Orginal-
Deadlands är så krångligt att jag aldrig skulle orka sätta mig in i det igen. När jag var en regelfixerad 20-åring som tyckte husregler till DoD var det bästa som fanns kunde jag göra det men (strids)systemet var otroligt segt att jag till och med då lade ner spelet. Det lustiga är att jag fortfarande köper böcker till spelet, men jag läser dem aldrig. Världen är skön men systemet är ... inte för en miljon kronor skulle jag spelleda det.
Western faller på ungefär samma sak som Deadlands. Jag fick spelet så det är fortfarande inplastat, men jag har spelat det med en annan spelledare.
Agone är en helt underbart poetisk värld men jag slutade läsa spelet när jag kom till regelsystemet. Det är någon sorts d20-variant där en rollperson har 40-50 värden. (inropat på auktion)
HeroWars - mina ögon blödde av den fula layouten men framförallt det ostrukturerade sättet som systemet presenterades på. Jag förstod systemet först när
Storuggla förklarade det på några få rader i ett inlägg. (inköpt som regelinspiration)
James Bond använder en multiplikationstabell för varje slag. Jag vet inget argument som skulle kunna toppa det över varför man inte ska spela spelet. Sedan skulle det kännas lökigt att spela ett spel som heter James Bond. (inköpt som regelinspiration)
Gamla
En garde (regelinspiration) och gamla
DoD skulle jag aldrig spelleda (gissa varför). Vi har försökt nostalgispela med EDD-reglerna men det var bara jättesegt.
---
Så förutom DoD, är det någon som vill ha de här spelen kan ni säga till.
/
Han som endast spelar sina hemmagjorda spel