Nekromanti Vilken forumist är du?

Gardener

Champion
Innanför dagens kalenderlucka finns ett test för att avgöra vilken sorts forumist du är. Om du inte redan har tagit testet, bege dig genast dit och svara på frågorna.

Kom sedan tillbaka hit och diskutera, vad blev du för något, passar det in på dig?

Oote-mästare *fniss*

Förvånad någon? Okej, kanske jag har tagit det lite lugnare med OT på senaste tiden (?), men man kan ju ändå inte frångå sina principer. Dessutom blev jag tankespinnare. Betyder det att jag tänker ofta? Invändningar någon? :gremgrin:

/BD, som hade tänkt göra originalinlägget, men blev slagen av Gardener med hela sex läsningar (och tre timmar visserligen).

[edit] Dessutom, tänkte jag tillägga ett varmt tack till Arvidos (och Netfeed givetvis, samt Gardener) som gjort detta test möjligt.[/edit]

Ackerfors

Alas, your rapids!
Spänningen stiger... INTE!

Jag blev en Oote-Mästare och till viss del en Sökare. Säger som Blackis: någon förvånad? Nae, men jag har försökt bättra mig men jag kan inte hålla mig när chinchillorna dyker upp. :gremfrown:

Twooshort

Veteran
Underligt

Nåja, att jag bklev en Liten Forumist lite ut på kanten är inte så väldigt förvånande, men den riktiga killern var egentligen det jag blev mest liknad vid, nämligen:

Historieberättaren ! Jag har personligen alltid sett mig mer som en historielyssnare, men när allt kommer omkring var ju någon gammal sed från före 1300-talet att en historia eller berättelse skulle betalas med ett mål mat och en egen berättelse. Nu är ju jag en riktigt dålig kock, och kan således inte alltid tillaga någon maträtt innehållande digital text, men en historia skall man nog kunna komma ihåg att dela med sig.

/Munchkin, som gärna skulle leva under den där gamla tiden och mysa med mat, dryck och historier till långt in på vintertiderna. Och lite in på våren också. Sen blir det sommar och då är man ute, men vid hösten börjar man ju om igen.

Feuflux

omjonasson.se
Du är en Mjukhandad och en Historieberättare.

Jaså? Tja, kan jag väl gå med på. Nu tror jag det är rätt hopplöst att få in mig i någon kategori eftersom jag hade fasligt svårt att svara på de flesta av frågorna.....

Mjukhandad
Den myspratande bryr sig oftast inte om att gå in på sådant som är pretantiöst, tjatigt eller rivaliserings-aktigt, utan håller sig bara till naturligt och mysigt prat.
Mysigt? Skulle jag vara mysig? Är jag mysig?

Den Mjukhandade är nära besläktad med Ootaren och Forumavataren, eftersom de också handlar om att släppa taget och låta sig uppfyllas.
Ser jag ut som någon mediterande munk eller? :gremsmile: Släpp taget... får mig att tänka på någon film jag inte kan komma på namnet på...
Den Mjukhandade är också nära till Väktaren, och den Mjukhandade använder ofta Historieberättarens teknik.
Jaha, om ni säger det så... vad gör väktaren då?

Dom andra forumisterna lägger inte alltid märke till den Mjukhandade
Det stämmer nog bra, eftersom jag typ aldrig gör något provocerande eller hoppar in i gigantiska debatter (bästa sätter att få bort mig från en tråd är att skriva 50 inlägg i den på en timme, då är jag för lat/har inte tid att sätta mig in i allt) så blir det som det blir.

Men du: Du kanske skulle pröva lite krångliga diskussioner också?
Okej då, får väl skärpa mig... :gremlaugh:

Historieberättare
Som Historieberättare så ser du noga till att samla och bevara alla historieglimtar, anekdoter. Som en krönikör sparar du på dom, vandrar med dom, och plockar fram dom för att roa andra under diskussioners gång
Nja, inte helst sant. Jag brukar inte ha så mycket egna anekdoter eller roliga spelcitat att dela med mig av men jag ÄLSKAR verkligen att läsa andras...

Men du: Du ser väl till att leva lite i nuet också?
Are you kidding me? Jag sitter fast i nuet och kan inte komma loss... :gremsmile:

Troberg

Sinister eater
Två buggar hittade!

Mitt resultat:

Du är en Ordfighter, en Oote-Mästare och en Forumspottare.

Ordfighter
(snip)

Oote-mästare
(snip)

Oote-mästare
(snip)
Rubriken stämmer inte riktigt med beskrivningarna.

Dessutom så saknas det ett alternativ på fråga 8: "All of the above".

Skuggvarg

Hero
Nu blir alla säkert överraskade

Skuggvargs resultat:

Du är en Tankespinnare och till viss del en Mjukhandad.

