Nekromanti Vilken forumist är du?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Va? :)

Det är säkert så dumt så att det går att bli Krille, Guru, Moderator eller något sånt... :gremlaugh:

Balderk

Swashbuckler
Re: Ojojojdå..

Neee, det går ju inte! Stereotypt och trevligt! Det är rätta takter det!

Ska nog göra det igen, försöka vara jätteärligt och se vad jag blir då... problemet är bara att vissa svar på samma fråga stämmer bra allihop...

/Herr Balderk, enda forumavataren hittils tror jag... :gremsmirk:

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Ha ha!

Att du av alla inte skulle bli historieberättare... annars låter "historieberättare/filosof" misstänkt likt min sökare/historieberättare-kombination... hoppas du inte stämmer mig för varumärkesintrång. :gremwink:

Snow

Swashbuckler
Re: Va? :)

ett tag blev jag forumdansare (?) och någon slags filosof... har inte sett några andra som blivit det?

Netfeed

Swashbuckler
Re: Två buggar hittade!

det första vet jag inte riktigt vad det är medans den andre tror jag inte att arvidos tänkte på :gremsmile: men, men... det kan ju inte räknas som bugg

Insignia

Swashbuckler
Oj, så oväntat! >:D

:gremblush:

Du är en Oote-Mästare och en Mjukhandad.

Oote-mästare
Ootekraften är en kraft som genomsyrar allt vi ser, en kraft inom oss som handlar om att släppa taget vid våra gamla föreställningar.. Följarna av denna kallas för Ootemästare, ootelärjungar, eller bara Oote. Den som vill bemästra Oote-kraften ställer sig frågor som "Zeppelinare eller Korpfotboll?" för att tömma sitt sinne, och ge plats för Oote att uppfylla dom. Genom att fokusera på detaljer i ett resonemang, så kan Oote-mästarna kanalisera sina sinnen, och genom en muntlig materaliseringa av Oote så börjar dessa detaljer plötsligt handla om helt andra saker. Genom åratal av sådana träningar, samt mässande av mantrat "Oote", så kan en Oote-pratare under en stund bli ett med Ootekraften och släppa loss ett forsande angrepp fylld med rå oote, verbalt materaliserad, och under stimulans av en likvärdig Ootemästare så finns det inget som kan stoppa dom.. En Oote kan ofta vara en Sökare också, förvirrad av sina egna visioner, eller en forumist med speciella intressen som man kan komma närmare med Oote. Dom andra forumisterna tar i regel inte Ootemästare och Ootelärjungar alltid på allvar (Förutom Skriftväktare) men som sagt.. Dom kan vara ostoppbara!

Men du: ALLA kanske inte vill lyssna på ditt prat, alla gånger?

Mjukhandad
Den Mjuka Handens skola är ytterligare en skola som handlar om uppfyllandet av sig själv: Den Mjukhandade låter sig uppfyllas av den ogenerade och naturliga mys-stämningen, och kanaliserar denna ut över dom andra i diskussionen i en teknik som kallas för myspratande. Den myspratande bryr sig oftast inte om att gå in på sådant som är pretantiöst, tjatigt eller rivaliserings-aktigt, utan håller sig bara till naturligt och mysigt prat. Den Mjukhandade är nära besläktad med Ootaren och Forumavataren, eftersom de också handlar om att släppa taget och låta sig uppfyllas. Den Mjukhandade är också nära till Väktaren, och den Mjukhandade använder ofta Historieberättarens teknik. Dom andra forumisterna lägger inte alltid märke till den Mjukhandade, men annars tycker dom oftast att det är trevligt att bli trevligt bemött.. Iallafall tills Ootekrafterna börjar störa.

Men du: Du kanske skulle pröva lite krångliga diskussioner också?

Netfeed

Swashbuckler
Du är en Sagodansare och en Ordfighter

/me suckar

tycker att jag borde blivit något bättre än ordfighter... jag har ju ändå skirvit det så jag borde veta hur man prickar in rätt svar... men men sagodansare var det meningen att ajg skulle bli... någon som är förvånad?

