Mannen i skogen
Präst
Hö hö...Skarpskytten;n148702 said:... och sedan har jag skjutit på det här.
Nä, okej, OT-ordvitsar göre sig icke besvär, men ändå...
Hö hö...Skarpskytten;n148702 said:... och sedan har jag skjutit på det här.
Den som känner sig förbisedd kan trösta sig med att när jag en dag har förträngt hur mycket tid jag slösat bort på det här, så kommer jag säkert att lägga upp en ny enkät. Säg till hösten?.113;n148707 said:men jag såg den ju först nu
Skarpskytten;n148736 said:Den som känner sig förbisedd kan trösta sig med att när jag en dag har förträngt hur mycket tid jag slösat bort på det här, så kommer jag säkert att lägga upp en ny enkät. Säg till hösten?
Spännande! Har du ändrat mycket eller bara tweakat CoC:s regler lite?Zadrith;n148738 said:Call of Cthulhu (Med egna regler)
Så man kan säga att nästan alla utgåvor av DnD spelas av forumets ärade medlemmar, men om detta hade varit representativt för hela rollspelsvärden så hade Wizards ambition att med "one edition to rule them all" varit ganska framgångsrik. Och DnD 5 verkar ha gjort slut på DnD 4. Stämmer det med vad vi vet fram andra håll?Skarpskyttens databas said:Original Dungeons and Dragons: 1 spelare
Dungeons and Dragons BECMI: 1 spelare
Advanced Dungeons & Dragons 1: 1 spelare
Advanced Dungeons & Dragons 2: 1 spelare [Godzillikes: "hemmabygge av"]
Dungeons & Dragons 3: 1 spelare
Dungeons & Dragons 3,5: 2 spelare
Dungeons & Dragons 5: 20 spelare
Skarpskytten;n150158 said:Jag stretar på. Om följande personer råkar ramla in här, så får de gärna klargöra vilken utgåva de talar om.
DoD [Don Kennetho]
Eon [Evokee]
Dungeons & Dragons [Mattis]
Ars Magica [Neross]
Western [Hybris]
Shadowrun [Kahn]
Traveller [yokowermland]
Mutant [yokowermland]
Här kommer ett litet smakprov ur min sammanställning, på temat edition wars:
Så man kan säga att nästan alla utgåvor av DnD spelas av forumets ärade medlemmar, men om detta hade varit representativt för hela rollspelsvärden så hade Wizards ambition att med "one edition to rule them all" varit ganska framgångsrik. Och DnD 5 verkar ha gjort slut på DnD 4. Stämmer det med vad vi vet fram andra håll?
Det är väl ungefär så som jag förstått att det blivit, baserat på det som EN World rapporterar. D&D5 har tagit täten, sedan kommer Pathfinder (som jag ser som en D&D-variant), sedan 3.x och 4 och sen OSR som en okänd faktor.Skarpskytten;n150158 said:Så man kan säga att nästan alla utgåvor av DnD spelas av forumets ärade medlemmar, men om detta hade varit representativt för hela rollspelsvärden så hade Wizards ambition att med "one edition to rule them all" varit ganska framgångsrik. Och DnD 5 verkar ha gjort slut på DnD 4. Stämmer det med vad vi vet fram andra håll?
Undersökningen är stängd (för jag orkar inte mer). Men jag ska göra om den någon gång andra halvåret 2016, med lite bättre metod och tydligare krav.Jimmy;n150190 said:Hur långt tillbaka ska man gå för att lista vad man spelat/spellett? Vill inte jinxa nån statistik här.
Skarpskytten;n150192 said:Undersökningen är stängd (för jag orkar inte mer). Men jag ska göra om den någon gång andra halvåret 2016, med lite bättre metod och tydligare krav.
Hybris och jag spelade Western IV, något köp äventyrenSkarpskytten;n150158 said:Jag stretar på. Om följande personer råkar ramla in här, så får de gärna klargöra vilken utgåva de talar om.
Western [Hybris]