Nekromanti Vilka vapen är bäst?

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Många svar men lite tårta

Vad tråkigt att en sådan här rak, okonstlad och okomplicerad fråga skall få så mycket värdelösa svar. Det är nästan som om folk stod på kö för att ge ett "finurligt" och fullständigt oanvändbart svar. Ska man hålla på så tycker jag att man lika gärna kan spotta folk i ansiktet direkt, istället för att gå via en omväg.

Ja du Coltninja, systemen är lite olika så det är svårt att veta hur din spelledare har gjort, men jag misstänker att han har dragit upp Chronicles-vapnen och gjort dem fetare. Då är det väl den där Gehenna Pukern som är farligast, men sådana kanoner kan man ju inte direkt gå runt med på stan.

Den här sidan är förmodligen inte laglig, men jag kan väl tipsa dig att använda den för att göra jämförelser samtidigt som jag rapporterar om sidan åt berörda parter som inte vill att copyrightat material ska läggas upp på nätet.

(Men när man väljer vapen i MC så brukar jag mest ta den som ser snyggast ut.)

Jag kommer inte ihåg så mycket från gamla nya Mutant, tyvärr, kan inte hjälpa dig där.

/Riz
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
grejen är den att jag kanske inte letar så mycket efter s.k. våldsscenarion. finns våldet där så visst men annars inte. jag tycker att våld skall hålla spå ett minimum liksom. grejen med vapenonanin kanjag förstå men jag tror som du att det handlar om olika stadier i ens utveckling som rollspelare. sedan det att jag började lajva som rollspelare har förhöjt min kompetens som rollspelare. men de osm inte lajvar märker man ju en viss skillnad på de spelar inte sin karaktär utan snarare så kör de på bara och objektifierar sig själva och hela det köret som kännetecknar dåligt rollspel, skiter i sin karaktärsutvecklign osv.
 

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
Det låter ju som Mutant R*Y*M*D

"Cyber-Mutant" + Mutant Chronicles = Mutant R*Y*M*D, som jag är en stolt ägare av.

I Mutant R*Y*M*D så är åtminstone Plasma Predatorn rätt farlig (5T20 i skada, först penetrerande sedan explosiv) liksom Terminator Turbolaser (5T20+20 i väldigt koncentrerad skada) tillsammans med eldkastaren Magma Carronade (5T10 i skada, räckvidd 100 meter och bredd 10 meter!) som faktiskt klår tidigare nämnda Gehenna Puker ("bara" 5T6 i skada och "ynka" 35 x 3,5 meters täckning). Men, pricken över i och den obesegrade mästaren på våldsverkan är, om man bortser från rymdskeppens monsterbestyckning, Gatling Mortar Gun, som om man vill kan spruta ut 40 Pinpoint RSV-granater varje stridsrunda (d.v.s. runt 8 granater / s.) med en skada på 1T100+50 som dock har en ytterst koncentrerad sprängyta (kräver direktträff). Om man vill ha massförstörelse kan man istället välja Charybids spränggranater (3T20+20 i skada) eller Splatter Splittergranater (2T20+10) som båda verkar på en stor area (särskilt den sistnämnda, men den är bara effektiv mot KÖTT).

Nu vet jag inte hur mycket detta har med eran blandning med Chronicles och de vapen ni använder men...

För övrigt borde kanske eran spelgrupp försöka få tag på Mutant R*Y*M*D om ni gillar den där blandningen. Om inte eran version är tillräcklig som den är, alltså.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
8,080
Location
Nordnordost
I Nya Mutant var ju Galil en favorit när man var yngre...4t10+1 i skada och automateld (det där kom jag faktiskt inte ihåg, var tvungen att plocka ner boxen från hyllan :) ). Sedan så gick det ju lite inflation i vapenskadorna så i Techno 2090 så finns det bra mycket styggare saker.
 

Mystiska Mannen

Veteran
Joined
3 Jun 2003
Messages
15
Det som gör mest skada såklart, men ska man vara riktigt beredd för det mesta rekomenderar jag en bred arsenal. Ett par riktiga grovdräpar pangare, samt några mindre pickor att meja ner den flugskit som kommer stormandes.

Vid brist på ammo rekomenderas också ett rejält tillhygge!
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
7,060
det börjar osa cobold från rollspelarträsket. det luktar vedervärdigt som rutnna ägg. Eller som gammal spelledare kan jag ju säga att det där boffersnacket nästan fick mig att sluta spela rollspel helt och hållet. fast den gruppen jag spelar med nu (tror jag sagt det här miljarder gånger) är så jävla fucking stink bomb och cobolder hela högen så cobolder skulle jag ifall jag fick vara stalin för en dag skicka till gulag.
Det där var ju ett utomordentligt sorgligt sätt att bemöta ett inlägg på. Tur att du är så mogen att du kan tillrättavisa alla oss andra som inte är lika duktiga på att spela rollspel som du. Vi som tycker att det är ballt med vapen och dessutom gillar spänningen av en strid då och då när vi spelar rollspel. Vi som är så omogna och oseriösa att vi gillar vapenlistorna i olika rollspel. Så du tycker att alla kobolder (ja, det stavas faktiskt med K) ska skickas till Gulag? Får jag fråga varför? Är det för att vi i vår enfald sitter hemma i stugorna och spelar rollspel som vi vill och inte följer ditt goda exempel? Eller är det för att vi yttrar oss på ditt forum?
Stör vi verkligen dig så mycket att du måste förolämpa oss öppet forumet?

Skärpning, väx upp.

/Vulf
 

fusk

Warrior
Joined
5 May 2003
Messages
233
Location
Alingsås
tja, enligt mutants regler finns det vapen som gör 20t20+200 i skada. :gremcool: det är grejjer det.
 

Herr Brownswick

Veteran
Joined
28 Aug 2001
Messages
59
Location
Onorrland
Re: Mutant & Mutant (OT)

Observera dock att Mutant 2089 hette "Nya Mutant" överallt, inte "nya Mutant". Det finns ju en viss skillnad. MUA må vara det nya Mutant, men inte Nya Mutant.

Herr Brownswick
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,617
Location
Klippan
Nimrod, två pipor är bättre än en

Nimrod är nästan lika bra som gehenna puker vad gäller ren förstörelsekraft. För er som inte vet vad en Nimrod Akan är så är det en portabel automatkanon, med två pipor. Enligt reglerna i Kampen om Citadellet kan den skjuta på två mål samtidigt, eftersom den har två pipor. Dock blir det halv skada då. Men det är inte att förakta att man kan rensa 8 legionärer på en runda. Nu har jag inte spelat rollspelet så jag vet inte hur reglerna för de dubbla piporna är där, eller hur din spelledare gör för den delen.
 
Top