Vilken era spelar ni i Star Wars? Finns det någon som spelar något annat än Rebellion Era? Det känns som en ganska trolig gissning skulle vara att 90% av alla som spelar, spelar i denna tidsperiod.
Jag föredrar faktiskt att spela i Gamla republiken och dess sista århundrade. Den tilltalar min nostalgiska ådra, inte på så sätt att det var den Star Wars jag upplevde först, utan att det är i den den era som "var bättre förr".
Tjaa, när vi har lirat SW så har det nog blivit som så att vi håller oss i just rebell era.. K'änns åp något sätt mest naturligt att lira där..
Men det vore ju klart kul att lira hur det är både före & efter rebell era..
Alldeles ypperligt. Det är en stor galax och jedi är kända sedan tidigare. Så länge man håller sig undan från de kända planeterna (Tatooine mfl) och hittar på egna så är det inga som helst problem.
Det enda som egentligen ändrades var väl att vi faktiskt fick omvärdera Coruscant en aning, men till slut så kom vi fram till att även Coruscant är ett stort ställe där ungefär allt får plats.
Det enda som egentligen ändrades var väl att vi faktiskt fick omvärdera Coruscant en aning, men till slut så kom vi fram till att även Coruscant är ett stort ställe där ungefär allt får plats.
Ungefär som att det finns andra religioner än katolska kyrkan på jorden?
Satte igång med Star Wars ett bra tag efter den första(fjärde) filmen kommit, men vi körde under/strax innan Ep. 1 och har så gjort ett bra tag. SL planerar en rebellion era-kampanj, men jag trivs ändå i det som föregår filmerna, som är en aning för omtumlande för min smak. För omtumlande för universat, that is.
jag själv skulle föredra att spela i rebellion era, fast före Luke SKywalkers tid om man säger så. Det tilltalar mig mest. och minst är efter episode VI, känns så meningslöst då
Efter sista filmen (6) så finns fortfarande imperiet kvar och Luke ska starta Jedi orden igen. Alltså är det bara att köra på såna uppdrag itne så svårt. Under filmerna är snarare svårast
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.