Nekromanti Vilken är din mest missförstådda tråd?

Mask_UBBT

Hero
Det blir ju en väldans massa missförstånd på forumet emellanåt, och vi har alla varit med om att missförstå och missförstås. I den här tråden tänkte jag att man kunde presentera den tråd, eller en av de trådar, där man känner att man fick fram sin poäng sämst, de största missförstånden dök upp eller dylikt.

Vidare kan man gärna presentera hur man brukar bli missförstådd, och varför. Använder du en massa krångliga ord, svåra ordsvängar och långa passager så folk går vilse i din text? Skriver du för osammanhängande, direkt från huvudet, eller flummar du för mycket? Är du allmänt opedagogisk eller bara knäpp?

/Mask

Rickard

Urverk speldesign
Jag... kommer faktiskt inte ihåg.. Jag minns bara de trådar (inlägg) som har givit mig något på forumet.. Har jag blivit missförstådd så ger det inte mig något och då har jag antagligen glömt bort tråden..

Däremot kan jag direkt peka på ett inlägg där min (humoristiska) intention med inlägget missförstods rejält..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som annars hade svårt att förklara sig i dessa inlägg på Eon-forumet och det var nog för att han är så smart och alla andra är dumma (eller så var det för att han förklarade sina egna termer för dåligt samt att Eon redan "bokat" användandet en av hans termer)

Mask_UBBT

Hero
Haha![ant]

Jag var helt säker på att du skulle ta staden-tråden, om inte annat bara för att jävlas med folket som nappade på, och muterade, idén. :gremsmile:

Rising

Vila i frid
Jag formulerar mig gärna så att om man är en dumskalle så kommer man att missförstå inlägget och bli provocerad. Det är ett gammalt satirtrick som jag tycker är roligt (och som jag alltid faller på när andra använder det mot mig).

...men det är ju medvetna missförstånd. Det värsta omedvetna missförståndet var i gamla Modesty Blaise-tråden (som jag inte tänker länka till, för den hatar jag) där jag oerhört snabbt blev anklagad för att vara allt möjligt fastän jag egentligen hade väldigt ofarliga åsikter (=att det är meningslöst när kvinnoroller bara blir sexiga, tuttbärande, långhåriga och fnittriga versioner av klassiska mansstereotyper (=såsom med Lara Croft och (ofta, men tydligen inte alltid) Modesty Blaise) och att det är bättre om kvinnligheten får innebära något i själva rollgestaltningen, precis på samma sätt som jag anser att en turkisk rollperson borde få vara turkisk och en ålderdomlig rollperson borde få ha något ålderdomligt drag). Men jag slarvade på flera sätt i min argumentation och lämnade stora luckor som kunde utnyttjas för missförstånd, och jag var dålig på att förstå hur jag hade blivit missförstådd.

Tråden blev iaf ett totalt fiasko. Jag tabbade mig. Det är nog fortfarande den tråd jag tycker mest illa om av alla, även om en viss Friformsdiskussion ligger rätt nära.

Å så missförstod jag ett skämt från Lokomotiv en gång; där han anspelade på sina multipla användare. Jag hade ingen aning om vem han var vid det tillfället, och kände mig lite dum den gången.

Johan K

Gammal & dryg
Bra fråga...

Eeepp, komemr inte på nån direklt tråd..

Vidare kan man gärna presentera hur man brukar bli missförstådd, och varför. Använder du en massa krångliga ord, svåra ordsvängar och långa passager så folk går vilse i din text? Skriver du för osammanhängande, direkt från huvudet, eller flummar du för mycket? Är du allmänt opedagogisk eller bara knäpp?
Det är väll snarare så att jag kanske inimellanåt utrycker mig lite diffust, eller nått sådant så det blir lite missar & sådana grejer & skriver inimellanåt snabbare än vad jag tänker.. :gremcrazy:
Sen om man är allmänt flummig elelr känpp, låter jag nog vara osagt...... :gremgrin: :gremgrin:

Olle Linge

Snigel
Luckor [lite OT]

Men jag slarvade på flera sätt i min argumentation och lämnade stora luckor som kunde utnyttjas för missförstånd, och jag var dålig på att förstå hur jag hade blivit missförstådd.
Ibland känns det verkligen som om folk verkligen gör just det, utnyttjar luckor för missförstånd. Det handlar inte om att diskutera ett ämne och ha trevligt, utan att vinna. Antingen har det blivit bättre på sistone, eller så har jag ändrats, för det var därför jag slutade använda forumet förra gången, men är nu (som ni ser :gremlaugh:) här igen.

