Nekromanti Vilken Ligans april-nyhet?

Bifur

Veteran
Roligare att spekulera på forumet än att göra det själv hemma. Något ska tydligen avslöjas i slutet av månaden. Utifrån vad jag hört i intervjuer är det ett känt IP (min tolkning, även om det antytts) och "årets största projekt" för bolaget.

Min gissning är att det inte är ett rollspel. Vad finns liksom som är känt internationellt, rimligt för en så pass liten utvecklare och inte redan har en licens igång? Kanske ett rpg på något stort digitalt spel jag inte har koll på? (Jag har i och för sig dålig koll på de flesta.) Annars tänker jag ett brädspel till av något slag?

God45

#PrayersForBahakan
Star Wars? Jag tänker gissa på Star Wars och har jag rätt är jag synsk!

Khan

Kondottiär
Jag skulle tro att det är antingen ett till datorspel på någon av deras andra IP eller att de har ett till stort brädspel på licens på gång. Crusader Kings är jättehypat redan, så jag kan lätt tänka mig att de knipit någon annan licens av samma kaliber.

Rangertheman

Myrmidon
Vore grymt häftigt om D20-konvertering av introduktionsäventyret Det förlovade landet till Symbaroum inte bara var en testballong utan starten på en D&D-relaterad licens.

Jag skulle även kunna tänka mig ett Egerkrans-rollspel men det är ingen stor IP inom rollspel.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jag hoppas _innerligt_ på ett datorspel i Coriolis (eller svärdets sång eller symbaroum). Jag har ingen anledning till detta, annat än att jag tycker det vore jätteballt.

Lightshy

Hero
Det påbörjade samarbetet med Paradox får mig direkt att tänka på Conan.

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Jag vet! Och det är sjukt grymt.
Edit: och det är inte MÖRK BORG, även om det också är sjukt grymt.

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Partisan ? :)

Nej men ärligt så tänker jag att man redan hintat om Nordiska väsen (Egerkrans), så det tror jag inte.

Det fanns en vag koppling till månadsskiftet maj på något sätt, men oklart hur? (”May the force be with you apropå Star wars IP:t?) :)

Cthulhu-rollspelet är ju också småkänt att man har på gång så tror inte det är detta heller.

Kan det vara ytterligare en sammanslagning? Troligast skulle vara att Ligan blev Paradox och gjorde fler brädspel och rollspel av deras IP:n? Dessutom har man ju redan upparbetade kontakter där. Tomas har väl jobbat lite för dem. Mattias Lilja jobbar väl redan där? Crusader Kings gör man till viss del tillsammans med dem?

Kanske Mutant eller Coriolis ska bli film/tv-serie? Tänker att det finns upparbetade relationer till Hollywood utifrån Electric State filmen som borde vara på gång?

Ett nytt superhjälterollspel? Marvel-franchisen är väl inte aktiv?

Mutant UA filmatisering blir årets tv-julkalender 2019? Ungefär lika troligt som Partisan...

Ett rollspel baserat på Ingmar Bergmans filmer?

Ett nytt James Bond rollspel?

Oktoberlandet äntligen på engelska?

Upsalasviten blir en kampanj till nya Cthulhurollspelet?

Sammanslagning med Helmgast?

Henke

Sopranos som brädspel? Det här föreslog jag för några år sedan. Ett omvänt Junta där maffiabossen samlar in pengar och underbossarna försöker gömma undan sina inkomster och själva bli boss.

Rangertheman

Myrmidon
Henke;n317085 said:
Är det sagt när det ska offentliggöras? På Gothcon?
Inom ca 1 månad har jag för mig att Mattias Johnsson Haake sa i den senaste intervjun.

Henke

Rangertheman;n317087 said:
Inom ca 1 månad har jag för mig att Mattias Johnsson Haake sa i den senaste intervjun.
Fast räknat från när? ;)

Bifur

Veteran
MUA som julkalender, där har vi det! Blir den bästa sen Trolltider.

Paal

Imaginär fantast
MÅ0 och Symbaroum som feta brädspel med massor av kort och figurer.

Tant Ragnar

Gamle usling
Khan;n317066 said:
Jag skulle tro att det är antingen ett till datorspel på någon av deras andra IP eller att de har ett till stort brädspel på licens på gång. Crusader Kings är jättehypat redan, så jag kan lätt tänka mig att de knipit någon annan licens av samma kaliber.
Ett battletech-brädspel kanske?

McKatla

Utan titel
MÅ0 som brädspel speltestades väl på Gothcon redan för två-tre år sedan? Därför ingen stor nyhet i mina ögon, utan snarare en försenad nyhet...
Gissar istället på att Ligan köpt licensen till Drakar och Demoner!