Just ja...
Spell components kör jag inte med så ofta. Bara om de är riktigt dyra.
M.
Spell components kör jag inte med så ofta. Bara om de är riktigt dyra.
M.
Låter vällovligt. Vi kör så att levlandet alltid sker som sista punkt under sessionen, så på sätt och vis vet spelarna mycket exakta i förväg när de kommer att levla.Vi kör med xp. Dels för att spelarna vill veta exakt när dem stiger(...)
Jag är för blödig för att säga till en kompis att han inte spelar tillräckligt "bra". Mina spelare har alla lite olika spelstil, men de går in för spelandet med liv och lust och behöver ingen extra motivation för att kasta sig in i äventyr och göra sitt bästa för att sessionen skall bli spännande.(...) dels så att dem ska veta när dem "spelar bra" eftersom ad-hoc xp och story xp är något vi använder dessutom.
Det där med rättvisa i sällskapet håller jag verkligen med om är viktigt.Sen vill jag vara så rättvis som möjligt. Ibland kanske någon spelare inte har tid att vara med, och då vill inte jag godtyckligt höja PCs, utan kan alltid förlita mig på exakt xp.
Ja, på låga lvls får de stiga 1 lvl/session, oavsett om de har slagits hela tiden eller pratat hela tiden.Men jag antar att era sessioner är olika långa, precis som för oss. Låter du dem ändå alltid stiga 1 level? Jag menar, vissa sessioner hinner kanske inte PCs uträtta så mycket utan går mest runt och "bekantar sig" med NPCs. Och vissa sessioner kanske är kortare än andra. Jag är nyfiken.
När PC kommer upp på högre lvls blir det istället 1 lvl/2 spelmöten. Vad som menas med "högre lvls" är en så kallad "bra fråga".Vidare, så är det ju en progressiv poängskala. Om PCs t.ex. är level 10, låter du dem då fortfarande stiga till level 11 efter bara en session, vilket representerar mycket mer xp än exempelvis en höjning från 3 till 4?