Nekromanti Vilken Ligans april-nyhet?

luddwig

Lawful evil
McKatla;n317104 said:
Gissar istället på att Ligan köpt licensen till Drakar och Demoner!
Det skulle i så fall kunna betyda att Riotminds helt slutar att göra spel på svenska, vilket absolut inte låter otroligt i mina öron.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
luddwig;n317105 said:
Det skulle i så fall kunna betyda att Riotminds helt slutar att göra spel på svenska, vilket absolut inte låter otroligt i mina öron.
De gör väl Kaldarox på svenska? Eller blev det inget av det?

crilloan

Swordsman
McKatla;n317104 said:
MÅ0 som brädspel speltestades väl på Gothcon redan för två-tre år sedan? Därför ingen stor nyhet i mina ögon, utan snarare en försenad nyhet...
Gissar istället på att Ligan köpt licensen till Drakar och Demoner!

vilket nog vore en bra lösning för alla inblandade.
med tanke på att riotminds startar kickstarter efter kickstarter utan att leverera de utlovade produkterna till dod2016. (Eller ens göra uppdateringar)

En DoD licens till en spelmakare som har intresse av att upprätthålla ett BRP spel på Svenska i klassisk miljö vore en dröm.

drömma går ju....
????

C

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Ni kommer ALDRIG att kunna gissa vad det är.

OM någon skulle gissa rätt bjuder jag vederbörande på en glassbåt.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Dante;n317122 said:

Paradox köper FL och slår ihop dem med WW. Lägger ned V5 och lanserar V6, baserat på samma regelmotor som Svärdets sång.

Du kan få äta min glassbår själv ????

luddwig

Lawful evil
Björn Wärmedal;n317110 said:
De gör väl Kaldarox på svenska? Eller blev det inget av det?
Jo, det är kickstartat och under produktion men Kickstartern var ingen succé direkt så jag skulle inte bli förvånad om Riotminds enbart gör produkter på engelska i fortsättningen.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Dante;n317122 said:

Om Dante är inblandad måste det väl vara någon form av bok, va? Konfluxkampanjen i nytryck, justerad för SS-motorn?

Lightshy

Hero
Tror nog mer & mer på film/tv-serie... Paradox... internationella framgångar för både Ligan & Järnringen.... Tales from the Loop som redan är i pipen... första svenska serien ”Störst av allt” direktproducerad för Netflix har precis släppt... Hålet som blir efter sista säsongen av GoT... m.m

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Rymdhamster;n317133 said:
Om Dante är inblandad måste det väl vara någon form av bok, va? Konfluxkampanjen i nytryck, justerad för SS-motorn?
Jag behöver inte vara direkt inblandad för att få veta hemligheter ...

Rangertheman

Myrmidon
Dante;n317122 said:

Ser fram emot glassbåten för min D&D-gissning =)

Om jag inte missminner mig sa både Nils och Mattias något om att "nyheten" skulle visa styrkan i den nya FL-konstellationen. Därför tror jag att det är någon form av spelprodukt. Brädspel skulle det kunna vara, men nej, jag tror ändå det är rollspelsrelaterat, antingen en helt ny spellinje där hela ligan är inblandade eller en svensk licens av någon stor IP. Fantasy x2, Post-apokalyps, Science-Fiction och snart skräck (Cthulhu och förmodligen Nordiska väsen) täcker rätt många baser. Kanske ett modernt agentspel eller superhjältar?

En högoddsare vore att Fria ligan köper upp Evil Hat, som ju brottas med ekonomiska problem. Lite lägre odds är det på att Fredrik Malmberg går in som VD, skjuter till en massa pengar och lägger Robert E. Howard-portföljen i bolaget.

Rangertheman

Myrmidon
Lightshy;n317138 said:
Tror nog mer & mer på film/tv-serie... Paradox... internationella framgångar för både Ligan & Järnringen.... Tales from the Loop som redan är i pipen... första svenska serien ”Störst av allt” direktproducerad för Netflix har precis släppt... Hålet som blir efter sista säsongen av GoT... m.m
Törnetronen (Symbaroum) som TV-serie vore en värdig ersättare till GoT =)

Jocke

Man med skägg
Symbaroum som survival crafting Horror CRPG
Rollspel baserat på Bert och Sune böckerna
Ankor som spelbar ras i Ur Varselklotet
Lars Krantz Vandrande Stjäenor spelet
Dune Rollspelet (det klassika) på svenska
Ligan köper Cabinet
Blood & Bronze Nordic Hardcover Edition
Bret Easton Ellis spel med PbtA relger
Ligan skrotar m0 regelmotorn
Mouse Guard (serien) på svenska?

Jocke

Man med skägg
Jag glömde: nått jävligt fett skräck spel med Björkelid som huvudförfattare

Paal

Imaginär fantast
Ett uppfräschat och strömlinjeformat Mutant 2089 med MÅ0-regler. Med expansionen Zero-G som ett givet stretchgoal till den oumbärliga kickstartern.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
De tänker släppa "Bomben" på Gothcon. Bomben består i att de tänker sluta ge ut böcker och istället satsa allt på en betal-wiki, något de självklart är först i världen med. Superinnovativt.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Paal;n317232 said:
Ett uppfräschat och strömlinjeformat Mutant 2089 med MÅ0-regler. Med expansionen Zero-G som ett givet stretchgoal till den oumbärliga kickstartern.

Jag har bestämt för mig att jag redan sett reklam för ett rymdmutant från FL.