Nekromanti Vilken myndighet ska jag analysera?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag har just nu i uppgift att (innan söndag f.ö; så snabba svar är bra) översiktligt analysera en svensk myndighets användande av sociala medier (tillgänglighet, delaktighet, medborgarkonversationer). Vilken myndighet ska jag välja? Jag vet knappt vilka myndigheter som finns. Skäms på mig.

Upplys mig! Kom med förslag? Vet ni något sällsynt bra eller dåligt exempel? Eller bara ett exempel sådär i allmänhet? Eller nån myndighet ni tycker behöver kollas på?

Eller, typ, en myndighet vilken som helst?

anth

Vetefan
Jag noterar att samtliga högskolor och universitet verkar räknas som myndigheter.

Vilken skola sa du att du pluggade på? :gremlaugh:

!Paxen

Swashbuckler
unfair said:
Försvarets Radioanstalt har det väll varit en del tal om på senare tiden (så det bör väll att gå att finna något om deras användande av sociala medier) så de kan vara något att tänka på.
Blev lite rädd när jag såg förstasidan...

on topic, Försäkringskassan är väl rätt okej? Dom sägs ha ganska bra kontakt via sociala medier iaf.

Sodivra

Champion
Börnmo said:
+1!

Din vänlige kvarterspolis, eller The Man förkroppsligad i kravallrustning? Polisen kan ju vara bägge, så det vore väl intressant att titta närmare på hur folkliga de är egentligen.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Skatteverket har fått beröm på området.

Försvarsmakten är aktiva i sociala medier.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Arvidos MC said:
Börnmo said:
+1!

Din vänlige kvarterspolis, eller The Man förkroppsligad i kravallrustning? Polisen kan ju vara bägge, så det vore väl intressant att titta närmare på hur folkliga de är egentligen.
Mjo, jag funderar faktiskt på det. Jag vet ju att polisen finns på twitter till exempel och på många sätt är hyfsat transparent åtminstone vad gäller sånt man gör utåt s a s. Inre grejer är jag mer osäker på, t.ex om/när poliser får varningar eller avstängning etc. om de gjort något dumt... Nåja, tror inte analysen behöver vara superdjupgående direkt, så jag gör väl en snabb översikt och hoppas att jag blir hyfsat rättvis =)