Ja, de två första delarna i Ärans Väg är ju några av de bästa äventyren som någonsin släpptes till DoD (en sandlåda, en dunge). Tredje delen är dock trist (rälsad, enformig), och den fjärde delen ska vi inte tala om.
Äventyret Svavelvinter är en fantastisk sandlåda, men de följande delarna är för skruvade och löjliga för min smak.
Chicago by Night var det första jag spelledde till (gamla) Vampire och det var väldigt bra, kanske den bästa kampanjen vi spelade trots att det blev mycket Vampire därefter. Bra intrig, bra karaktärer, och det var innan alla stereotyper satter sig för spelet var nytt för oss.
Beyond the Mountains of Madness till CoC är på många sätt utmärkt; bra bakgrund, intressanta premisser, okej karaktärer, bra handouts, men lite väl ineffektivt. Det tar lång tid att komma till isen, och det som händer innan isen är inte så intressant. Väl framme till isen blir det snabbt bättre, och slutet är helt magnifikt; gastkramande, grymt, angst.
Men bäst är så klart Pendragon Great Campaign som innehåller en stomme till en hel 80-200 spelmöten lång kampanj, en bra version av en av västerlandets största myter omtolkad till ett rollspel. Med lite fantasi och några fler köpeävtyr har man allt man behöver för en stor rollspelsupplevelse. Jag har spellett hela en gång, och det finns inte mycket som toppar det i mitt rollspeliv. Och det började 1983.