/Netfeed som känner på sig vad Kvante kommer bli

Helmgast
neoKultist och besserwisser!

Vilket stämde väldigt bra. Förvånad över hur bra det stämde faktiskt. Trodde inte testet skulle fatta att jag låg mellan dessa två.

w176

Förlorad dotter
Uj, det här blev riktigt elakt....

Första gången jag gjorde testet blev jag Retorisk Strateg och Stolt Ordkrigare, villket jag tyckte blev lite extermt och jag kanske ahde överdrivit lite* och jag tog och gjorde om det hela och kryssade i efter hur jag faktisky betedde mig bara för att få upp den nya kombinationen (!) "Du är en Stolt Ordkrigare, en Retorisk Strateg och en Ordfighter. "

Stolt Ordkrigare
Du är den hårdaste av dom hårda, vigd åt debatten och ditt mål: Att vinna! Den Stolte Ordkrigaren är en avart till Ordfightern, en mycket envisare sådan.. Du behöver en envishet på gränsen till fanatism och en god bit stolthet för att palla att alltid stå i konfliktens centrum och härda och förfina dina debattförmågor. Du kanske kämpar i tjänst för något du brinner för, du kanske försvarar din stolthet och heder, som en Ordkrigare aldrig får tappa, eller så kanske du bara gillar att bråka lite.. (Och vinna.) Den Stolte Ordkrigaren kan ofta vara en Hängiven. Dom andra forumisterna kanske respekterar dig för din styrka, fruktar dig för din obönhörlighet, eller tycker att du överdriver..

Men du: Går det inte att komma överens också?

Retorisk Strateg
Du är en retorikens strateg, en beräknande Machiavello på forumet, helt klart så är Strategerna forumets härförare: Sluga, analytiska, tålmodiga. Du kan planera och beräknande väva en intrikat plan som din debattmotståndare sakta dras in i, och du analyserar hans uttalande för att kunna räkna ut nästa drag. Debatt är en konst, och Strategen är konstnären. Strategen har förmodligen samma intresse i debatt som Ordfightern eller den Stolte Ordkrigaren, men använder Fredsvävarens analytiska teknik.. En farlig kommunikation. Dom andra forumisterna känner Strategen på olika sätt: Utmanade av dom eller besegrade av dom, ser dom som lite löjliga eller förstår inte alla deras krångliga ord.

Men du: ..Överdriver du inte lite?

Ordfighter
Du är en kämpaglödande fighter, en skribent som använder orden som slagen och sparkarna i en kampsport. För att lyckas i en konkurrerande miljö så får du vara envis, ha en kämparanda, och inte vara konflikträdd. Antingen så drar sig konflikter till dig, eller så gillar du bara att drabba loss med en skön debatt. Att vinna är säkert roligt också, men aldrig lika viktigt som för den Stolta Ordkrigaren, eller som för den Retoriska Strategen. Dom andra forumisterna kanske gillar att sparra med dig, kanske fruktar dom din envishet och glöd, eller så kanske dom bara tycker att du är löjlig...

Men du: Även om du LÄSER, är du säker på att du LYSSNAR?

Och då ska vi inta tala om hur jag är irl.

/Elin har ett ofantligt ego som åtminstånde kräver bulldosers för att rubba

*Visst jag är så IRL det vet jag men jag tycker inte jag riktigt använder forumet så. (För då är jag rädd att jag skulle förlora en massa presige mot mega monster gurusarna (dock inte på bristande debatt teknik utan på små petitesser som faktafel))

Sodivra

Champion
Äsch, du.

"Dra smådumma vitsar"? Nej, du får se dig som en hybrid mellan Oote-mästaren och Historieberättaren!

Förresten, vad blev du? :gremgrin:

Sodivra

Champion
Re: Uj, det här blev riktigt elakt....

