Nekromanti Vilken är bästa?

Andy

Vila i frid
Vilken är den/det bästa rasen, folkslaget, klassen i ett svenskt rollspel?

Jag måste säga att min favvo är Biomench till Mutant 2. Den texten, enkla reglerna kring deras förmågor och bilderna är så bra och omutant. En riktig topp för svenskt rollspel tycker jag.

Marhulken

Veteran
Jag vet inte riktigt, men rimtursarna från Riotminds DoD gillar jag skarpt! De är riktigt mäktiga, och känns på något vis väldigt originella.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Muterade djur är bäst. Speciellt råttor, eller möjligen mandriller.

/tobias

Johan K

Gammal & dryg
Rubbitar till M:UA är apcoola tyckker jag.
Tänker militanta kaniner, i mängder... =)

Hunk

Hero
Megas från Drakar och Demoner. Flygande grisar som äter böcker är ett koncept som är svårt att slå!

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Eons kamorfer i Ymirs tappning är nog de mest stämningsfulla icke-människorna. Sedan mina gamla Drakar och Demoner-dagar har jag också en förkärlek för de havslevande gråalverna, möjligen för att jag gillar bilden av dem i Monsterboken.

Andy

Vila i frid
Gemini folken

Ja, för baskingen. Geminis dvärgar (med någon sorts mutationer är asgrymma). Järnalverna är också coola men ingen tio i topp favvo.

/ Andy, som tycker att den här tråden är jätte bra :gremsmirk:

Andy

Vila i frid
Re: Kitsune!

Det är en mycket snygg bild men jag för psoriasis av allt som har minst antydand till Japan, Kina eller Indien. :gremcrazy:

Ingen tio i topp för mig.

Krille

Super Moderator
Re: Kitsune!

Andy said:
Det är en mycket snygg bild men jag för psoriasis av allt som har minst antydand till Japan, Kina eller Indien.
Det om något borde väl göra dem tokbäst. Tänk dig själv, plötsligt hoppar en sån där in i rummet och alla andra får psoriasis och kliar ihjäl sig själva eller knarkar kortisonsalva tills de dör!

Ymir

Liten kantbaron
Re: Tirakerna!

Tirakerna i Eon är bäst, by a long, long way. Det finns få saker som kan tävla ens internationellt. Vi snackar om de enda vettiga orcher jag någonsin sett, i något medium. De är inte bara koola, annorlunda och har en unik, häftig kultur (med vettiga kvinnoroller) - deras jordnära attityd och kärva livsinställning får det på något paradoxalt sätt ofta att kännas som att de i själva verket är smartare än människor, alver och dvärgar...och det är hur äg som helst. Och att det liksom finns områden där de faktiskt i praktiken överträffar människorna - tirakernas fartyg i Sjöfarare & Pirater är liksom de bästa av alla, och den tirakiska mästersmedens vapen i Vapenmästaren är lugnt bland de bästa.

Sedan fanns det väl en muterad mammut i Undergångens avrtagare nånstans? För den har en given andraplats isåfall.

På tredjeplats...de apdekadenta, ondskefulla och ytterligt omänskliga stadsalverna i D&D Chronopia. Bara den bästa alvtolkningen någonsin. Jag blir Chronopia-sugen bara av att tänka på dem. Wongoserna var också helfestliga, men bättre innan deras kultur blev för uppenbart pseudokinesisk.

Jag har också en soft spot för Stacken i gamla Skymningshem. Var tog de vägen i det Andra Imperiet?

- Ymir, tycker till

Zire

Swashbuckler

De trudvangska trollen är nog min favorit. Men Geminis järnalver och Västmarks älvor gillar jag också. För all del så kommer nog inte Mutants robotar långt efter heller.

Rickard

Urverk speldesign

De trudvangska trollen är nog min favorit. Men Geminis järnalver...
Geminis järnalver är typ som myror, vilket jag tyckte var ointressant. Var det något mer som lockade, eller var det bara det?

/Han som är förvånad över att folk tycker den rasen är ball, för han kunde inte hitta något direkt märkvärt

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

Han said:
Geminis järnalver är typ som myror, vilket jag tyckte var ointressant. Var det något mer som lockade, eller var det bara det?
Är, insektsraser är ju dödscoola, och alver är ju i vanliga fal helt och hållet dödstrista, så att man tar de vanliga trökiga adels-superhuman-snobbasen och gört något åtminstone hyfsat intressant med dem i ett fantasyspel är väl det som lyckade.

Gemini är öht det enda fantasyrollspel jag läst som faktiskt tilltalat mig; just för att man avviker från D&D/DoD/andra-random-jättetråkiga-standardfjantsaymallar.

Zire

Swashbuckler

Tja.. myror är tuffa. :gremsmile:

Jag gillade hela saeculum (eller vad det hette) grejen, med typ zombies i botten och att hela rasens överlevnad hänger på Kentura och paranoian som borde komma av det. Och det känns så... passande... att det är just alverna som har hottats upp på det här sättet. Med resten av stämningen i världen så passar det så väldigt bra in, jämfört med någon annan version av alver som jag har sett.

Så, nä, det är nog bara myrgrejen som gör dem coola.

Genesis

Ni dés ni maître
Ett bra folkslag bör belysa något intressant i människan. Det är naturligtvis coolt med en ras med robotninjor, men om de är robotninjor som medelst sin moderdator söker efter en mening med sin existens, och som på dennas uppdrag utför sina coola ninjastunts för att undersöka aspekter i tillvaron, då är det supercoolt!

Med den utgångspunkten så tycker jag att Chronopias alver är ballast. De ställer frågan "Vad skulle hända om människan levde i tusentals år?" och ger ett tankeväckande svar (till skillnad från andra rollspels alver). Samtidigt är de beräknande adelsmän, livsfarliga lönnmördare och dekadenta romare.

Deras olika adelshus, dock, som jag tidigare påpekat, suger i apa lök. Men rasen i sig är dödscool.

solvebring

Superhero
Tjaa... Allt till DoD kring 91-materialet är något som jag diggar stenhårt. Tillskillnad från många andra gillar jag det mesta i monsterboxen. Annars är rubbitarna, som Kannesten säger, jävligt coola.