Jag håller inte med, varför skulle de börja dyrka dem? De har ju redan en religion. Det vore som att om det kom en kristen in i rummet och jag kunde telekinetiskt skapa vin ur vatten så skulle hen falla på knä och börja dyrka mig som Jesus (återfödd i en otroligt vacker, sexig och underbar kvinna).God45 said:Det är inte det som är problemet, problemet är att de hade börjat dyrka dem och då hade de fått reda på hur verkligheten egentligen fungerar och då hade de gått batshit eftersom den kunskapen är mer eller mindre anti-tanke.Recca said:Meh. Det där är bara konstigt, varför skulle deras sanity vara påverkat? Om man vuxit upp i en kultur där samhället ser ut på ett visst sätt så utgår ju sanity-mätaren från hur samhäller ser ut.God45 said:Problemet är att Aztekerna hade blivit kultister på cirka 5 sekunder. De dyrkar redan fruktansvärda gudar man offrar folk till. Så sanity 0 skulle komma jäkligt snabbt
Precis som att i dagens samhälle när vi förlorar ett barn tidigt så är det förgörande för oss vår sanity sjunker med typ jättemycket, men för 100 år sedan då barnen dog på löpande band så skulle vår sanity gått ner mindre, för det var en del av livet.
Därmed är ju Aztekerna jävligt viable eftersom död och hemska gudar är en del av deras liv.
Isåfall borde ju alla dyrka chtulhu bara för att de finns, och är övernaturliga varelser.