Rising

Vila i frid
Re: Luckor [lite OT]

Ibland känns det verkligen som om folk verkligen gör just det, utnyttjar luckor för missförstånd.
Jo. Jag gillar det som jag och Krille brukar göra; utnyttja dåliga formuleringar som våra meningsmotståndare råkar göra för att få till retoriska bragdmanövrar, men även om vi båda gillar att fuska lite med språket för att vara så övertygande som möjligt, så känner jag alltid att Krille (och jag hoppas att detta kan sägas om mig med) gör sitt bästa för att förstå vad andra menar. På den punkten tycker jag aldrig att man ska tumma.

Men visst, det finns en person på forumet som jag brukar störa mig på för att han alltid bara kör sitt eget race och som via rätt tjurskalliga missförstånd (som tydligen inte går att rubba på) helt struntar i de olika försök till resonemang som görs mot honom, och en annan person på forumet har en rätt egen metod att försöka bestämma vad meningsmotståndaren själv kan ha menat med sina egna inlägg oavsett hur många förklaringar som än ges för att tyda på motsatsen. Den sortens kreativa missförstånd brukar förstås enbart leda till riktigt bittra och sura trådar, men som tur är har samma person en faibless för att undvika diskussioner (vilket ytterligare ökar missförstånden) och tar de mest grundlösa påhoppen via personliga meddelanden istället. Så då slipper man läsa sånt på forumet, och det är ju bra.

Men nu har jag dissat medforumiterna tillräckligt för idag. Jag är lite förkyld, så det är därför jag är lite purken. Men egentligen borde jag vara jätteglad, för jag har nämligen under helgen städat min lägenhet så att den inte längre är olagligt stökig (alltså, om någon hade sett hur det såg ut innan så skulle jag nämligen blivit vräkt inom ett par röda. Jag tänker inte gå på med en massa beskrivningar av vad jag hittade när jag städade (en aktivitet som liknade arkeologi mer än städning) men jag kan som några guldkorn nämna att jag bland annat hittade tillräckligt med Cola-flaskor ur "cool summer"-serien (var det tre år sedan den gick?) för att fylla en sopsäck (och det blev förstås många fler sopsäckar med andra, nyare läsksorter) och ett knippe DN från Februari 1998 (!), vilket var ganska kul eftersom det var Saddam Hussein-tider och det var ganska intressant att läsa de artiklarna för att få ett lite annat perspektiv på händelserna som skulle leda fram till det vi förnimmer omkring oss idag. Å så kan jag säga att jag hittade skisser och klurtexter till samtliga roll- kort- och brädspelsprojekt som jag någonsin nämnt på det här forumet sen jag kom hit. Så det var en skön nostalgitripp genom de spelfunderingar jag haft de senaste åren. Särskilt eftersom jag tog mig tid att provspela allt jag hittade (Vilket jag alltid gör när jag städar (Det är kanske därför det tar sån djäkla tid?)))

G

Guest

Guest
Re: Vilken är din mest missförstådda tråd?[OT]

Uch, den diskutionen är läbbig, jag tappade matlusten humöret och lugnet, därför ska jag dra ett citat och en liten åsikt.
People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use. --Soren Kierkegaard
Och min egen tanke: Talets frihet borde berövas de som söker beröva andra denna frihet.

Så klart kommer folk klaga på detta inlägg, därför tillägger jag att jag inte söker beröva någon denna frihet, dock tycker jag att någon som kan klara sig utan denna frihet (ingen) borde göra detta.
Låt den utan synd kasta den första stenen (antagligen felciterat men rätt betydelse)

walium

Ganska töntig, faktiskt
Men ack så underhållande [NT]

Och definitivt inte onödiga, åtminstone inte den första. :gremwink:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag kan inte minnas att någon av min trådar blivit missuppfattade. Men jag ger mig å andra sidan sällan in i de mest infekterade ämnena. Däremot har flera trådar som jag lagt ner ovanligt mycket tid på inte lett till de diskussioner som jag hoppades på när jag skrev dem. Och det är inte särskilt lustigt.

Johan K

Gammal & dryg
Keso !!

Bwhahaha !
Den där kesotråden är ju klart udda måste jag ju säga !!
Kan ju säga att den livade upp min dag idag iaf... :gremgrin: :gremgrin: