som förhoppningsvis blir en kickstarter i höst. Namnet är lite hemligt ännu.

MandaWall

Veteran
IcarusDream;n191460 said:
Du.. vi skulle kunna använda samma regelbas som är i D******** och i Stålsökarna, fast vi bara döper om färdigheter och lägger till fler vapen? Borde gå hyfsat snabbt att fixa.

JA! <3

clarence redd

FrostByte Books
Kul att så många har coola spelprojekt på gång. Gott att se den stora spridningen.

Jag gör det allra sista på M-SPACE, mitt SF-spel för BRP/Mythras. Allt är i stort sett färdigt - om jag inte hade kommit på en rolig idé till rymdstrider. Förhoppningsvis hinner jag få ihop en ny version av reglerna, speltesta dem och ändå få ut boken i september/oktober. Lite pressat, men det går nog.

Under tiden har Odd Soot, spelet om ett alternativt 1930-tal med rymdfärder, magi, utomjordingar och en fruktansvärd sjukdom, fått ligga på is. Det blir samma regelmotor som i M-SPACE, och på så vis har även Odd Soot tagit ett stort steg framåt under den senaste månaden. Tanken är att släppa boken under 2016.

luddwig

Lawful evil
Jag knåpar så smått med Solfläckar, mitt rymdoperarollspel i retrostil. Hade tänkt utveckla världsbeskrivningen nu i sommar men har istället skrivit en del korta spelledartips samt klurat på regeldetaljer. Har också ett nytt scenario med arbetsnamnet Tidsfurstens talisman på gång till spelet. Sedan fick jag en idé till Sci-Fi!:s Kythera som jag ska försöka göra något av.

terje

xenomorf mystiker
Som Rickard skriver är han snart färdig med layouten av regelboken för Svärd & Svartkonst som sedan äntligen kan komma i tryck. Jag blir alldeles glad när jag ser hur fint han gjort med min och Mattias text! :)

Vi arbetar med följande moduler till spelet:
  • Naram Akaris Ruiner - Mystisk förmänsklig ruinstad författad av Gustaf Gadd. Befinner sig i korrektur, omslagsillustration har just beställts. Jag spelleder modulen och äventyrarna befinner sig just på randen till de riktigt märkliga och häftiga delarna på den lägre nivån.
  • En ö i etern - Denna modul (som behöver ett bättre namn) beskriver månen: de dekadenta städerna vid Farornas hav, de vildsinta fladdermusmännens stammar, de underjordiska seleniterna, kaoskulten som intrigerar för att påskynda världens undergång.
  • Ranshais grottor - Ett äventyr satt på månen. Mutantbarbarer, biomantiker, selenitiska ruiner, fruktansvärda fasor i mörkret!
Diverse småsaker som puttrar på: demonologiskt kompendium, spegellabyrinten, insektoiddrottningens citadell.

Celledor

Hero
Rollspel:
VEUS (Världen Efter Undergångens Slut): post-apokalyptisk rollspel som jag arbetat på från och till i säkert 15-20 år... men det börjar likna någon, eller så ändrar jag allt igen. Ska försöka få klart en version att provspela på något konvent under nästa år (men så har jag sagt i några år nu).

Mhagonarha: Fantasy rollspel som jag arbetat på nästan lika länge som VEUS. Det viktigaste just nu är så bena ut så att allt hänger ihop men allt annat. Magi, själar, gudar, handlingar, beslut, levande varelser, stenar och allt annat. Börjar få till det på ett coolt sätt.

Kortspel:
Orbital Conflict, sci-fi kortspel som jag och en till har utvecklat i nästan 4 år, är typ klart. Har funnits att speltesta på olika konvent. Ska förhoppningsvis kunna trycka upp det nästa år.

