Nekromanti Vilka tennfigurer ingick i DoD Magi?

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Hans E Magnusson said:
Och hur kommer Prince August in i det hela, har dom köpt upp formar och gubbs senare helt enkelt?
Jag jar ingen koll egentligen, men kan det varit så att de köpt in/distribuerat åt Äventyrsspel?

Halken

Veteran
Jag tror att det var ett samarbete där DoD-namnet användes för en bunt fantasyfigurer från PA. Men det jag vill minnas att jag sett är former för att gjuta egna monster, inga färdiga figurer. Kan vara så att man bytte samarbete för man hellre ville sälja färdiga figurer, men innan dess förlitade sig på PA genom underleverantörer?

Det skulle i så fall förklara varför det blir en salig blandning, testgjutningar och/eller mindre avtal under tiden man jagar en permanent partner medpackas i Magiboxen.

Ond bråd död

Swashbuckler
Robert Jonsson said:
Hans E Magnusson said:
Och hur kommer Prince August in i det hela, har dom köpt upp formar och gubbs senare helt enkelt?
Jag jar ingen koll egentligen, men kan det varit så att de köpt in/distribuerat åt Äventyrsspel?
Jag har för mig det. Långt senare köptes Price August upp av Target Games också.

Bolongo

Herr Doktor
Halken said:
Jag tror att det var ett samarbete där DoD-namnet användes för en bunt fantasyfigurer från PA. Men det jag vill minnas att jag sett är former för att gjuta egna monster, inga färdiga figurer.
Om du går till deras sajt idag är det så, ja.

Men om jag minns rätt så hade de andra figurer "back in the day". De har väl förlorat licenserna nu, gissar jag.