Alldeles för många projekt, som vanligt:
Nerver av stål
Mitt film noir-spel är nu i princip färdigskrivet och behöver bara fixas med språket och layoutas. Spelet kommer nog att vara bildfritt, så layout blir inte så jobbigt. Egentligen skulle det nog må bra av ett externt speltest eller två, men jag vet inte om jag orkar rekrytera folk till det. Rollspelare är svårflörtade!
Hunger
Har bytt namn ett par gånger, och kommer säkert att göra det igen. Det här är mitt matigare sword&sorcery-spel. Jag har ett regelsystem som jag tror jag är rätt nöjd med. Det är enkelt, fexibelt och nästan lite småtraddigt (!) i känslan, då det innebär lite klasser och en massa specialförmågor, men jag måste speltesta det, och speltest av nya spel är alltid jobbigt. Jag håller på att skriva ett scenario (!!) till det som jag ska försöka provspela.
Anatman
Jisses, det här spelet blir aldrig klart. Jag är fortfarande, efter många år och flera speltest, bara i konceptfasen. Jag vet vad jag vill åstadkomma, men har svårt att hitta rätt verktyg för det. Efter ett givande samtal med Gnomvid och Pilzeman på Fjällcon är jag dock ånyo uppfylld av idéer som jag vill sätta på pränt.
AB Calyptico
Det här spelade vi på LinCon. Jag ska nog slänga ut resolutionsmekaniken helt och bara förlita mig på "friform". Det kan bli ett roligt ensidesrollspel. Pitch: AB Calyptico tillverkar allehanda domedagsvapen och framtidsteknologi. Ni spelar anställda som arbetar på ett projekt som närmar sig slutfasen. Ni har alla olika personliga mål och drömmar, och bestämmer er för att försöka använda den experimentella teknologin för att uppfylla dessa. Därefter går saker fruktansvärt, fruktansvärt fel.
SAM
Ett spel inspirerat av George Orwells 1984, Franz Kafkas Processen och Terry Gilliams Brazil. Dystopiskt, satiriskt och lite samhällskritiskt. Spelas med en enskild huvudroll (Sam), som försöker att hitta ett sätt att leva i en värld som krossar alla fria tankar. Har ett första utkast, men spelet saknar en bra motor som kan driva det framåt och se till att det inte stannar.
Drakar och bananer
Det här spelet har skrivits ned av Pilzeman (dock på engelska) och redigerats och layoutats av Rickard. Jag har fått en massa bra feedback i en tråd på Story Games och behöver verkligen få tummen ur och fixa till det ännu bättre, så att jag kan lägga upp det på urverkspel.com.