Tankespinnare
För en Tankespinnare är det viktigaste inte tekniken utan resultatet. Vad Tankespinnaren gör är att ta tag i de andra forumisternas tankar, spinna vidare och bygga på dom, för att nå fram till ett så gott resultat i slutet. Diskussionen i sig blir nästan bara en positiv bieffekt jämfört med att man kommer fram till något, att idén utvecklas. Tankespinnarna är forumets fantasifulla spånare eller klarsynta regelklurare.. Tankespinnaren påminner om Historieberättaren på det sätt att Historieberättaren bevarar glimtar som resultatet av det förgågna, och Tankespinnaren bevarar resultatet av diskussioner. Dom andra forumisterna uppskattar vanligtvis tankespinnarna, eftersom dom intresserar sig för deras projekt, såvida inte Tankespinnarna ger, i deras ögon, orättvis uppmärksamhet.

Men du: Glöm inte bort det som inte är "resultat", bara.

Mjukhandad
Den Mjuka Handens skola är ytterligare en skola som handlar om uppfyllandet av sig själv: Den Mjukhandade låter sig uppfyllas av den ogenerade och naturliga mys-stämningen, och kanaliserar denna ut över dom andra i diskussionen i en teknik som kallas för myspratande. Den myspratande bryr sig oftast inte om att gå in på sådant som är pretantiöst, tjatigt eller rivaliserings-aktigt, utan håller sig bara till naturligt och mysigt prat. Den Mjukhandade är nära besläktad med Ootaren och Forumavataren, eftersom de också handlar om att släppa taget och låta sig uppfyllas. Den Mjukhandade är också nära till Väktaren, och den Mjukhandade använder ofta Historieberättarens teknik. Dom andra forumisterna lägger inte alltid märke till den Mjukhandade, men annars tycker dom oftast att det är trevligt att bli trevligt bemött.. Iallafall tills Ootekrafterna börjar störa.

Men du: Du kanske skulle pröva lite krångliga diskussioner också?

Var det någon som hade väntat sig det här? Kan tänka mig att de flesta trodde att jag skulle någon elak och jävlig debattgalen typ, men så blev alltså inte fallet.
För övrigt, Gardener, skulle jag (och säkert många andra) vilja läsa beskrivningarna av alla forumtyper. Kommer ni att lägga upp dem sen så man kan kolla alla arketyperna?

/Skuggvarg

Re: Nu blir alla säkert överraskade

Kan tänka mig att de flesta trodde att jag skulle någon elak och jävlig debattgalen typ, men så blev alltså inte fallet.
Men Skuggis, nu ska du inte vara sådan. Allt handlar ju egentligen bara om hur ärlig man vågar vara i testet :gremgrin:

/BD, testar gränser.

Morgoth

Swashbuckler
Inte alls... faktiskt...

Jag blev det här hemska... och identifierar mig inte med det... alls... tyvärr... :gremfrown:

Sökare
Som en Sökare så befinner du dig på ett annat plan än andra, en okänd och ovan tankevärld. Som Sökare så försöker du leta dig fram genom detta plan, sökandes efter förståelse av något som du kanske bara anat på andra sidan.. Sökare är kontemplativa och vetgiriga, och kan ha rätt svårt att göra sig förstådda när dom talar i tankebanor som är så sällan uttryckta i ord, att rätt ord för dom inte finns. En annan möjlighet är att Sökaren söker på ett personligt plan: Egentligen så delar andra Sökarens tankar, men Sökaren själv har inte kommit riktigt underfund med dom. En Sökare som använder visualisering för att konkretisera sig kan ha rätt stor likhet med en Historieberättare, och om en Sökare lyckas konkretisera det han eller hon försöker fånga så kan Sökaren bli en Kunskapare. Dom andra forumisterna kan känna sig främmande för sökarens tankar, avfärda Sökaren som ett flummo, eller uppslukas själva av Sökarens tankar.

Men du: Se bara till att du inte fyller rollspelsforumet med en massa existensiellt prat som ingen förstår..

Ordfighter
Du är en kämpaglödande fighter, en skribent som använder orden som slagen och sparkarna i en kampsport. För att lyckas i en konkurrerande miljö så får du vara envis, ha en kämparanda, och inte vara konflikträdd. Antingen så drar sig konflikter till dig, eller så gillar du bara att drabba loss med en skön debatt. Att vinna är säkert roligt också, men aldrig lika viktigt som för den Stolta Ordkrigaren, eller som för den Retoriska Strategen. Dom andra forumisterna kanske gillar att sparra med dig, kanske fruktar dom din envishet och glöd, eller så kanske dom bara tycker att du är löjlig...

Men du: Även om du LÄSER, är du säker på att du LYSSNAR?

Annars verkar det vara ett mysigt test för lite mer stereotypa forumister.

Skuggvarg

Hero
Re: Nu blir alla säkert överraskade

Jo. Sen är ju också frågan hur tillförlitligt testet är, och svaret på den frågan är troligen: inte särskilt tillförlitligt.
Det är ju inte på något vis vetenskapligt, utan bara en kul grej.

