Ja, spelarkaraktärerna hade kopplingar till en klubb i den nedgågna staden Gary (ligger i närheten av Chicago), de försökte ge staden ett litet uppsving bl.a.)Organ said:Rakim som i "Erik B & Rakim"? Coolt!Chrille83 said:Den historiska karaktär jag annnars kommer på nu är hiphoparen Rakim...
/Anders
Nice. I Who´s who ges också förslag på hur personer som liknar den historiska personen ska användas, nog de rollspelsböckerna med mest berättelsefrön jag har läst.Anarchclown said:Spelar mycket sällan i historiska miljöer. Däremot har jag baserat karaktärer på historiska personer i mina fantasykampanjer hela tiden. I en av mina nuvarande har jag till exempel både Gustav II Adolph och Richelieu i omgjorda i ett av fallen genderbendade versioner.
Sergels torg i Stockholm ("Plattan") frekventerades för 10-20 år sen av en frälst äldre dam som spelade plastorgel och sjöng psalmer med varierande framgång men desto större entusiasm. Rollspelande satanister störde sig på hennes oväsen och avreagerade sig i spelet.God45 said:Vad pratar du om? För jag känner mig förvirrad...Brynolf said:Tror den enda jag haft med var hon orgeltanten på Plattan. Som spelarna rånade och sålde till en serbisk hallick.