Nekromanti Vilka spel har regler som är perfekta...

Arfert

Facit
Personligen skulle jag nog använda Parallel Worlds-reglerna till Lemuria. Eller Gurps Lite eller BRP-boken.

..och True20 till Gondica.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Personligen skulle jag nog använda Parallel Worlds-reglerna till Lemuria. Eller Gurps Lite eller BRP-boken.

Jag borde uppenbarligen skaffa mig True20.

Arfert

Facit
Mekanurg said:

Jag borde uppenbarligen skaffa mig True20.
Ja helt klart... och jag borde köra det oftare... funderar på en Thieves World-kampanj...

cogitare

Swashbuckler
HJK said:
Vad skulle göra Vampire bättre? Ett av många spel som har en trevlig setting (om man blundar för vissa saker) men som jag knappt kan spela pga reglerna.
Vilket Vampire menar du? Masquerade eller Requiem.

Masquerade håller jag med om har i stort dåliga regler medan Requiem (även om det behövdes lite hack för att passa in det i vår spelgrupp) har ganska bra regler.

Vad i reglerna är det som gör dem helt ospelbara?

Cog.

Botulf

Hero
Barbarians of Lemuria passar utmärkt och antagligen ännu bättre till Conan RPG/d20. Borde även funka med lite anpassning LotR/Merp, Trudvang, eller de flesta hjälteaktiga fantasyspel eller actionbetonade spel där historieberättandet och narrativ kommer före regeltugg. Hört att folk också använder det till andra genres också typ sci-fi och postapokalyps.

Sagor från Midgård verkar kunna funka som en mycket regeltunn ersättare till DoD Trudvangs/DoD6 regelverk. Även Drakar och Demoner Brädspelet skulle man kunna använda som regelgrund för DoDT/DoD6

Action!
passar väldigt bra till Mutant Chronicles.

Chaosiums BRP-bok funkar som ersättare till allt möjligt: DoD, Mutant, Götterdämerung, Lemuria, Coriolis, Mutant Chronicles, Gemini, Conan RPG, Eon, Western, Lemuria ....

Matiné
, i teorin, verkar också funka till det mesta svenska tradspel med en del konverteringar: Äldre versioner DoD(särskillt Chronopia), Mutant, Mutant Chronicles, Gemini, Gondica, Götterdämerung.....

En Garde skulle nog passa mycket bättre att använda till Götterdämerung än GDs egna regler. Call of Cthulu skulle också kunna utan problem användas till GD.

Dungeons&Dragons(BECMI,RC,Dark Dungeons m.m)
funkar egentligen som verkygslåda för att kunna göra väldigt mycket inom fantasy eller medeltid. Med tillräckligt med tweaking kan köra allt möjligt: LotR/Merp, Conan, Narnia, A Game of Thrones, Warcraft storpolitiska medeltidskampanjer, Midnight m.m (själv gjort en konvertering för Trakorien till D&D:BECMI)