/Skuggvarg

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Tankespinnare/ordfighter

Man tar sitt antal skrivna inlägg och multiplicerar med 4. Sen tar man bort de 3 sista siffrorna så får man sin level. Du är alltså level 16 och jag level 8. :gremlaugh:

*skojar lite* :gremwink:

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Mjukhandad tankespinnare??

Jaja, hade väntat mig "asocial otrevlig typ som hänger på forumet i brist på bättre sysselsättning"... :gremtongue:

Tyr

Hero
Tankespinnare?/Väktare

Tankespinnare
För en Tankespinnare är det viktigaste inte tekniken utan resultatet. Vad Tankespinnaren gör är att ta tag i de andra forumisternas tankar, spinna vidare och bygga på dom, för att nå fram till ett så gott resultat i slutet. Diskussionen i sig blir nästan bara en positiv bieffekt jämfört med att man kommer fram till något, att idén utvecklas. Tankespinnarna är forumets fantasifulla spånare eller klarsynta regelklurare.. Tankespinnaren påminner om Historieberättaren på det sätt att Historieberättaren bevarar glimtar som resultatet av det förgågna, och Tankespinnaren bevarar resultatet av diskussioner. Dom andra forumisterna uppskattar vanligtvis tankespinnarna, eftersom dom intresserar sig för deras projekt, såvida inte Tankespinnarna ger, i deras ögon, orättvis uppmärksamhet.

Men du: Glöm inte bort det som inte är "resultat", bara.

Inte helt fel faktiskt. Jag brukar spinna vidare på idéer som jag ser på forumet. Men däremot så brukar jag inte dela med mig av mina tankar eftersom jag jag aldrig kommer på några nyskapande idéer. Jag skulle nog passa bättre som en forums-"lurker" som står och lurar i utkanterna av Inloggadesidan i väntan på nya inlägg. Och jag är ju en forumsdoldis trots allt.

Väktare
Väktarna vakar ständigt på forumet, outtröttliga. Väktarna är våra vakter, våra stöttare, och våra vårdare.. Väktarna samlar forumisterna i deras trygga famn, skyddar dom, vårdar dom och uppmuntrar dom. Väktarna slår vakt om stämningen på forumet och odlar små fina förhållanden, som dom inte låter störas av bråk, i den trygga omgivningen. Väktarna har ett ansvar, och bryr sig, och är just snälla. Väktarna står mycket nära Fredsvävarna, och en del kan vara nära deras bröder Skriftväktarna, medans andra ser deras lära som ett steg i fel rikning.. Andra forumister tycker ofta att det är skönt att någon bryr sig, speciellt Den Lille Mannen, vissa tycker att dom är lite mesiga och naiva, och konflikträdda..

Men du: Kan det inte vara bra att bråka lite ibland också?

Det här hade jag väntat mig, och jag tycker det stämmer in på vad jag försöker uppnå på forumet (men det är tveksamt om det syns pga att jag skriver så få inlägg).

Det här var ett trevligt test som det verkar ligga mycket jobb bakom. Snyggt jobbat Arvidos, och alla andra inblandade!

Tyr - Borde vara Doldis/Väktare

Nejjee du Krille...

Huruvida det stämmer med andras uppfattning är dock en helt annan femma.
Absolut inte. Jag förstår inte hur testet kunde ge det resultatet. :gremwink:
Jag hade väntat mig Otee-mästare eller något annat. "Uppkäftig upptågsmakare" kunde också ha passat bra, även om ingen har fått det (än) :gremgrin:

/BD, som egentligen skrev dethär inlägget bara för att få vara onödig, samt att han precis upptäckte att Krilles avatar är den coola ekorren från Ice Age, och det bara måste kommenteras. :gremsmirk:

Berserk

Warrior
Sådan är alltså jag.

Du är en Tankespinnare och till viss del en Retorisk Strateg.

Tankespinnaren håller jag med om, men strategen... Kanske det bara är den djupa sanningen som jag vägrat att inse? Kanske är jag en lömsk forums-lönnmördare, smygande och väntande, lockande små oanande forumsanvändare i mina listigt gillrade fällor? *skäms över sanningen* :gremfrown:

Fast konstigt går det ihop med att jag brukar undvika megadiskussionerna så gott jag kan... :gremcrazy:

Storuggla

Champion
Oote-mästare/Forumspottare!

Och det var väl ingen större överraskning eller? ^___^

Storuggla, OOoooote!

Sodivra

Champion
The system works!

Det var med spänning som jag gick in för att kolla om folk fått det jag väntat mig att dom skulle få, och jag satt och sparade på den repliken ("The system works!") för just detta.. :gremgrin:

Om ni bara kan identifiera er med ett av resultaten så kan ni alltid välja bara det ena, det är delvis det som är tanken med två resultat.. Träffsäkra beskrivningar på vissa ser jag, synd bara att Morgoth t. ex, blev besviken.. Ordfighter? Nåja, lite av en Sökare är du väl ändå? :gremsmile:

Om ni undrar vad dom andra "klasserna" är så får ni allt kartlägga dom.. Det är delvis nöjet med testet.. :gremsmile: