Re: Tirakerna!
Tirakerna i Eon är bäst, by a long, long way. Det finns få saker som kan tävla ens internationellt. Vi snackar om de enda vettiga orcher jag någonsin sett, i något medium. De är inte bara koola, annorlunda och har en unik, häftig kultur (med vettiga kvinnoroller) - deras jordnära attityd och kärva livsinställning får det på något paradoxalt sätt ofta att kännas som att de i själva verket är smartare än människor, alver och dvärgar...och det är hur äg som helst. Och att det liksom finns områden där de faktiskt i praktiken överträffar människorna - tirakernas fartyg i Sjöfarare & Pirater är liksom de bästa av alla, och den tirakiska mästersmedens vapen i Vapenmästaren är lugnt bland de bästa.
Sedan fanns det väl en muterad mammut i Undergångens avrtagare nånstans? För den har en given andraplats isåfall.
På tredjeplats...de apdekadenta, ondskefulla och ytterligt omänskliga stadsalverna i D&D Chronopia. Bara den bästa alvtolkningen någonsin. Jag blir Chronopia-sugen bara av att tänka på dem. Wongoserna var också helfestliga, men bättre innan deras kultur blev för uppenbart pseudokinesisk.
Jag har också en soft spot för Stacken i gamla Skymningshem. Var tog de vägen i det Andra Imperiet?
- Ymir, tycker till