Nekromanti Vilka spel vill ni spela i Indierummet på LinCon?

Rickard

Urverk speldesign
Genesis;n90917 said:
Tror inte att jag så ofta varit med om att det känns som att det finns för många spel att völja mellan. Vilka spel som kan erbjudas tenderar snarare att vara baserat på vilken/vilka spelledare som finns tillgängliga. Jag är inte arrangör, men som eventuell spelledare kommer jag nog inte att ha så mycket nytta av foldern, då jag endast kommer att kunna säga "Jag kan köra de här två spelen", typ.

Vilket inte betyder att det är en dålig idé. Men jag kommer nog att pitcha de spel jag kan oavsett vad som står i foldern.
Helt klart ska den som pitchar pitcha de spel som personen kan. Det är mest för att ha något att bläddra i, då några bara vill komma och titta utan pitcher, då man vill spela något för senare samt att kunna lägga ut på ställen på konventet.

Hmm, det jag kursiverade skulle jag kunna skriva i foldern. "Läs och boka ett pass" eller något?

RasmusL

Champion
Genesis;n90917 said:
Tror inte att jag så ofta varit med om att det känns som att det finns för många spel att völja mellan. Vilka spel som kan erbjudas tenderar snarare att vara baserat på vilken/vilka spelledare som finns tillgängliga. Jag är inte arrangör, men som eventuell spelledare kommer jag nog inte att ha så mycket nytta av foldern, då jag endast kommer att kunna säga "Jag kan köra de här två spelen", typ.

Vilket inte betyder att det är en dålig idé. Men jag kommer nog att pitcha de spel jag kan oavsett vad som står i foldern.
Det jag inte vill ha är en lång handskriven lista på en whiteboardtavla, det blir inte överskådligt eller snyggt. Jag vill ha 8-10 stycken fräsiga A3-affischer med olika och varierade spel.

Det är också tanken att de tär så det ska fungera så som du skriver ovan: de spel som pitchas i foldern är där för att få upp ett intresse för konceptet emedan vad som faktiskt spelas får bero på eventuellt ledig spelledare vill spela (just det här "vill spela" tycker jag är superviktigt och det kommer jag att propsa rätt hårt på väl på plats) just då.

LordTengel

Swordsman
chrull;n90889 said:
OSR spel som kommer finnas tillgängliga:

1974 Style Roleplaying Game
Into the Odd
Lamentations of the Flame Princess
Warriors of the Red Planet
Dungeon Crawl Classics

Scenarion till dessa varierar mellan mysteriekammarspelet Linnéas Äng, He-Manäventyret Den Obesegrade Solens Tempel till den orättvisa köttkvarnen The Portal Under the Stars samt body horror och gore-festen Death Love Doom. Och lite däremellan.

Jag skulle vilja få till lite schysst raygun-SF med hederliga smugglare i trikåer, mikrofonfrisyrer och märkliga aliens också men jag saknar nog äventyr för det. Få se om vi kan få fram något tills dess.
Menar du på fullt allvar att det är ett He-manäventyr? Som i "Masters of the Universe"? Måste få spela!!

chrull

Stockholm Kartell
LordTengel;n90956 said:
Menar du på fullt allvar att det är ett He-manäventyr? Som i "Masters of the Universe"? Måste få spela!!

Jag menar att jag har med mig två äventyr helt baserade på avsnitt av TV-serien He-Man and the Masters of the Universe från 1982. :)

LordTengel

Swordsman
chrull;n90968 said:
Jag menar att jag har med mig två äventyr helt baserade på avsnitt av TV-serien He-Man and the Masters of the Universe från 1982. :)
Du sköna nya värld...

Rickard

Urverk speldesign
Jag föreslår en slutgiltig lista:
Mindre än två timmar

Drakar och bananer
dungeon, slickepinne, röj, spotlight, missöden
Ta er till slutet för att bekämpa slutbossen!

Imagine
kishotenketsu, stämning, handgester, konfliktlöst
Upplev en känsla med andra genom fiktiva personer.

The Murder of Mr. Crow
samskapande av scenario, en roll, assistent
Upptäck vem som mördade Mr. Crow.

Två till fyra timmar

Det sjätte inseglet.
tre spelare, swashbuckling, ångest
Kommer din svaghet bli ditt fall?

The Quiet Year
postapokalyps, samhällsbyggande, kartritande
Vi spelar ut ett år efter det stora kriget.

Medan världen går under
samberättande tävling, relationer, strävan
Fyra öden korsas medan världen går under.

4-6 timmar

Let the World Burn
surrealistism, sorg, självförstörelse, friformslajv
För att rädda något som redan förlorats...

OSR-hörnan
mysteriekammarspel, orättvis köttkvarn, raygun-SF
Testa några av spelen och hur det är att dö old school.

Svart av kval, vit av lust.
vampyrer, handgester, intriger, besten, djävulskap
Status Que har rubbats, vad händer nu?​

RasmusL

Champion
Posters mekade (inte för att jag är någon hejare på det estetiska dock... :p) och ölhumöret är på topp! Ser mycket fram emot A Drift som jag tror kommer att vara konventets fetaste och mest annorlunda spel!

RasmusL

Champion
Call for mp3-players! Jag ska använda in-ear headphones till A Drift och tänkte först förlita mig på att deltagarna har smartphones men mp3-lirare är bättre om finns. Jag har två, är det bågra fler där ute som sitter på några de kan tänka sig att låna ut?