Nekromanti Vilken browser kör ni med?

The_Gorger

Hero
Ännu en anledning att hata mig :D

Jag använder IE :gremsmile:
Jag har använt Opera, men reklam är det värsta jag vet, även om det bara är i hörnet.
Firefox, har jag prövat en hel del, för att alla säger att den är så bra, MEN inte för mig.
Varför jag inte gillar Firefox:
1. Den tar en halv evighet att starta, på den tiden hinner jag öppna IE och kolla den där grejen på google. Och ja, jag vet att IE laddas samtidigt som Windows, så att det har en orättvis fördel där.
2. Alla hemsidor kan inte användas, typ min internetbank.
3. Vissa hemsidors typsnitt blir helt crazy/fula.

Visst, jag ogillar Microsoftmonopolet lika mycket som alla andra, men om jag pallade inte att använda Opera eller Firefox. Ni skall veta att jag försökt. Att de båda dessutom ger mig fler felmeddelanden/spontana nerstängninar än IE spelar också in.

Tyvärr

Morgoth

Swashbuckler
Konqueror 3.4.0 eller Firefox 1.0.4

Just nu är mitt system nedsegat av diverse (onödigt?) tunga processer som får mig att köra snabbstartade och snabbrenderande Konqueror istället för mitt sedvanliga Firefox. De har båda fördelar och nackdelar, men Firefox är bara för segt i nuläget.

Jarl

Hero
Firefox här

Det var väldigt länge sedan jag använde IE i någon större utsträckning. Ett tag använde jag Opera, den var snabb och hade en mängd trevliga funktioner. Men tyvärr verkar snabbheten i Opera komma från att den tolkar sidor rätt slarvigt. Tyvärr. Nyare versioner verkar ha blivit bättre, men de gör fortfarande fel (har inte testat 8:an dock). Ibland galna fel, som att visa html-kod som inte ska synas etc.

Men det största skälet till att jag använder FF är nog dess flexibilitet. Opera erbjuder en hel del finesser, men med FF kan man göra vad som helst. Eller nästan iallafall :gremsmile: Och sen har ju FF den där lilla adblock-extension:en... utan den skulle man inte kunna läsa en del sidor alls (jupp, jag tittar på dig aftonbladet.se). Blinkande banners främjar inte läsbarheten direkt.

Och det är väl inte helt fel att FF är väldigt webbstandardvänlig också :gremsmile:

Jarl

Hero
Operas identifiering

En lite trist grej med Opera (ialf 7.xx) är att den default:ar till att identifiera sig som IE. Tanken är såklart att underlätta för användarna, men det vore trevligare om den mer tydligt basunerade ut "icke-IE" till webbsideansvariga :gremsmile:

PAX

Jordisk Äventyrare
FF (ANT)

Nu när jag efter mitt tidigare konservativa användande av först Netscape och därefter IE6 så har lotten fallit på Firefox.

G

Guest

Guest
Nu kör jag ie 5.0 hos farsan och det är vad jag har hemma också för tillfället, jag orkar inte lära pappa något annat och min egen reservdator med 24 meg ram gör att jag måste ha något extremt minnessnålt om jag ska byta, och ja jag hatar textbrowsers, ugh det är läbbigt men det är ie också.

Om ni ska föreslå något ge gärna en länk till okomprimerade filer då mitt bredband ger högre nedladdningshastigheter än 7ggr min uppkomprimeringshastighet... sedan ska det inte vara krav på några specialinstruktioner mer än 486dx2 (alltså med matte processor och frekvensmultiplikator.