Nekromanti Vilka ska till GothCon då?

Lukas

Mannen i Gult
Pilzeman;n144935 said:
Jag kommer! Och inte nog med det, vi sätter upp musikal igen!

Det borde kanske bli en egen reklamtråd för det här vad det lider, men eftersom folk kanske planerar sina rollspelspass redan nu tänkte jag upplysa om att min förening sätter upp Doktor Avskyvärds Allsångs-Blogg! Det är alltså Joss Whedon-produktionen Dr Horrible's Sing-Along Blog, känd från internet, som vi har översatt och bearbetat för scenen. Typ en timme lång musikal om en aspirerande superskurks liv och vedermödor. Jag har översatt (fast inte bara jag) och regisserat klabbet.

EDIT: ja, sen vill jag väl spela lite rollspel. Vi spelar två föreställningar på fredag, en på lördag och en på söndag, så jag borde ha tid till Indierummet också.
Som regissör "behöver" du väll inte vara närvarande på varje föreställning, är inte grejen att att efter premiär skall allt praktisk kunna skötas av er Inspicient?

Pilzefrau

hon/henne
Lukas;n144967 said:
Som regissör "behöver" du väll inte vara närvarande på varje föreställning, är inte grejen att att efter premiär skall allt praktisk kunna skötas av er Inspicient?
I riktig teater så stämmer det bra. Inspicient (är det samma som Stage Manager?) har vi dock inte delat ut som specifik post; vi är typ tolv personer varav nio är med på scen. Jag har lyckats hålla mig ifrån faktiska arbetsuppgifter så långt som möjligt och kommer mest vara på föreställningarna för att jag är för nervös för att gå därifrån, men jag tror att jag åtminstone kommer sitta i insläppet och klippa biljetter. Det kan också bli så att jag får stå som medhjälpare vid teknik-bordet.

Cissi

Up to no good.
Jag kommer! Mitt första GothCon! Yay! :D
Förhoppningsvis redan på torsdagkväll men det måste jag kolla med min värdshusvärd först.

På tal om det, är det pub planerad?

Daniel

Swordsman
Jag har varit på GothCon nästan varenda år sedan 2004 och spelat Warhammer Fantasy. Men nu när Warhammer inte riktigt finns längre (tillverkaren har kört spelvärlden genom en episk apokalyps och re-bootat spelet som något helt annat som inte tilltalar mig alls) kommer jag för första gången på ett årtionde inte ha påskhelgen uppbokad för denna hobby...

Men kommer definitivt ta en sväng förbi konventet, kanske ha tid att spela en gammal bekants figurspel "Hjärnor".

Ezping Orm

Hero
Cissi;n144996 said:
Jag kommer! Mitt första GothCon! Yay! :D
Förhoppningsvis redan på torsdagkväll men det måste jag kolla med min värdshusvärd först.

På tal om det, är det pub planerad?

Klart det blir Gothconpub i år igen!

GnomviD

Heresiark
I vanlig ordning kommer jag till GothCon. Förra året var det tioårsjubileum för mig, så lagom till Gothcons jubileum börjar jag på nästa decennium. Jag kommer väl att hänga i Indierummet hela helgen och se vad det blir. Främst spelleder jag väl "Den yttersta domen", som jag tänkte skriva ett nytt äventyr till, men om någon tar med sig "Hillfolk" eller nya "Kult" är jag sjukt på!

Därtill är jag lite småsugen på att spela "Terra Mystica"-turneringen, men jag vet med mig att jag skulle få så mycket stryk att det inte vore sant. Och så ska man ju på puben och passa på att säga hej till alla. Vi ser!

Mogger

Hipsteranka
Fan, har inte varit där på...7-8 år eller så tror jag. Om jag är i rätt land kanske det kan bli av. Ligger nog på en sannolikhet på 9%.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag lovar inget än, men det är klart jag vill till Göteborg på påsk så jag får hillfolka och äta sushi och sånt!

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Jag kommer dit förstås och kommer att arrangera i år igen. Arrangemanget Fångar i djupet behöver spelledare, så om du vill spelleda något så släng gärna ett PM till mig så tar vi det vidare där.

I övrigt kommer jag troligen vara i Myling-butiken en hel del. Och eftersom jag är för blyg av mig lär jag inte säga hej om jag inte känner er bra, så ni får jättegärna säga hej till mig istället (så slipper jag angsta över att jag är osocial ;) ).

kloptok

Pensionerad astrolog
GnomviD;n145021 said:
I vanlig ordning kommer jag till GothCon. Förra året var det tioårsjubileum för mig, så lagom till Gothcons jubileum börjar jag på nästa decennium. Jag kommer väl att hänga i Indierummet hela helgen och se vad det blir. Främst spelleder jag väl "Den yttersta domen", som jag tänkte skriva ett nytt äventyr till, men om någon tar med sig "Hillfolk" eller nya "Kult" är jag sjukt på!

Därtill är jag lite småsugen på att spela "Terra Mystica"-turneringen, men jag vet med mig att jag skulle få så mycket stryk att det inte vore sant. Och så ska man ju på puben och passa på att säga hej till alla. Vi ser!
Stövelkatten;n145029 said:
Men då tar jag med Hillfolk helt enkelt!
DeBracy;n145047 said:
Jag lovar inget än, men det är klart jag vill till Göteborg på påsk så jag får hillfolka och äta sushi och sånt!
Ja! Hillfolk!