Nekromanti Vilken era i Star Wars?

Lindenius

Swashbuckler
Vilken era spelar ni i Star Wars? Finns det någon som spelar något annat än Rebellion Era? Det känns som en ganska trolig gissning skulle vara att 90% av alla som spelar, spelar i denna tidsperiod.

Eller?

//erik. eller?

Krille

Super Moderator
Jag föredrar faktiskt att spela i Gamla republiken och dess sista århundrade. Den tilltalar min nostalgiska ådra, inte på så sätt att det var den Star Wars jag upplevde först, utan att det är i den den era som "var bättre förr".

Johan K

Gammal & dryg
Vilken era spelar ni i Star Wars?
Tjaa, när vi har lirat SW så har det nog blivit som så att vi håller oss i just rebell era.. K'änns åp något sätt mest naturligt att lira där..
Men det vore ju klart kul att lira hur det är både före & efter rebell era..

Lindenius

Swashbuckler
Jag föredrar faktiskt att spela i Gamla republiken och dess sista århundrade [snippeti] det är i den den era som "var bättre förr".

Hur funkar det nu efter de nya filmerna? Var ni tvugna att omvärdera mycket, eller körde ni på som om de aldrig hänt?

//erik. drömde en mysko dröm om ep III i natt, it was awfull

Krille

Super Moderator
"Hur funkar det nu efter de nya filmerna?"

Alldeles ypperligt. Det är en stor galax och jedi är kända sedan tidigare. Så länge man håller sig undan från de kända planeterna (Tatooine mfl) och hittar på egna så är det inga som helst problem.

Det enda som egentligen ändrades var väl att vi faktiskt fick omvärdera Coruscant en aning, men till slut så kom vi fram till att även Coruscant är ett stort ställe där ungefär allt får plats.

Lindenius

Swashbuckler
Det enda som egentligen ändrades var väl att vi faktiskt fick omvärdera Coruscant en aning, men till slut så kom vi fram till att även Coruscant är ett stort ställe där ungefär allt får plats.

Ungefär som att det finns andra religioner än katolska kyrkan på jorden? :gremsmile:

//erik. leder med 0-1 helt oväntat

Krille

Super Moderator
"Ungefär som att det finns andra religioner än katolska kyrkan på jorden?"

Snarare som att det finns fler byggnader i Rom än Colosseum.

Foggmock

Myrmidon
Satte igång med Star Wars ett bra tag efter den första(fjärde) filmen kommit, men vi körde under/strax innan Ep. 1 och har så gjort ett bra tag. SL planerar en rebellion era-kampanj, men jag trivs ändå i det som föregår filmerna, som är en aning för omtumlande för min smak. För omtumlande för universat, that is.

Lindenius

Swashbuckler
vi körde under/strax innan Ep. 1 och har så gjort ett bra tag.

Har ni hög jedifaktor? (mer än en/två personer i gruppen = jedi)

//erik. jedi (guardian sedan mr Orias konverterades till d20)

Foggmock

Myrmidon
Nej, de senaste hållbara rollpersonerna har varit Jedi-fria, men jag har spelat Consular och en avhoppare lirade Jediknekt ett tag.

DODswe4

Hero
VI spelat en bit innan Rebelion Era, tanken är att vi ska spela igenom den, lång tid kommer det ta, men det blir nog kul

Lord Fluffo

Veteran
jag själv skulle föredra att spela i rebellion era, fast före Luke SKywalkers tid om man säger så. Det tilltalar mig mest. och minst är efter episode VI, känns så meningslöst då :gremwink:

DODswe4

Hero
Efter sista filmen (6) så finns fortfarande imperiet kvar och Luke ska starta Jedi orden igen. Alltså är det bara att köra på såna uppdrag itne så svårt. Under filmerna är snarare svårast

Archer

Swashbuckler
Vi spelar i Rise of the Empire eran. Nästa kampanj kommer att utspela sig i Tales of the Jedi eran, dvs 4000 år innan Rise of the Empire eran.