Motivering krävs. Jag skulle inte säga att Ganymedes är lika överskattad som Callisto, men det är mig ett mysterium hur man kan placera den före Io och Europa. Är det storleken som gör det?Ganymede
Bra motivering!Månen är den coolaste månen i solsystemet.
Månens baksida är den enda platsen i solsystemet som befinner sig i permanent radioskugga från Jorden och är därför (fortfarande) solsystemets mest ensamma plats.
Jag såg ingen motivering till varken Europa eller Io, men låt gå.Motivering krävs.
JUICE ska väl förbi Ganymedes, så det är bara att vänta nåt årtionde på att få besked.Vad kan inte tänkas finnas under isen på Ganymede? [Troligen ingenting, men man kan ju drömma]
Mjukvaran ljuger ej .Edit: Vafan @Stämma jag var först, men ändrade en grej bara!
Mmmm, jag väntar med spänning =)JUICE ska väl förbi Ganymedes, så det är bara att vänta nåt årtionde på att få besked.
Den enda med egen _betydande_ amtosfärTitan - den enda med en egen atmosfär.
Äsch, om man får kunskapen en bit i taget så kan man ju hålla mysteriet vid liv längre.Problemet är väl att havet är dolt under 150 km med is, så även i omloppsbana kan det bli svårt att se något
BuEftersom frågan inte specificera vilket solsystem vi talar om så antar jag man får välja fritt så jag svarar
Tanas måne Endors där det finns ewoker.
För ewoker är mycket coolare än allt ni pratat pratat om i det här tråden.