Hej!
Jag hamnade tidigare idag i en diskussion med en spelledarkollega och det visade sig att vi hade väldigt olika åsikter om vad "dagens spelare" vill spela på konvent. Så pass mycket att jag måste fråga internet om min uppfattning är helt skev.
För mig har konvent alltid handlat om att testa något nytt och testa gränserna på sin comfort zone. Spela nya spelsystem, med nya människor och genrer man inte gör i sin egen spelgrupp. QSå stor variation som möjligt är vad jag uppfattat att spelare vill spela på konvent.
Min spelledarkollega hävdar dock att "dagens rollspelare" förknippar rollspel med fantasy och även om det kan vara kul med ett one-shot i något av fria ligans icke-fantasy-spel så vill spelare ändå att 4 av 5 äventyr ska vara fantasy på ett konvent.
Så jag ställer frågan till er, hur skulle ni vilja att utbudet på ett konvent såg ut?
Och hur uppfattar ni att "dagens spelare" vill ha det?
Jag hamnade tidigare idag i en diskussion med en spelledarkollega och det visade sig att vi hade väldigt olika åsikter om vad "dagens spelare" vill spela på konvent. Så pass mycket att jag måste fråga internet om min uppfattning är helt skev.
För mig har konvent alltid handlat om att testa något nytt och testa gränserna på sin comfort zone. Spela nya spelsystem, med nya människor och genrer man inte gör i sin egen spelgrupp. QSå stor variation som möjligt är vad jag uppfattat att spelare vill spela på konvent.
Min spelledarkollega hävdar dock att "dagens rollspelare" förknippar rollspel med fantasy och även om det kan vara kul med ett one-shot i något av fria ligans icke-fantasy-spel så vill spelare ändå att 4 av 5 äventyr ska vara fantasy på ett konvent.
Så jag ställer frågan till er, hur skulle ni vilja att utbudet på ett konvent såg ut?
Och hur uppfattar ni att "dagens spelare" vill ha det?