Samt en väldigt stor mängd andra projekt

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Strax efter det att jag hade levererat Skymningshavets gåtor (en sjöfararkampanj till retro-Drakar och Demoner) i våras, gick jag in i den beryktade väggen. (Nej, de två händelserna hade inget med varandra att göra.) Så jag tillbringar den här sommaren med vila, nyttig mat och måttlig motion i syfte att komma på benen igen. Inget spelskrivande är möjligt. Men det finns givetvis en massa produkter jag skulle vilja göra, så jag hoppas vara tillbaks på författarbanan 2017.

Tsianphiel

Swordsman
Mekanurg;n191530 said:
Så jag tillbringar den här sommaren med vila, nyttig mat och måttlig motion i syfte att komma på benen igen. Inget spelskrivande är möjligt. Men det finns givetvis en massa produkter jag skulle vilja göra, så jag hoppas vara tillbaks på författarbanan 2017.
Bra att du tar hand om dig. Jag gjorde det inte så jag har enbart spridda minnen av perioden 2010 - 2014.

clarence redd

FrostByte Books
Ja, ta hand om dig. Skogspromenader och meditation hjälpte mig i samma situation för några år sedan.

Herr Grönstedt

Swordsman
Krille;n191408 said:
Ninjafantasy-hack av Järn eller Hjältarnas tid. Super-episkt som fan. Skissen handlar just nu om att rollpersonerna är gudar som just kastats ut från den himmelska sfären av mörka och äldre gudar, som inte bara tagit över i den himmelska sfären utan dessutom konspirerat med shogun för att flytta den jordiska makten från kejsaren.
Åh, nu kom jag på att jag skulle vilja ha ett rollspel som var som Kung Markatta. Den kinesiska teknade filmen som gick på TV när jag var liten. Eller som min sinnebild av den snarare, kanske. Jag borde se filmen igen:
http://www.imdb.com/title/tt0059855/

I bokform heter den Färden till västern:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Färden_till_Västern

zonk

muterad
Herr Grönstedt;n191593 said:
Åh, nu kom jag på att jag skulle vilja ha ett rollspel som var som Kung Markatta. Den kinesiska teknade filmen som gick på TV när jag var liten. Eller som min sinnebild av den snarare, kanske. Jag borde se filmen igen:
http://www.imdb.com/title/tt0059855/

I bokform heter den Färden till västern:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Färden_till_Västern
Läste nyligen The Monkey and the Monk, där Anthony C Yu kortat ner sin fullständiga 4-volymsöversättning av A Journey to the West till en bok. Inte alls dumt! Hade kunnat bli en kul setting, och jag ade gärna velat se regelmekaniken för alla dessa gudar och vidunder!

G

Guest

Guest
Som så många andra så har jag alltid lättare för att starta nya projekt än att avsluta påbörjade.
När vi städade ur förråden i våras fick jag så för mig att börja avsluta gamla grejer (alltså inte enbart, eller ens övervägande, rollspelsprojekt), vilket t.ex. lett till att köksluckorna hänger på plats, böcker har blivit utlästa (vi pratar MÅNGA böcker. Jag läser vanligtvis 4-5 olika böcker samtidigt - ofta minst två olika samma kväll. När jag sen hoppar över till t.ex. musik så blir de liggande och en månad senare sitter jag där med 4-5 nya), och slutligen (kryss på väggen!) gamla äventyr blir färdigskrivna.
Så, på begäran, skriver jag just nu klart "N2 Arachs hemlighet" - på dator - och det känns inte alls som ett jobb - det är faktiskt kul!

Genesis

Ni dés ni maître
Herr Grönstedt;n191593 said:
Åh, nu kom jag på att jag skulle vilja ha ett rollspel som var som Kung Markatta. Den kinesiska teknade filmen som gick på TV när jag var liten. Eller som min sinnebild av den snarare, kanske.
Diggar man Färden till västern så finns det ju typ hundra filmatiseringar att välja mellan. Bland annat Stephen Chows hysteriska och kaotiska filmatisering från 1996: https://www.youtube.com/watch?v=RQpHBcoo6-8