Nekromanti Vilken OS-gren skulle du vilja köra ??

Johan K

Gammal & dryg
Kort & gott, vilken OS-gren skulle just DU vilja köra ??

För min del så måste det bli störtlopp.
Tänk bara att dundra fram i en jäkla frrt på skidor ! Det är bara för mycket adrenalin !!
Just för att man hållt på att åka skidor & slalom & sådant i synnerlighet så har man tesat det lite.. & det ger en en jäkla kick !!

/ Johan K, som njuter av att det är sportlov nästa vecka !

Marcus J

Hero
om jag hade vågat så hade backhoppning varit tufft, man flyger ju ändå uppemot 200m (har jag för mig)

/Marcus skulle aldrig vilja köra skeleton eftersom man antagligen slutar som ett.

Storuggla

Champion
Curling. Verkar lagom soft, man slipper svettas och det risken för personskador verkar låg. Och ifall någon mopsar kan man jaga dem med kvasten utklädd till en japansk piga.

Storuggla, bara för att

Torbjörn

Swordsman
Håller med - nån utförsåkningsgren för min del också. Hade nog hellre valt storslalom än störtlopp för lite lägre fart o lite mer svängar.

Torbjörn - som tyckte han åkte störtlopp förra veckan

Madon

Warrior
Skeleton![NT]

NT = No text (Ingen text)

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD"> Om jag slipper skada mig </font></td></tr></table>

Foggmock

Myrmidon
Seconded!

Curling är en ren gentlemannasport som bara bygger på ren skicklighet och inget våld. Helt och hållet min grej... :tekopp:

haltageten

Dum inuti huvudet
Då är vi i alla fall tre. Curling verkar hur roligt som helst. Det är i alla fall spännande att titta på, intressantare än både skidor(alla dess former) och hockey.

Annars så verkar det rätt så ballt att åka kälke eller vad det nu heter. Inte bob, utan kälke...

- Jocke, gör ett inlägg.

Evil Peter

Hero
Det skulle nog bli något så konventionellt som hockey. Jag har själv kampsportat mycket och hockey ligger närmast då båda är en blandning av fysik, teknik och tanke i man mot man-miljö. En sämre skillnad är dock att det är mer osportsliga saker i hockey från vissa spelare.

Dock ligger curling ganska nära vilket jag tycker är en mycket underskattad sport. Det faller dock lite på att jag gillar sport som trycker mig till mina gränser fysiskt sett.

MrG

Swashbuckler
Snowboard, grymt sugen på att prova det...

Men ska man vara realist är nog curling det enda jag skulle ha en chans att lära mig och kunna komma upp till rätt nivå, allt annat verkar man redan vara för gammal för :gremgrin:
Hade jag börjat när jag var sex år skulle nog konståking varit interessant, grymt vad de kan göra med sina kroppar och mycket läckra tjejer i nästan inga kläder :gremwink: