Har glömt att återrapportera om det här.
Gobrugda kom ut tillsammans med huliganerna och hand i hand med den späda flickan ("vilket vackert väder det är!") från källaren. Han lyckades lugna RPna och Perrima (men hon var fan arg, allstå!) och bjöd in dem till Järntornet. Där inne blev gruppen erbjudna att vila och efter ett tag dukades en måltid (förgiftat människokött!) fram i matsalen.
Längre än så här kom inte finliret. RPna försökte överrumpla shaguliterna mitt i maten, vilket slutade med att samtliga blev paralyserade och förda till finkan. Därifrån blev de räddade av Barbica och sedan tog de yttervägen, via sidoingången, till huvudingången för att hämta sina grejer (som Barbica trodde låg kvar i mottagningsrummet). Väl där inne träffade de på tre horndemoner, som de lyckades ta kål på, men sedan droppade shaguliterna in och paralyserade dem igen. Grafficanus höll ett otäckt tal, innan porten öppnades och Malek Mangus förkunnade att Shaguls grav hade öppnats. Gravscenen spelades enligt boken. Gobrugda väste om hjälp och fick hjälp.
Sedan hann vi inte längre och jag planerar att köra efterspelet utan tärningsslag under en bilresa som hela spelgruppen ska med på och att det då mest handlar om beskrivningar av Järntornet, av resan över glaciären och de platser de väljer att ta sig till. Tror ni att jag tappar mycket genom att göra så?
Min förhoppning är att de ska ta sig till Clusta Noba för att "gå med" i något av munkklostrena där. Har någon omvandlat en sådan vistelse i färdigheter, förmågor och erfarenhetspoäng?