Tankespinnare?/Väktare
Tankespinnare
För en Tankespinnare är det viktigaste inte tekniken utan resultatet. Vad Tankespinnaren gör är att ta tag i de andra forumisternas tankar, spinna vidare och bygga på dom, för att nå fram till ett så gott resultat i slutet. Diskussionen i sig blir nästan bara en positiv bieffekt jämfört med att man kommer fram till något, att idén utvecklas. Tankespinnarna är forumets fantasifulla spånare eller klarsynta regelklurare.. Tankespinnaren påminner om Historieberättaren på det sätt att Historieberättaren bevarar glimtar som resultatet av det förgågna, och Tankespinnaren bevarar resultatet av diskussioner. Dom andra forumisterna uppskattar vanligtvis tankespinnarna, eftersom dom intresserar sig för deras projekt, såvida inte Tankespinnarna ger, i deras ögon, orättvis uppmärksamhet.
Men du: Glöm inte bort det som inte är "resultat", bara.
Inte helt fel faktiskt. Jag brukar spinna vidare på idéer som jag ser på forumet. Men däremot så brukar jag inte dela med mig av mina tankar eftersom jag jag aldrig kommer på några nyskapande idéer. Jag skulle nog passa bättre som en forums-"lurker" som står och lurar i utkanterna av Inloggadesidan i väntan på nya inlägg. Och jag är ju en forumsdoldis trots allt.
Väktare
Väktarna vakar ständigt på forumet, outtröttliga. Väktarna är våra vakter, våra stöttare, och våra vårdare.. Väktarna samlar forumisterna i deras trygga famn, skyddar dom, vårdar dom och uppmuntrar dom. Väktarna slår vakt om stämningen på forumet och odlar små fina förhållanden, som dom inte låter störas av bråk, i den trygga omgivningen. Väktarna har ett ansvar, och bryr sig, och är just snälla. Väktarna står mycket nära Fredsvävarna, och en del kan vara nära deras bröder Skriftväktarna, medans andra ser deras lära som ett steg i fel rikning.. Andra forumister tycker ofta att det är skönt att någon bryr sig, speciellt Den Lille Mannen, vissa tycker att dom är lite mesiga och naiva, och konflikträdda..
Men du: Kan det inte vara bra att bråka lite ibland också?
Det här hade jag väntat mig, och jag tycker det stämmer in på vad jag försöker uppnå på forumet (men det är tveksamt om det syns pga att jag skriver så få inlägg).
Det här var ett trevligt test som det verkar ligga mycket jobb bakom. Snyggt jobbat Arvidos, och alla andra inblandade!
Tyr - Borde vara Doldis/Väktare