Nekromanti Vilka roller saknas?

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,532
Jag skall köra gonzo post-apokalyptisk övernaturlig vilda västern. Jag har lite klasser klara, mem vilka mer borde jag ha? De jag har är:

Revolverman:
Specialförmåga: Döda med ditt hjärta - Revolvermanen har +5 till sitt initiativ i strid.
Färdigheter: Dödssinne, Undvika, Revolvrar, Knivar, Rida Cyborghäst, Spåra, Överleva i ödemarken, Tuff, Hota med våld och Förföra med giftig maskulinitet.

Halv-Dracula:
Specialförmåga: Dumma Dracula Trick: Du är inte en riktig Dracula men du kan några konster. Du kan förvandla dig till en fladdermus och flyga, du är osynlig för speglar och teknologi och dina tänder gör skada som en kniv.
Färdigheter: Dödssinne, Undvika, Kontrollera oskulder, Smyga, Svärd, Förföra, Identifiera det övernaturliga, Akrobatik, Låtsas vara människa eller vampyr och Köra techno-droska.

Sex-Strängars Samurai:
Specialförmåga: Rockerboy - När du rockar ut kan du få hela grupper av människor att göra exakt vad du säger. För varje 5 du rullar på en Rocka ut rullning följer 10 personer som kan höra dig med rakt ner i helvetet.
Färdigheter: Rocka ut, Läsa av folk, Hota, Muta, Köra bil, Svärd, Förföra, Leda marxistiska revolutioner, Skaffa information och Inte bli påverkad av gift.

Neo-Amazon:
Specialförmåga: Superstark: Neo-Amazonen kan lyfta nästan vad som helst. Allting utom slott och kryssningsfartyg.
Färdigheter: Dödssinne, Tuff, Revolvrar, Svärd, Överleva i ödemarken, Kommunicera med djur, Kidnappa, Köra bil, Låta övertygande genom att tala i gåtor och reparera fordon.

Människo-veterinär:
Specialförmåga: Bensåg - Om någon blivit utslagen ur en strid kan du få tillbaks dem i striden, så länge de inte är döda.
Färdigheter: Doktor grejer, Hota med tortyr, Tortyr, Knivar, Skaffa information, Förgifta, Smyga, Dyrka lås, Köra ambulans och Identifiera det övernaturliga.

Tonårs Zombie:
Specialförmåga: Släpp in mig - Första gången någon dör kan du bita dem och sprida din sjukdom till dem. De förlorar sin specialförmåga och får den här istället. Men de lever igen! Typ. Fungerar bara en gång per person.
Färdigheter: Tuff, Gnälla på någon tills de ger dig grejer, Knivar, Svärd, Köra bil, Ljuga, Imponera genom att låtsas vara cool, Datorer, Äta saker som inte är mat och Inte bli påverkad av gift.

Idiotisk djurmutant:
Specialförmåga - Den idiotiska Djurmutanten vill bara inte dö! - +5 till Tursam för att överleva.
Färdigheter: Tuff, Undvika, Överleva i ödelandet, Äta saker som egentligen inte är mat, Lukta sig till barn, Svärd, Klättra på allt, Inte bli påverkad av gift, Få folk att tycka att du är söt och inte en kannibal och Förföra.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,738
Location
Helsingborg
Den där ungen av obestämbart kön som kan manipulera teknologi. Där andra ser skrot ser hen möjligheter.

Sen kan Övervintraren (nerfrysen, nyligen upptinad) vara en möjlighet om det inte har gått för många årtusenden sen katastrofen. Vet hur saker såg ut innan allt blev weird. Ovanligt resistent mot det övernaturliga.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,843
Kanske en werewolf gold digger och en half-ghost gambler?
 

Jocke

Man med skägg
Joined
19 May 2000
Messages
4,122
Location
Sthlm
Bartender/alkemist. Kan blanda drinkar med fantastiska förmågor, förvandla sprit till disel och omvänt. Kan bevara en skorpion i sprit så att den blir en magisk tjänare. Har alltid tillgång till is.

Mandrake/Lusse-Pär. Hög hatt. Cape. Kan göra en hypnotisk gest. kan skapa pakter och magiska föremål om hen får viktiga saker som tillhör någon annan - deras odödliga själ, deras förstfödde, deras älaskades tänder, ett skålpund kött ur din buk etc.

Indiansk Stalker - den ursprungliga befolkningens land har öppnat hål i verkligheten och deras gamla gudar har flyttat in i övergivna casinon och trailerparks. Stalkers tar med blekansikten in i reservaten och låter de tala med gudarna. Stalkers kan känna av övernaturliga saker, tala med gudar, förhandla om pirs, supa, göra indianstereotypa saker med fredspipor, tomahawkyxor och fjäderskrudar.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,532
Settingen är att det är år 22098 och det har varit staplade apokalypsen sedan kort efter vår tid. Så saker har bara blivit skummare och skummare efter Dracula apokalypsen, kärnvapen apokalypsen. Istidsapokalypsen, Alien apokalypsen.... Och några till. Men nu är allt lugnt igen, inga stora hot finns kvar och världen är en enorm Wild West setting med rester av ingen vet vad överallt. I den världen är spelarkaraktärerna kringresande äventyrare och prisjägare som försöker hjälpa småbyarna och sammtidigt tjäna en hacka.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Tycker nog det fattas en Gulddiggare för man kan inte ha western utan Gulddiggare.

Sen kanske en Rälsare eller något sånt som byggt massa järnväg I sina dar?
 
Top