Nekromanti Vilken ras är ballast i Doctor Who?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Persson täckte ju upp de två SF-universa jag egentligen skiter i, så jag kompletterar med ett jag bryr mig om.

Jag har svårt att välja, själv. Cybermen och Daleks är ju klassiska, och jag gillar verkligen hur de moderniserat dem båda i nya Dr. Who-serien.

Fast jag undrar om inte Ood är mina favvisar ändå. För att de är chtulhoida, telepatiska snällisar som varit centrala för flera av mina favoritavsnitt.

Jocke

Man med skägg
En återkommande poäng i serien är ju att Doktorn tycker att människorna är den ballaste.

Face of Boe får min röst, fast det enda kända exemplaret inte gör så mycket väsen av sig.

Jag gillade också Änglarna väldigt mycket, men ju mer man får reda på om dem desto tråkigare blir de.

Sen så har jag inte sett så mycket av den gamla serien, men med tanke på hur både doktorn, mästaren och doktorns dotter presenteras är timelords ganska awsome de med.

krank

Jochman said:
En återkommande poäng i serien är ju att Doktorn tycker att människorna är den ballaste.
Ja, men Doktorn är ju knäpp.

Jochman said:
Face of Boe får min röst, fast det enda kända exemplaret inte gör så mycket väsen av sig.
Fast alltså...

The Face of Boe springer ju runt rätt friskt innan han blir Face of Boe. Har sin egen spinoffserie (Torchwood) och grejer. Det har ju kommit fram att det i själva verket är kapten Jack Harkness som är Face of Boe. Eller kommer att bli.

Jochman said:
Jag gillade också Änglarna väldigt mycket, men ju mer man får reda på om dem desto tråkigare blir de.
Mja, det håller jag väl kanske med om; men jag gillar dem ändå. tycker de gjorde jobbet jävligt bra i båda avsnitten jag sett dem i.

Sen... Det finns så jäkla mycket ballt. Jag gillar ju Vinvocci som comic reliefs, och Sontarans som stereotypa krigare.

Det som försvårar det hela är ju att de flesta raser bara är med nån enstaka gång.

Jocke

Man med skägg
krank said:
Jochman said:
Fast alltså...

The Face of Boe springer ju runt rätt friskt innan han blir Face of Boe. Har sin egen spinoffserie (Torchwood) och grejer. Det har ju kommit fram att det i själva verket är kapten Jack Harkness som är Face of Boe. Eller kommer att bli.

Jag tolkade alltid den grejen som inte nödvändigtvis sann (precis som wikipedia, rose och doktorn) mest för att jag inte gillar Torchwood :gremtongue:

krank

Jochman said:
Jag tolkade alltid den grejen som inte nödvändigtvis sann (precis som wikipedia, rose och doktorn) mest för att jag inte gillar Torchwood :gremtongue:
Medan jag mer tyckte att det var ett alldeles för ballt avslöjande för att inte köra på det, så jag är med Barrowman på att det stämmer. Plus att jag tycker att Torchwood är awesomecake. =)

Anarchclown

Swashbuckler
Det är awesomecake med Torchwood.

För övrigt vill jag nog tillägga att Daleks är coolast när de faktiskt dyker upp lite förvånansvärt och inte alls lika coola när de är med jämt.