En farlig kommunikation

Ojdå. Stavfel, stavfel.. Själv trodde jag att du skulle bli någon av dom tre, samt Sagodansare.. (Mmmm.. Sagodansare!) Att du skulle bli Strateg har ju antytts, även om det var lite av en övveraskning.. Men testet ljuger aldrig! :gremlaugh:

Sodivra

Champion
Re: Ha ha!

Äh, det är en annan sorts historieberättare.. Funderade på att kalla det för "krönikör", men "historieberättare" är coolare..

Sodivra

Champion
Re: Oote-mästare *fniss*

Dessutom, tänkte jag tillägga ett varmt tack till Arvidos (och Netfeed givetvis, samt Gardener) som gjort detta test möjligt.
You're welcome.

Förvånad någon?
Om jag ska vara HELT ärlig, så hade faktiskt ställt in mig på att DU skulle bli Mjukhandad.. Jag satt och tänkte "Men vad ska jag ge dom forumister som inte är så extrema? Vad ska jag ge Black Dwarf?"

PS: Respekt på ditt skägg. På min bild så syns det däremot inte att jag har glasögon. Eh.. Ja. (10-12-2002)

Morgoth

Swashbuckler
Okej, jag gör om...

Sökare
Som en Sökare så befinner du dig på ett annat plan än andra, en okänd och ovan tankevärld. Som Sökare så försöker du leta dig fram genom detta plan, sökandes efter förståelse av något som du kanske bara anat på andra sidan.. Sökare är kontemplativa och vetgiriga, och kan ha rätt svårt att göra sig förstådda när dom talar i tankebanor som är så sällan uttryckta i ord, att rätt ord för dom inte finns. En annan möjlighet är att Sökaren söker på ett personligt plan: Egentligen så delar andra Sökarens tankar, men Sökaren själv har inte kommit riktigt underfund med dom. En Sökare som använder visualisering för att konkretisera sig kan ha rätt stor likhet med en Historieberättare, och om en Sökare lyckas konkretisera det han eller hon försöker fånga så kan Sökaren bli en Kunskapare. Dom andra forumisterna kan känna sig främmande för sökarens tankar, avfärda Sökaren som ett flummo, eller uppslukas själva av Sökarens tankar.

Men du: Se bara till att du inte fyller rollspelsforumet med en massa existensiellt prat som ingen förstår..

Prestige-avsvuren munk
Du är en av dom prestiga-avsvurna munkarna, en renlärig orden med ett korståg mot alla debatter som börjar handla om att "vinna" snarare än att diskutera. Du måste hålla ditt eget sinne rent och klart, för att med dödlig precision slå till med predikningar på dom som visar antydningar till "prestigejakt". Du har ett visst släktskap med Fredsvävaren, som också ger sig in överallt och försöker ordna upp, och med Skriftväktaren som försöker leda forumisterna på den rätta vägen.. Forumisterna kanske ser dig som en ädel domare, en lite egen och lite petig moralist, eller en hycklande gnällspik..

Men du: Är det inte lite "prestige" i att kunna se andras prestige?

Som sagt - reservera testet för sådana som är enklare att lägga i fack. :gremsmile:

Va!?

Om jag ska vara HELT ärlig, så hade faktiskt ställt in mig på att DU skulle bli Mjukhandad.. Jag satt och tänkte "Men vad ska jag ge dom forumister som inte är så extrema? Vad ska jag ge Black Dwarf?"
Kallar du mig oextrem? Vad är det här för ant-dvärgfascism egentligen? Jag är nog det extremaste som finns här på forumet! eh... ja.. med undantag för troberg då... och Storuggla... och walium... och... ja... de flesta... men principen kvarstår. :gremblush:

/Black Dwarf, han är extremast han ...nästan.

Troberg

Sinister eater
Re: Va!?

Kallar du mig oextrem? Vad är det här för ant-dvärgfascism egentligen? Jag är nog det extremaste som finns här på forumet! eh... ja.. med undantag för troberg då
Äntligen någon som uppskattar mina inlägg!

Azagthoth

Myrmidon
Re: Redaktionsmedlemmarna, då?

Du är en Skriftväktare och till viss del en Tankespinnare.

Tja, det stämmer säkert.