Björn Wärmedal
Björning Wheel
Det har jag undrat över väldigt länge (började nysta lite i det inför idéen att köra ett wrnu-konvent online förra året, men det rann ut i sanden).
Vilken tycker du? Varför?
Vilken tycker du? Varför?
låter spännande iaf, måste ju kolla in detclaes;n344680 said:Jag har helt gått över från Roll20 till Astral Tabletop. Det är snyggare, har inte lika mycket funktioner men enklare att använda. Deras rollformulär är enklare - ladda upp pdf och ”drag and drop” fält osv. Inga programmeringskunskaper krävs.
Dessutom är Astrals pro-del gratis just nu för att främja online-spelande.
NNO spelar fortfarande in via Google Hangout i alla fall.Björn Wärmedal;n344692 said:Zoom verkar kosta $14.99 per mötesvärd och månad.
Hur är det egentligen med Google Hangouts nu för tiden? Jag trodde det skulle läggas ned i höstas, men det verkar fortfarande finnas.
Nja. Det är underordnat jakten på en plats att sitta och spela på Men det löser sig.wilper;n344694 said:NNO spelar fortfarande in via Google Hangout i alla fall.
Kom du någonstans i din jakt på ett bra och billigt headset för onlinespel?
Oj..Björn Wärmedal;n344692 said:Zoom verkar kosta $14.99 per mötesvärd och månad.
Hur är det egentligen med Google Hangouts nu för tiden? Jag trodde det skulle läggas ned i höstas, men det verkar fortfarande finnas.
Zoom verkar poppat upp på en hel del ställen, utan att ha använt det verkar det i samma nisch som Discord, Slack och Teams, men kan inte påstå att jag blev positivt inställd till dem när jag läste om deras rätt läskiga "feature" för bara ett halvår sedan. Om du försökte avinstallera det ifrån en Mac hade de ett dolt program som installerade det igen i bakgrunden. Hur tänkte de där!?Basenanji;n344666 said:På mitt jobb använder vi Zoom, vilket har fungerat väldigt bra för mig. Har bl a haft kursupprop med 40+ användare utan större problem. I Zoom kan man också skapa minigrupper samt dela skärm med varandra.